וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: להטיל קלון על ראש העיר נצרת עילית המושעה

הפרקליטות ביקשה להטיל על שמעון גפסו, שהורשע בחודש שעבר בלקיחת שוחד, עד שנתיים מאסר וכן קלון שימנע ממנו לשוב לכהן כראש עיר. במקביל הוחלט להשעותו מתפקידו עד למתן גזר הדין בעניינו, לבקשת היועץ המשפטי לממשלה

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בסרטון על הרשעתו של שמעון גפסו בלקיחת שוחד, בחודש שעבר)

פרקליטות המדינה ביקשה היום (רביעי) מבית המשפט המחוזי בחיפה להטיל על ראש עיריית נצרת עילית המושעה, שמעון גפסו, שמונה עד 24 חודשי מאסר בפועל ולקבוע כי במעשיו יש קלון. גפסו הורשע בחודש שעבר בלקיחת שוחד במסגרת תפקידו.

במקביל, הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות האריכה את השעייתו של שמעון גפסו עד למתן גזר הדין וההכרעה בשאלת הקלון. ביום שני האחרון הגיש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בקשה לוועדה וביקש להאריך את השעיית ראש העיר.

גפסו הושעה מתפקידו לראשונה לפני כשנה, אז הוגש נגדו כתב אישום. תקופת השעייה צפויה להסתיים ב-17 במרץ. אם במסגרת גזר הדין יוטל על גפסו קלון, הוא לא יוכל לחזור לכהן כראש עיר - דבר שאליו חותרים בפרקליטות.

לקריאה נוספת:
מחוסר ראיות: שמעון גפסו לא יועמד לדין בפרשת שוחד נוספת
התושבים בנצרת עילית: "על גפסו לפנות את מקומו"
המבקר קבע: גפסו לא יכול לפטר את חושפת השחיתות

הכרעת דין לשמעון גפסו ראש עיריית נצרת, בית המשפט המחוזי חיפה. פברואר 2015. אדריאן הרבשטיין
התנה את המשך העסקת גרושתו של חבר מועצת העיר בהתפטרותו. גפסו בבית המשפט, בחודש שעבר/אדריאן הרבשטיין

על פי כתב האישום, שהוגש לפני כשנה וחצי על ידי עורך הדין רז וולטר מפרקליטות מחוז הצפון, לאחר הבחירות לעירייה בשנת 2008, גפסו וסגנו לשעבר, עדי ברקו, התנו את המשך העסקת גרושתו של חבר מועצת העיר סמיון ברון בהתפטרותו של ברון. השופט עודד גרשון קבע כי התניית המשך ההעסקה בהתפטרותו של חבר המועצה, כמוה כלקיחת שוחד.

בחודש ספטמבר 2013, בשלהי כהונתו הראשונה כראש העירייה, גפסו הודח מתפקידו בעקבות פסיקת בג"ץ. בבחירות המקומיות שנערכו רק כחודש לאחר מכן, נבחר גפסו לכהונה נוספת, אולם הושעה שוב מתפקידו, ואת מקומו ממלא מאז סגנו אלכס גדלקין.

מפרטי כתב האישום נגד גפסו עולה כי הוא וברקו הנחו את ליליאן זאווי, מנכ"לית החברה הכלכלית לעיר דאז, להכין רשימת מועמדים לפיטורים מקרב עובדי הקאנטרי קלאב בנצרת עילית, השייך לחברה. אותה רשימה לא כללה את גרושתו של ברון, דורה ברן, אולם גפסו וברקו הכניסו אותה לרשימה במקום עובד אחר, בניגוד לעמדת המנכ"לית.

דורה קיבלה הזמנה לשימוע לפני פיטורים, ומשנודע הדבר לבן זוגה לשעבר, הוא פנה לגפסו ולברקו בהצעה להצטרף לקואליציה על מנת למנוע את הפיטורים. ואולם, על פי כתב האישום, גפסו הבהיר לברון כי גרושתו לא תפוטר אם הוא יתפטר בעצמו ממועצת העיר. ברון לא התפטר עד למועד שניתן לו, וביום שלאחר מכן פוטרה גרושתו.

על הפרק: פרשת שוחד נוספת

בשנה האחרונה הוגש נגד גפסו כתב אישום נוסף בגין לקיחת שוחד, התנאת שוחד והפרת אמונים. משפט זה טרם נפתח, ועדיין נשמעות בו טענות מקדמיות של ההגנה. על פי כתב האישום, הבטיח גפסו לכמה פעילים עבור רשימת "עורי עיר", שבראשה עמד, כי תמורת פעילותם לפני הבחירות ב-2008 ידאג לקבלתם לעבודה בעירייה אם ייבחר.

בין היתר, בכתב האישום צוין כי גפסו הבטיח לאחד הפעילים משכורת שתהיה גבוהה מ-6,000 שקלים בחודש, ולפעיל אחר, תפקיד בכיר בעירייה. בעקבות הבטחות אלה, על פי האישום, הם פעלו לטובת גפסו ולטובת רשימתו בבחירות. לאחר הבחירות, שבהן ניצח גפסו, פעל ראש העירייה על מנת לקבל את הפעילים לעבודה. אחד מהם נקלט לעבודה בעירייה ופוטר בהמשך, והשני לא התקבל בסופו של דבר, לאחר שהתברר כי לא ניתן לקבלו לתפקיד שייעד לו ראש העיר.

גם ראש עיריית רמת השרון על כוונת הפרקליטות

בתוך כך, ביקשה היום הפרקליטות לפחות שישה חודשי מאסר בפועל, קלון וקנס משמעותי לראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר. לפני כשלושה חודשים הורשע רוכברגר בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף מסמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully