וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA: ארצות הברית חוששת מהתמוטטות שלטון אסד

ג'ון ברנן, ראש סוכנות הביון המרכזית, אמר כי ארצות הברית פועלת לחיזוק הכוחות המתונים הפועלים נגד משטרו של אסד בסוריה כדי למנוע מארגונים קיצוניים לתפוס אותו. "איננו רוצים להתיר לגורמים הקיצונים להיכנס לדמשק"

צילום: אל-מנאר, אל-עאלם, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: צבא סוריה נלחם באנשי האופוזיציה ברמת הגולן)

ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA), ג'ון ברנן, התייחס אתמול (שישי) למלחמת האזרחים השוררת בסוריה בארבע השנים האחרונות וציין כי ארצות הברית חוששת שארגונים איסלאמיים קיצוניים יתפסו את שלטונו של בשאר אל-אסד.

לדברי ברנן, שדיבר בכנס בוושינגטון, "גורמים קיצוניים", ביניהם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ואחרים, שולטים כבר בפועל בחלקים מסוימים של סוריה, ועל כן, לוושינגטון יש סיבה לחשוש משאלת מחליפו של אסד, במידה שמשטרו ייפול.

"הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות הוא להתיר לגורמים הקיצוניים להיכנס לתוך דמשק", הוסיף ברנן וציין כי ארצות הברית עושה מאמצים כדי לחזק את כוחות האופוזיציה המתונים הלוחמים במשטר אסד במטרה למנוע מהקיצוניים לעלות לשלטון.

עוד ידיעות מהעולם:
סוף לתעלומת היעלמות פוטין? הקרמלין ימסור "הודעה חשובה"
עשרות הרוגים בסופת ציקלון עוצמתית המכה באוקיינוס השקט
סערה בטורקיה: מורה הצדיקה אונס בנות שלא עוטות רעלה

ראש ה-CIA ג'ון ברנן, מרץ 2014. רויטרס
ראש ה-CIA, ג'ון ברנן/רויטרס

"אף אחד מאיתנו - לא רוסיה, לא ארצות הברית, ולא מדינות האזור - רוצה לחזות בהתמוטטות של הממשלה והמוסדות הפוליטיים בדמשק", הדגיש ברנן. לדבריו, הקהילה הבינלאומית מעוניינת שבסופו של דבר יגיעו הצדדים לפשרה שתביא לממשלה ייצוגית שתנסה לטפל ולפתור את המצב הקשה במדינה.

בתוך כך, ארצות הברית קראה אתמול פעם נוספת לאסד לפרוש מתפקידו. "ללא ירידתו של אסד מהשלטון, יהיה בלתי-אפשרי להביא ליציבות מוחלטת במדינה", אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, בתדרוך לכתבים בוושינגטון.

נשיא סוריה בשאר אסד – דמשק ינואר 2015. רויטרס
"ללא ירידתו של אסד מהשלטון, יהיה בלתי-אפשרי להביא ליציבות במדינה". נשיא סוריה, בשאר אסד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully