וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להכפיל את האוכלוסייה: באיראן שוקלים לאסור אמצעי מניעה

הפרלמנט בוחן שתי הצעות חוק שמטרתן לבטל את מדיניות תכנון המשפחה שהייתה נהוגה בשנים האחרונות. בארגון אמנסטי כבר מגנים בחריפות את המהלך, שזוכה לתמיכת חמינאי: "הנשים יהפכו למכונות להולדת ילדים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת נשים בטהראן נגד לבישת חיג'אב/מערכת וואלה!, צילום מסך

איראן שוקלת לבטל את החוקים הנוגעים לתכנון המשפחה באמצעות איסור על אמצעי מניעה כדי להגביר את הילודה במדינה, ובמקביל - ארגון אמנסטי אינטרנשיונל טוען כי הצעד יחזיר את נשות איראן עשרות שנים אחורה ויהפוך אותן ל"מכונות להולדת תינוקות". הפרלמנט באיראן (המג'לס) שוקל שתי הצעות חוק נפרדות שמטרתן להגדיל את האוכלוסייה, אולם הארגון הזהיר בדוח שפורסם היום (רביעי) כי אם יאושרו הן "ינציחו מדיניות מפלה" ויחשפו את הנשים לסכנה בריאותית.

עוד ידיעות בעולם
זעם בקהיר: למה אובמה תוקע משלוח טנקים למלחמה בדאעש?
שוד דרמטי בפריז: 15 שודדים גנבו משאיות עם תכשיטים בשווי מיליונים

איראן ניהלה תכנית מוצלחת להגבלת הילודה במהלך השנתיים האחרונות, שבמסגרתה היא סבסדה ניתוחים לעיקור גברים וסיפקה קונדומים וגלולות למניעת היריון – במקביל לחינוך המדינה לבריאות מינית ולתכנון המשפחה. החקיקה החדשה תביא לסיום את השימוש בסיסמה המפורסמת של איראן – "שני ילדים זה מספיק". השינוי הדרסטי המסתמן במדיניות של טהראן מגיע לאחר שהמנהיג העליון עלי חמינאי תקף אותה ותיאר אותה כחיקוי של אורח החיים המערבי. הוא דורש שאוכלוסיית המדינה – שכעת נאמדת בכ-80 מיליון איש – תוכפל. לנוכח תמיכתו של חמינאי, החוקים החדשים צפויים להיות מאושרים.

סגנית האחראי על המזרח התיכון וצפון אפריקה באמנסטי, חסיבה שראווי, אמרה: "השלטונות מקדמים תרבות מסוכנת שבה זכויות נשים מדוכאות והנשים נחשבות למכונות לעשיית ילדים, ולא לבנות אדם עם זכויות בסיסיות שיכולות לבצע בחירות לגבי חייהן וגופן". לדבריה, "החוקים מיישמים סטריאוטיפים מפלים של נשים ומבשרים על התערבות חסרת תקדים של המדינה בחייהם הפרטיים של התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully