וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים בנצרת עילית: "על גפסו לפנות את מקומו"

6.11.2013 / 2:03

ראש העיר נצרת עילית נעצר בחשד לשוחד ומרמה, והתושבים מיואשים. חלק מבקש שישעה עצמו "ויוכיח את חפותו", בעוד תומכיו דורשים: "תנו לו לנהל את העיר"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד

(שמעון גפסו בבית המשפט, אתמול)

תגובות מעורבות מצד תושבי נצרת עלית בעקבות היום הסוער הנוסף שעבר על העיר על רקע מעצרו והסתבכותו המחודשת אתמול (שלישי) של ראש העירייה שמעון גפסו. "אף אחד לא נפל היום מהכיסא. מדובר בפרשה שמדברים עליה כבר הרבה זמן וכמו דברים אחרים שמדברים עליהם כבר הרבה זמן, היה ברור שבסוף המשטרה והפרקליטות יגיעו גם לפרשייה הזאת" סיפר לוואלה! חדשות תושב ותיק. "תומכי גפסו אומרים שהכל עלילה ומתנגדיו מסתובבים בעיר ואומרים 'אמרנו לכם'. כרגע אי אפשר עדיין להגיד שהעיר תקועה בגלל כל ההסתברויות המשפטיות הללו. בשבוע הבא כשגפסו ייכנס רשמית לתפקיד, יהיה אפשר לבחון האם העיר מתפקדת או תקועה", אמר התושב.

שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
שמעון גפסו בבית המשפט/ערן גילווארג

בשעות הבוקר פשטו חוקרי יחידת להב 433 על בניין העירייה ועכבו לחקירה את גפסו בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, חדירה למחשב ופגיעה בפרטיות. במרכז הפרשייה הנוכחית עומד החשד לפיו גפסו מנע את סגירתו של אולם אירועים השייך לאיש עסקים הנחשב כמקורב אליו ואפשר את הפעלתו ללא ההיתרים הדרושים. בתום שעות ארוכות של חקירה, שוחרר גפסו בכפוף להפקדת ערבות עצמית של 50 אלף שקלים, אולם הוא ישהה בארבעת הימים הקרובים במעצר בית. בנוסף הוצא נגדו צו איסור יציאה מהארץ למשך חודש במהלכו גם נאסר עליו ליצור קשר עם הגורמים הנוספים המעורבים בפרשה.

שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
גפסו. היועמ"ש קרא לו להשעות את עצמו/ערן גילווארג

לא כולם מסכימים עם הטענה שהעיר לא נפגעת מכך שראש עיר עסוק סביב השעון בהוכחת חפותו. "התחושה היא שלא נותנים לו לעבוד, זאת רדיפה פוליטית נטו" אמר דימיטרי זוזוליה, תושב העיר. "התיק הנוכחי נפתח בכלל בשנת 2011. פתאום היום נזכרו לעצור? התחושה היא שהיועצת המשפטית והגזבר של העירייה רוצים לסגור עם גפסו חשבון אישי ופוליטי. הם יודעים שאם הוא ייכנס לתפקידו הוא יוכל להדיח אותם בקלות כי כבר עכשיו יש לו רוב במועצה. הם לא נותנים לעיר להתפתח. שני אנשים סוגרים את כל העיר".

מנגד, הרשתות החברתיות גועשות. "שמעון גפסו.. אין לי כבר מילים. יום עצוב לנצרת עלית" כתב תושב העיר בסטטוס שהעלה ובו כתבה אחת מיני רבות שפורסמו אתמול על המעצר. "שמעון, נצרת זקוקה לאדם שיש לו פנאי ויכול לעמוד באתגרים ולא לאדם שיהיה עסוק עם עורכי דין בבתי משפט" כתב התושב צבי דגן באחת מעשרות התגובות לסטטוס. "אנא, לטובתך ולטובת תושבי העיר, פנה את מקומך, תעמול, תתייגע ותוכיח את חפותך וניקיון כפיך". הוסיף דגן בהמשך לקריאה שהפנה אתמול היועץ המשפטי לממשלה לגפסו וראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, לנהוג כמו איציק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון ולהשעות עצמם מהתפקיד אליו רק זה עתה נבחרו.

עוד בנושא
ראש עיריית נצרת עילית נעצר בחשד לעבירות שוחד
יועמ"ש הכנסת: התחושה מדיון רגב וגפסו "אינה נוחה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully