וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בסופת ציקלון עוצמתית המכה באוקיינוס השקט

14.3.2015 / 3:58

הסופה "פאם" משתוללת במהירות של 250 קמ"ש והיא כבר פגעה במדינת האיים ונואטו. על פי דיווחים לא מאומתים, כ-50 בני אדם נהרגו וצוותי חירום של האו"ם מתכוננית למשימת חילוץ. "ההרגשה היא שהעולם הגיע לסופו"

נזקי סופת הציקלון "פאם" בוונואטו שבאוקיינוס השקט, מרץ 2015. רויטרס
"גגות בתי התושבים הועפו בזמן שהם ניסו להסתתר מהסופה". הציקלון פוגע בוונואטו/רויטרס

רוחות במהירות של 250 קילומטרים בשעה הכו הלילה (שבת) באי ונאוטו שבאוקיינוס השקט כתוצאה מסופת הציקלון "פאם", שנמצאת בקטגוריה 5 – הקטגוריה הגבוהה ביותר. סוכנויות הסיוע מתכוננות למבצע חילוץ גדול, על רקע דיווחים לא מאומתים על כך שלפחות 44 בני אדם איבדו את חייהם באיים הצפון-מזרחיים של המדינה.

עדי ראייה סיפרו כי גובה הגלים הגיע לשמונה מטרים בעקבות הסופה ועל שיטפונות עזים בבירה פורט וילה. אמצעי התקשורת של האי שובשו בעקבות הרוחות החזקות. "זה מרגיש כאילו שהעולם הגיע לסופו", סיפרה אליס קלמנטס, דוברת של סוכנות הילדים של האו"ם (יוניצ"ף), שנמצאת בעיר הבירה. "זה כאילו שפצצה פגעה במרכז העיר. אין חשמל. אין מים".

עוד ידיעות מהעולם
סוף לתעלומת היעלמות פוטין? הקרמלין ימסור "הודעה חשובה"
מטענים ומבנים ממולכדים: דאעש מנהל קרב נואש בתיכרית

סופת ציקלון בונואטו באוקיינוס השקט 14 במרץ 2015. רויטרס
צילום לוויין של הסופה "פאם"/רויטרס

היא הוסיפה כי "אנו שומעים דיווחים לא מאומתים על הרוגים ועל פצועים רבים. אנחנו יודעים שאנשים מבקשים עזרה. יש גם דיווחים על הרוגים בפורט וילה". לדבריה, גגות בתי התושבים הועפו בזמן שהם ניסו להסתתר מהסופה. כמו כן, קיים חשש לגורלם של אלפי ילדים, בשל העובדה שרוב 260 אלף התושבים באי חיים במבנים שלא מסוגלים לעמוד בפני ציקלון עוצמתי שכזה.

עובדי סיוע של האו"ם מתכוננים לשלוח צוותי חירום ביום ראשון, אולם בשל העובדה ששדה התעופה נסגר והסופה עדיין משתוללת, לא ברור אם הם יוכלו לנחות בוונאוטו. נתונים רשמיים של הממשלה עדיין לא נמסרו ועובדי הסיוע אמרו כי התקשורת הסלולרית באזור סובלת מהפרעות רבות. "אנו חוששים מהגרוע מכל", מסר סונה גודניץ, האחראי על סיוע הומניטרי מטעם האו"ם באזור. "ונואטו היא מקום פגיע מאוד בשל מיקומה במרכז האוקיינוס. זה הגיוני שיהיה מספר רב של הרוגים. אני לא יכול לתת מספר. אני חושב שזה פחד מבוסס מאוד".

גם שכנותיה של ונואטו נפגעו מהסופה, בהן פפואה גינאה החדשה ואיי סולומון. עובדי סיוע מסרו כי לפחות אדם אחד נהרג בפפואה גינאה החדשה ורבים נותרו מנותקים. גורמים באו"ם מסרו כי מניין ההרוגים עלול להיות גבוה יותר, אולם יידרשו כמה ימים נוספים על מנת לגלות את התמונה כולה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נזקי סופת הציקלון "פאם" בוונואטו שבאוקיינוס השקט, מרץ 2015. רויטרס
"עדי ראייה דיווחו על שיטפונות עזים בבירה פורט וילה"/רויטרס
נזקי סופת הציקלון "פאם" בוונואטו שבאוקיינוס השקט, מרץ 2015. רויטרס
נזקי הסופה בוונואטו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully