וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים חברתיים צועדים לירושלים: "הפוליטיקאים שכחו אותנו"

12.3.2015 / 13:10

עשרות פעילים ממאבקים חברתיים שונים, ובהם נכים, מתמחים ותלמידים, יצאו לצעדה שצפויה להגיע ביום הבחירות לבית הנשיא ריבלין, על מנת להציג לו את מצוקות החברה ולבקש ממנו להשפיע על ראש הממשלה הנבחר לפתור אותן

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

עשרות פעילים חברתיים, הפועלים למען מאבקים חברתיים מרכזיים בחברה הישראלית, התאספו הבוקר (חמישי) בגן צ'ארלס קלור בתל אביב ומשם יצאו לצעדה לבית הנשיא בירושלים. הפעילים, שעוסקים בשלל מאבקים חברתיים כמו המאבק למען הגיל הרך, הדיור הציבורי, הנכים, מאבקי השכונות, מאבק מתמחי הרפואה ופעילים מהקואליציה להעסקה ישירה וממועצת התלמידים הארצית, התאגדו לצורך הצעדה, שצפויה להגיע ליעדה ביום שלישי הבא, יום הבחירות. עם הגעתם יציגו הפעילים לנשיא ראובן ריבלין את רשימת הבעיות המעסיקות את האזרחים בישראל ויבקשו ממנו לדאוג לכך שראש הממשלה הנבחר יפעל לפתרונן.

יוזם הצעדה, נתאי מורגנשטרן, הסביר את המניע העומד בבסיס הצעדה והעיתוי שלה. "זה תקופה ארוכה אני מרגיש שהמסרים והקמפיינים בבחירות מפלגים. אנחנו סופגים הרבה רפש", אמר מורגנשטרן. "הם מתעסקים בעצמם במקום בנו, הבוחרים. אי לכך, החלטנו שאנחנו לא יכולים לשבת בבית. החלטנו לקחת מצוקות חברתיות שחוצות מגזרים ומפלגות, לבוא לבית הנשיא ולבקש שראש הממשלה שלו ייתן להרכיב את הממשלה ימצא פתרונות למצוקות האלה".

מלי אלפסי, פעילה ממחאת תושבי שכונת גבעת עמל בתל אביב, הוסיפה כי התושבים חשים שהפוליטיקאים פשוט שכחו אותם. "חברי הכנסת מקסימים, אבל הם אומרים לנו 'נעזור לכם רק אחרי הבחירות'. המצב הוא שיש בגבעת עמל אנשים שישנים ברחוב. אי אפשר לחכות, מדובר בחיי אדם".

עוד בוואלה חדשות:
פרס הודיע על תמיכתו בהרצוג לראשות הממשלה: "מנהיג שקול ואמין"
מזעזע: בן 15 תיעד גבר מושך את אמו בשערותיה במדרגות
ביטול ההתרעה בעוטף עזה: המדינה ערוכה לפנות יישובים שלמים?

עשרות פעילים חברתיים החלו לצעוד לירושלים. צילום מסך
"הצעדה משדרת משהו חיובי, מסר של אחדות". הפעילים לפני צאתם לצעדה, הבוקר/צילום מסך

ד"ר אראל בוצ'ינסקי, ממאבק המתמחים בבתי החולים, הסביר כי הוא וחבריו החליטו להצטרף לצעדה משום שמדובר במאבק חוצה מגזרים. "זוהי קואליציה חד-פעמית שמייצגת את המצוקות האמיתיות של האזרח בישראל", אמר ד"ר בוצ'ינסקי. "אנחנו בטוחים שהמצוקה האמיתית של אזרחי ישראל היא שהם לא מקבלים שירותי בריאות ראויים, שוויוניים ונגישים. בגלל זה הצטרפנו אנחנו, דור הרופאים הצעיר שנושא בנטל, וכשאנחנו קורסים המערכת קורסת יחד איתנו".

מפיק הצעדה, טל כהן, אמר כי הצעדה מתוכננת להיות שלווה. "כל הצעדה הזאת מגיעה ממקום ממלכתי, מכבד ושומר חוק", אמר כהן. "אנחנו נשמור על הסדר לאורך כל הצעדה, נשמור על הוראות המשטרה ואנחנו לא מתכוונים לחסום כבישים. הצעדה משדרת משהו חיובי, מסר של אחדות, לא מסר לאומתי ומסיט".

היום הראשון של הצעדה מתכונן לעבור דרך חולון ולהסתיים בראשון לציון. מחר יסיימו הצועדים את היום ברמלה ושם הם יעבירו את השבת. ביום ראשון הם יצעדו למודיעין ומשם יגיעו ביום שלישי לירושלים. בכל לילה ישנו המשתתפים בבתי ספר, בבתי חולים ובשכונות מצוקה, ובכל תחנה צפויים להצטרף פעילים לצעדה.

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully