וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: 5 יריבי הנשיא המודח "התאבדו" תוך שבוע וחצי

בששת השבועות האחרונים, נמצאו בזה אחר זה בכירים במשטר האוקראיני ירויים או תלויים בבתיהם. האם הבדלנים הפרו-רוסים עברו לטקטיקה חדשה ומלוכלכת, או שמדובר בצירוף מקרים בלבד? כל האפשרויות פתוחות

נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ' עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. סוצ'י, רוסיה, 7 בפברואר 2014. AP
ינוקוביץ' ופוטין במוסקבה/AP

אלכסנדר פקלושנקו, מושל לשעבר של מחוז זפוריז'יה שבאוקראינה, נמצא אמש (חמישי) ירוי בצווארו, בביתו שבכפר סוניאצ'נה – כך דווח ברשת BBC. גורם במשרד הפנים מסר לכלי התקשורת המקומיים כי פקלושנקו, בן 60, התאבד, אולם גורמים נוספים מסרו כי נבדקים כיווני חקירה נוספים, בהם האפשרות שהוא נרצח.

פקלושנקו כיהן כמושל המחוז בין השנים 2011 ו-2014, ונחשב ליריבו של נשיא אוקראינה המודח, ויקטור ינוקוביץ'. על פי "קנאל 5" האוקראיני, הוא חשוד בארגון הפגנות נגד ממשלו של ינוקוביץ' בשיא המחאה שהביאה להדחתו, בחודש פברואר של השנה שעברה. מותו של פקלושנקו מצטרף למותם של חמישה בכירים אוקראינים נוספים, אנשי אופוזיציה לשעבר שהיו אף הם מתנגדים לינוקוביץ', שלכאורה שמו קץ לחייהם במהלך ששת השבועות האחרונים.

עוד בוואלה חדשות:
רוסיה מאיימת: זכותנו להציב נשק גרעיני בחצי האי קרים
פוטין מודה: הוריתי על סיפוח קרים חודש לפני משאל העם
הנסיגה המדממת של אוקראינה היא עוד ניצחון של פוטין

טור שריון של צבא אוקראינה בדרכו לעיירה דבלצבה, שבמזרח המדינה, 14 בפברואר 2015. רויטרס
כוחות צבא אוקראינה במזרח/רויטרס

סטינסלב מלניק, חבר פרלמנט לשעבר בן 53, נמצא ירוי בחדר האמבטיה בביתו ב-9 במרץ. כשבוע וחצי לפני כן, מיכאיל צ'צ'טוב, סגן יו"ר מפלגת האופוזיציה לשעבר, מת לאחר שקפץ לכאורה מחלון דירתו, בקומה ה-17, לאחר שהואשם בהפרת אמונים ובשחיתות.

אישומים דומים עמדו נגד סרגיי וולטר, ראש עיריית מליטופול, בדרום-מזרח אוקראינה, שנמצא תלוי ב-25 בפברואר. אלכסנדר ברודיו, בכיר במשטרת מליטופול המקורב לוולטר, נמצא מת בביתו ביום שלאחר מכן. שלושה ימים מאוחר יותר, אלכסיי קולסניק, ראש הממשל האזורי של חרקיב לשעבר, נמצא אף הוא תלוי בביתו.

לפי שעה, לא קיימות כל ראיות הקושרות גורם מסוים למקרי המוות האחרונים, ולא ברור אם בכלל קיים קשר ביניהם. עם זאת, שייכותם לאותו המחנה הפוליטי מעלה שאלות קשות, שספק אם יקבלו מענה בזמן הקרוב. הנשיא המודח ינוקוביץ' ואנשיו נמצאים בגלות ברוסיה, אולם הבדלנים הפרו-רוסים באוקראינה נותרו פעילים במזרח ובדרום המדינה, וקוראים להשבתו של ינוקוביץ' לשלטון.

(עדכון ראשון: 21:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully