וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר קבע: גפסו לא יכול לפטר את חושפת השחיתות

השופט בדימוס יוסף שפירא הוציא צו הגנה זמני ליועצת המשפטית של העירייה, אשר חשפה את החשד לעבירות שוחד מצד ראש העיר נצרת עילית. הסיבה: ניסיונות לפגוע במעמדה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בדיון בוועדת הפנים בנוגע לפיטורי היועצת המשפטית, לפני כשבועיים)

המאבק בשחיתות הציבורית נמשך: מבקר המדינה, יוסף שפירא, הודיע היום (רביעי) כי החליט להוציא צו הגנה זמני ליועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית, עו"ד אולגה גורדון, מתוקף מעמדה כחושפת שחיתות ציבורית. משמעות הדבר היא כי ראש העירייה, שמעון גפסו, הנאשם בעבירות שונות של שחיתות, לא יוכל לפטרה מתפקידה – חרף רצונו לעשות כן. לטענת המבקר, הוא החליט להוציא את הצו לאחר שהתברר כי ברגע שנכנס השבוע גפסו לכהונתו השנייה כראש העירייה הוא חידש את הפעולות לפגוע במעמדה, בתפקידה ובסמכויותיה, כפי שעשה במהלך הקדנציה הקודמת שלו כראש עירייה.

גפסו ועו"ד גורדון מצויים בסכסוך ארוך, אחרי שהאחרונה חשפה חשדות לכך שראש העיר ביצע מספר עבירות שוחד. בין היתר, כך נחשד, הוא איפשר את הפעלתו של אולם אירועים בעיר ללא ההיתרים הנדרשים ומנע את סגירתו בתמורה לכספים שחלקם הועברו בהסוואה. שיאו של הסכסוך בין השניים הגיע כבר בעבר לפתחו של מבקר המדינה שנענה לבקשתה של עו"ד גורדון והעניק לה צו הגנה זמני שימנע את פיטוריה מהעירייה.

שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
ייאלץ להמשיך לעבוד עם היועצת. גפסו/ערן גילווארג

בצל בקשתה של עו"ד גורדון להפוך את צו ההגנה לקבוע, התקיים לפני כשבועיים דיון בוועדת הפנים של הכנסת בו תמכה יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב (הליכוד) בגפסו הנחשב למקורבה. "ראשי ערים לא יכולים לנהל עיר בעקבות מדיניות של פקידות כזו או אחרת", אמרה רגב בפתח הדיון, אליו זומנו רק נציגים מעיריית נצרת עילית ורמת השרון - שנגד העומדים בראשן תלויים ועומדים כתבי אישום. בג"ץ אף הורה להם להתפטר מתפקידם לפני הבחירות המקומיות האחרונות, בהן נבחרו לקדנציה נוספת.

"באנו לדבר על היכולת של ראש עיר לעבוד מול הפקידות הבכירה", המשיכה רגב, שהסבירה כי ביקשה "לבדוק מדוע מנכ"ל משרד הפנים, שקיבל מכתב מגפסו בנוגע לסיום העסקתה של היועצת המשפטית של העירייה, לא טיפל בעניין".

גפסו עצמו התייחס למקרה ואמר: "אני מקווה שאוכיח את חפותי. היועצת המשפטית של נצרת עילית האכילה אותי מרורים בתור חבר אופוזיציה. נלחמתי בה מלחמת חורמה. זה מאוד אופנתי. כל אחד שרוצים לפטר פתאום נהיה חושף שחיתויות. משרד הפנים יחליט מי יהיה יועץ משפטי, אבל שאתו אפשר יהיה לעבוד". רגב הצטרפה לדבריו ואמרה: "חד-משמעית".

עוד בנושא:
זעם בכנסת: "רגב ניצלה את ועדת הפנים למען חברה? הטוב"
ראש עיריית נצרת עילית נעצר בחשד לעבירות שוחד
התכנית: ראש עיר שהוגש נגדו כתב אישום חמור יושעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully