וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: ראש העיר אשקלון קיבל שוחד מאיש עסקים לפני הבחירות

13.3.2015 / 0:30

יו"ר ועד ההורים העירוני הגישה ליאח"ה תלונה לפיה איתמר שמעוני קידם, בין היתר, פרויקטים של חברת בנייה בבעלותו של איש העסקים אלי אלעזרא, שתמך בו בבחירות המקומיות לפני שנה וחצי. העירייה: "תלונה פופוליסטית"

איתמר שמעוני, ראש העיר אשקלון, בוועידת במשפט באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
על פי התלונה, הוא התנהל בצורה "מושחתת". איתמר שמעוני/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

ליחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) הוגשה לפני כמה ימים תלונה לפיה ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני עשה מעשים שעלולים להתגלות כעבירות פליליות, בהן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים והפרת כללי הבחירות – כך נודע אתמול (חמישי) לוואלה חדשות. יו"ר ועד ההורים העירוני באשקלון ויריבתו הפוליטית של שמעוני, אביבית סימני, שהגישה את התלונה, דורשת לפתוח בחקירה פלילית נגדו.

התלונה, שהוגשה באמצעות עורך הדין גיל דחוח, מגוללת שורת אירועים שהתרחשו לפני הבחירות המקומיות באוקטובר 2013, שבהם קיבל לכאורה שמעוני סיוע בניגוד לחוק מאיש העסקים אלי אלעזרא. בתמורה, על פי הנטען, קידם שמעוני פרויקטים של אלעזרא בעיר.

בוואלה חדשות:
צה"ל מעבה כוחות בדרום מחשש למתקפת טרור בגבול מצרים
סקר: המחנה הציוני בפער ארבעה מנדטים
"רוצה לנצח": הנער המשותק שישתתף במרתון ירושלים על כיסא גלגלים

"התמונה, כמו שנפרוש אותה, מעלה דאגה של ממש להתנהלות מושחתת אשר שמה לה לקלס את האמון שנתנו תושבי העיר אשקלון בשמעוני", נכתב. "כפי שעולה מהראיות המצורפות, שמעוני פועל תוך ניגוד עניינים מובהק, סטייה קשה מן השורה כאשר הוא 'משיב טובות' לאלו שהטיבו איתו במהלך הבחירות".

אלי אלעזרא באירוע השקה של חברת better place  פברואר 2010. אביב חופי
לפי הנטען בתלונה, הוא לחץ על מתמודד נוסף לפרוש מהמרוץ. אלי אלעזרא/אביב חופי

סימני טוענת כי אלעזרא היה מעורב עמוקות, אישית וכספית, בקמפיין הבחירות של ראש העיר. "שמעוני עשה שימוש בתפקידו כראש העיר להעביר טובות הנאה בהיקפים משמעותיים לאלי אלעזרא, אשר תמך בו בבחירות", נכתב בתלונה. "הסיוע של אלעזרא לשמעוני בבחירות היה רב ומגוון". בין היתר, היא מתארת כי אדריכל מקומי המקורב חברתית ועסקית לאלעזרא קיים חוג בית בביתו, כי אלעזרא לחץ על מתמודד נוסף לפרוש מהמרוץ כדי להגדיל את סיכוייו של שמעוני וכי הוא אף גייס את תמיכתו של הרב (יאשיהו, י"י) פינטו בשמעוני".

זאת ועוד, לטענת סימני, אחד ממטות הבחירות של שמעוני התנהל מביתה של אמו של אלעזרא. היא מציינת כי בידיה הקלטה של מקורב של אלעזרא שבה נשמע איש העסקים מספר על המטה בבית אמו. עוד עולה מהתלונה כי ביום הבחירות, אלעזרא העמיד לטובת שמעוני מכוניות של חברת "אלבר" שבבעלותו, שהעבירו מזון לפעילים ואף הגיע לנאום הניצחון של שמעוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אישור פרויקטים בהיקף עשרות מיליוני שקלים"

בתלונה, מצטטת סימני את ראש העיר מתוך פרוטוקול של ישיבת המועצה ב-6 באוקטובר 2014, שבה טען כי לא קיבל תרומה מאלעזרא. "אני לא בניגוד עניינים", אמר אז שמעוני. "אני יכול להיות בכל דיון שלו (שקשור אליו, י"י). הוא לא תרם לי כסף. הוא תמך בי בבחירות כמו אלף אנשים נוספים. שקל הוא לא נתן. אם מישהו יראה לי תרומה של אותו אדם כתובה, מה שהוא רוצה יקבל ממני. אז אין ניגוד עניינים ואני יכול להשתתף בכל דיון שלו".

ואולם, לדבריה, בדיון אחר שהתקיים בנושא חברת הבנייה "אפרידר" שבבעלות אלעזרא, כשנה קודם לכן, ציין שמעוני כי הוא מנוע מלהשתתף. "אלי אלעזרא תמך בי בגלוי", הודה בפתח הדיון ב-20 בנובמבר 2013, על פי פרוטוקול הישיבה. "לכן, אני לא יכול להשתתף בדיון שכזה. מר אלעזרא לא תרם לי שקל, אבל השתתף, תמך בי בגלוי".

לדברי סימני, אף שטען שאינו יכול להשתתף בדיונים שקשורים לאלעזרא, בפועל ניהל שמעוני ישיבה שבה התקבלו החלטות המטיבות עם אלעזרא. על מנת לתמוך בטענה, היא מביאה בתלונה את דברי חבר האופוזיציה בעירייה, שלמה כהן, אשר טען כי ב-31 בדצמבר 2013 נערכה ישיבה עם ראש העיר בכמה נושאים, בהם תכנית לבניית 35 אלף יחידות דיור במרכז אפרידר השייך לחברת "אפרידר". היא גם טוענת כי בישיבה לא נכח נציג משפטי של העירייה וכי כשנשאל שמעוני על קיומה של הישיבה, הוא סירב להשיב לכך.

בסופו של דבר, על פי התלונה, הגיע לידי כהן פרוטוקול הישיבה שבו נכתב כי התקבלו בה החלטות לאישור פרויקטים של חברות שאלעזרא עומד בראשן בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

בעלים הפועל אשקלון פרוספר אזגי. ניב אהרונסון
סימני טוענת כי שמעוני היה אחראי להליך העברת זכויות הניהול בהפועל אשקלון לעירייה. פרוספר אזגי/ניב אהרונסון

סימני טוענת גם כי שמעוני פעל מתוך מניעים פסולים כשתמך בהעלאת התקציב שמקבלת קבוצת הכדורגל העירונית, הפועל אשקלון, מהעירייה. על פי התלונה, בתחילת כהונתו, ביקש שמעוני להעלות את התקציב במיליון שקלים. זאת, לאחר שבכלי תקשורת מקומיים נטען כי בעלי הקבוצה, פרוספר אזגי, נתן לשמעוני הלוואה לפני הבחירות. לדברי סימני, שמעוני יצא מישיבת המועצה שדנה בנושא בגלל ניגוד עניינים שאותו לא הסביר. עוד נטען כי שמעוני היה אחראי גם להליך העברת זכויות הניהול בקבוצה מאזגי לעירייה ולמחיר ששילמה העירייה בתמורה.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "הגברת סימני כבר הגישה שלוש תלונות סרק למשטרה שנגנזו לאחר שנמצאו כתלונות שווא. זו היא עוד תלונה פופוליסטית ורודפת פרסום, תוך שימוש זול באמצעי התקשורת, שנעשית בתיאום עם גורמי אופוזיציה, שמתקשים להשלים עם תוצאות הבחירות".

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully