וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בניו זילנד: פעילי טרור אקולוגי ירעילו מוצרי תינוקות

הרשויות חשפו כי איגוד החקלאים הלאומי וחברה לייצוא מוצרי חלב קיבלו מכתבים מאיימים, שבהם נדרשו להפסיק עד סוף החודש את השימוש בחומר הדברה מסוים בחקלאות. ראש הממשלה ניסה להרגיע: "סבירות נמוכה לכך שהאיום יתממש"

מפעלי חברת "פונטרה" בניו זילנד 2013. AP
מפעלי חברת "פונטרה" בניו זילנד/AP

הרשויות בניו זילנד הודיעו אתמול (שלישי) כי איגוד החקלאים הלאומי וחברת "פונטרה" המייצאת חלב קיבלו מכתבים ובהם איומים להרעיל תרכובות מזון לתינוקות מצד פעילי טרור אקולוגי. במכתבים, שנשלחו בחודש נובמבר ונחשפו אתמול, דורשים הפעילים את הפסקת השימוש בחומר נגד מזיקים בחקלאות. לדברי הרשויות, האדם או הקבוצה ששלחו את המכתבים איימו להוציא לפועל את תכניותיהם אם ניו זילנד לא תפסיק להשתמש בחומר עד סוף החודש.

עם זאת, ראש הממשלה ג'ון קי אמר כי תרכובות המזון עדיין בטוחות. "יש סבירות נמוכה לכך שהאיום יצא לפועל, אולם בשל אופיו, הן המשטרה והן השרים לוקחים אותו ברצינות", אמר. בתדרוך לכתבים בפרלמנט, הוסיף קי שהפרשה נחשפה רק עכשיו בשל התעניינות גוברת מצד כלי התקשורת. "אני רוצה להבטיח להורים כי ננקוט כל צעד אפשרי כדי להגיב לאיום הזה וכדי להבטיח את הבטיחות שבצריכת המוצרים". לדבריו, מדובר באיום של "טרור אקולוגי, ללא ספק".

בעקבות זאת, המשטרה קראה לציבור לדווח על כל אדם שמביע דעות חריפות נגד שימוש בחומר נגד מזיקים והביע איומים בנושא בעבר. כמו כן, הממשלה קראה לציבור להגביר את הערנות ולבדוק חבילות שבהן יש סימנים לכך שהתעסקו עמן. ניו זילנד היא יצואנית מוצרי החלב הגדולה ביותר בעולם.

עוד בוואלה חדשות:
דאעש הוציא להורג את "סוכן המוסד הישראלי"
נערכים לשביתת הענק בדרום: "נזעק את זעקת החברה הישראלית כולה"
דיווח במצרים: מזל"טים של חמאס חדרו למדינה והגיעו לאל-עריש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully