וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח מנהיג האופוזיציה ברוסיה: "הנאשם הודה תחת עינויים"

חבר מועצת זכויות האדם ברוסיה, שביקר את זאור דדייב בתא המעצר, טען שהסימנים על גופו מרמזים על כך שהודאתו ברצח בוריס נמצוב חולצה לאחר שעונה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

זאור דדייב, אחד משני הנאשמים ברצח מנהיג האופוזיציה ברוסיה, הודה במעשה לאחר שעבר עינויים מצד חוקריו – כך טענה היום (רביעי) המועצה לזכויות האדם ברוסיה. אנדריי בבושקין, חבר המועצה, ביקר את דדייב ואת שג'יד גובשב, שנאשם אף הוא ברצח, בתא המעצר. לדבריו, הפצעים שעל גופו של דדייב מרמזים על כך שעונה. עם זאת, המשטרה הזהירה מפני התערבות בחקירה וטענה כי מטרת הביקור היא רק כדי לבדוק את תנאי המעצר.

בבושקין, שאליו התלווה עיתונאי, קרא ל"אנשים שלא מעורבים בחקירה" לבחון את טענותיו. לדבריו, דדייב הציג בפניו סימנים של אזיקים ושל חבלים שנכרכו סביב רגליו לאחר שנלכד ביום שבת האחרון ברפובליקת אינגושטיה, שבצפון הקווקז. דדייב סיפר כי הוא הודה במעשה רק כדי להבטיח שחבר שנעצר עמו ישוחרר וכי תכנן לספר לבית המשפט את האמת במהלך השימוע – אולם לא ניתנה לו הזדמנות לדבר.

לקריאה נוספת
רוסיה: שני צ'צ'נים מואשמים ברצח מנהיג האופוזיציה
מנהיג האופוזיציה ברוסיה נקבר; "פוטין הרס את התקווה"
ההתנקשות במתנגדו של פוטין: מצלמות האבטחה "לא פעלו" בליל הרצח

זאור דדייב, שמואשם במעורבות ברצח בוריס נמצוב, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, בתא המעצר, 08 במרץ 2015. רויטרס
זאור דדייב בכלוב בבית המשפט, ראשון/רויטרס

בוועדת החקירות של רוסיה טוענים כי בבושקין והעיתונאי הורשו לבקר את העצורים רק כדי לפקח על תנאיהם, וכי פרסום פרטים על החקירה מהווים עבירה על החוק. בעקבות זאת, צפויים השניים להיחקר.

רמזאן קדירוב, שליט צ'צ'ניה, טען כי דדייב, ששירת במשטרה המקומית, היה מוסלמי אדוק שזעם על פרסום הקריקטורות הלועגות לנביא מוחמד במגזין הצרפתי שרלי הבדו. נמצוב, סגן ראש ממשלת רוסיה לשעבר, גינה את הטבח במשרדי המגזין בחודש ינואר, אך מקורביו סבורים שמדובר בניסיון טיוח למעורבות של הנשיא ולדימיר פוטין והקרמלין בהשתקת אחד ממתנגדי השלטון הבולטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully