וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין החינוך הראשי: להוציא את הרבנים מטקסי השבעה לטירונים

12.3.2015 / 8:15

במכתב שהעביר תא"ל אבנר פז-צוק לראש אכ"א הוא כתב כי יש "טעם לפגם בכך שהדמויות המרכזיות בטקס הם רבנים". לטענתו, "הטקס איננו טקס דתי ואין סיבה שייראה כך". דובר צה"ל: "אופיו של טקס ההשבעה נבחן מחדש"

רב אלוף בנימין (בני) גנץ, מפקד גלי-צה"ל ירון דקל וקח"ר, תא"ל אבנר פז-צוק בסיור בדסק החדשות של גל"צ.. דובר צה"ל
אבנר פז-צוק/דובר צה"ל

קצין החינוך הראשי, תת-אלוף אבנר פז-צוק, שלח לאחרונה מכתב לראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי, ובו המליץ בפניו להוציא את הרבנים מטקסי ההשבעה של טירונים לצה"ל. במכתב, שדלף אתמול (רביעי) לאתר רוטר, כתב פז-צוק כי כמה מפקדים פנו אליו בתקופה האחרונה ושאלו על מבנה הטקס והביעו "תרעומת על מרכזיותם של הרבנים הצבאיים בטקס, שמהותו השבעת הטירון אמונים לצה"ל ולמדינת ישראל".

"הנני מוצא טעם לפגם בכך שהדמויות המרכזיות בטקס, לצד מפקד היחידה, הינם הרב החיילי ורב היחידה", כתב תא"ל פז-צוק במכתב. "הטקס איננו טקס דתי ואין סיבה שייראה כך".

עוד בוואלה חדשות:
5,000 חולים מתים מדי שנה מזיהומים - והמדינה מתעלמת | החיים עצמם
בלעדי: קטעים מספרו האישי של שי פירון על משרד החינוך
ארה"ב: שני שוטרים נורו בתום הפגנה מחוץ למשטרת פרגוסון

קצין חינוך ראשי מבקש להוציא את הרבנים מטקסי השבעה של טירונים. רוטר, צילום מסך
המכתב שכתב לכאורה קצין החינוך הראשי/צילום מסך, רוטר

בהמשך מכתבו פז-צוק מציע כמה כמה שינויים בנוהל המקובל כיום. הראשון, שמפקד היחידה ילווה את האישיות המרכזית ללא ליווי רב חילי או רב אחר. השני, ש"הקראת פרק מהתנ"ך יבוצע על ידי אחד ממפקדי הטירונים (מ"פ\מג"ד) – להחלטת מפקד היחידה (אין בלעדיות לרבנות בנושא התנ"ך)". הצעה נוספת היא לבטל את החלק בטקס ההשבעה שבו נושא הרב דברים. "אין שום סיבה שדווקא רב יישא דברים בטקס השבעה לצה"ל ולמדינה", כתב.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לאורך השנים פקודת 'טקס השבעת טירונים' שונתה כמה פעמים, ובימים אלו נבחנת בצה"ל בהמלצת גורמים מקצועיים. במסגרת זו נבחן מחדש אופיו של טקס ההשבעה בדגש על הגדרת מרחב הפעולה של המפקד ועל ההוראות המחייבות בפקודה, זאת תוך שמירה על צביון צה"ל כצבא ממלכתי הכולל בתוכו משרתים בעלי אמונות שונות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully