וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוד דרמטי בפריז: 15 שודדים גנבו משאיות עם תכשיטים בשווי מיליונים

11.3.2015 / 12:06

"חוליית קומנדו" ארבה לשתי משאיות משוריינות בכביש מהיר מדרום לפריז. השודדים ריססו את הנהגים בגז, השליכו אותם לצד הדרך – וברחו עם השלל, בשווי 9 מיליון אירו. המשאיות אותרו שרופות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת פריז מנהלת מצוד אחר 15 שודדים חמושים, שהסתערו לפנות בוקר (רביעי) על שתי משאיות משוריינות, וגנבו תכשיטים בשווי תשעה מיליון אירו. בתקשורת המקומית מגדירים את השודדים רעולי הפנים כ"חוליית קומנדו". הם הגיעו בשתי מכוניות, והקיפו את שתי המשאיות בכביש המהיר A6, המחבר את פריז וליון. לאחר שחסמו את דרכן, הם פרצו למשאיות והשליכו את הנהגים החוצה. כמה מהשודדים נסעו עם המשאיות, והיתר ברחו במכוניות שבהן הגיעו.

לדברי המשטרה, החיפושים מתמקדים במחוז יון שבחבל בורגון. המשטרה הודיעה כי השודדים ריססו בגז מדמיע את שני הנהגים, אך לא פתחו באש. החוקרים מעריכים כי השוד תוכנן זמן רב מראש, וכי לשודדים היה מידע על נתיב הנסיעה של המשאיות.

בתקשורת הצרפתית דווח כי שתי המשאיות אותרו במהלך הלילה נטושות, בחורשה סמוכה לאזור החטיפה. החוטפים הציתו אותן לאחר שנמלטו עם השלל. התכשיטים הגנובים טרם אותרו.

החודש הובאו למשפט בצרפת שמונת הנאשמים באחד ממעשי השוד הנועזים ביותר בתולדות פריז: הפריצה לחנות התכשיטים "הארי וינסטון" ב-2008. השודדים הצליחו לגנוב מהחנות המפורסמת תכשיטים בשווי של כ-100 מיליון דולרים, ושרובם לא אותרו עד היום. במהלך השוד, שלושה מהמורשעים צעדו לחנות בלבוש נשים, פוצצו רימון ופתחו באש, והצליחו להימלט בתחפושות - למכונית המילוט שהמתינה להם מחוץ לחנות. המעורבים נידונו לעונשים של עד 15 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully