וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: מזל"טים של חמאס חדרו למדינה והגיעו לאל-עריש

10.3.2015 / 20:52

לפי דיווח באתר אינטרנט מצרי, שלושה מזל"טים של הארגון חדרו לעומק של כ-50 קילומטרים בתוך שטח המדינה. ככל הנראה מדובר באימונים של הארגון לקראת שימוש במזל"טים במערכה הבאה מול ישראל

עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: שיגור מזל"ט במהלך מצעד צבאי של חמאס, דצמבר)

מכ"ם של צבא מצרים זיהה בשבוע האחרון שלושה מטוסים זעירים ללא טיס (מזל"ט) לצורכי ריגול, שחדרו מספר רב של פעמים מדרום רצועת עזה למרחב השטח המצרי – כך דווח באתר המצרי "אל-אוסבוע". לפי הדיווח, המזל"טים הגיעו עד לאזור אל עריש ושייח' זוויד, הנמצאים במרחק של כ-50 קילומטרים מדרום הרצועה.

לפי הפרסום המצרי, כוחות משמר הגבול פתחו באש לעבר כלי הטיס, אך לא הצליחו לפגוע בהם מפני שטסו גבוה מדי, במרחק של כ-750 מטרים מעל פני הקרקע. על פי הסכם השלום בין מצרים וישראל, נאסר להכניס למרחב חצי האי סיני אמצעי הגנה נגד מטוסים, ועל כן כמעט שאין באפשרות הצבא המצרי ליירט את כלי טיס החודרים לשמי המדינה.

עוד בוואלה! חדשות:
דיווח: דאעש הוציא להורג את "סוכן המוסד הישראלי"
חשד: עשרות נערים יהודים תקפו ערבי בירושלים שהעיר להם על רעש
מהגשש החיוור ועד איבגי: יש אמנים שלא מפחדים מבחירות

חמאס טוען: בידינו מזל"ט "מתאבד" נגד ישראל. צילום מסך
המזל"ט שחדר לשטח ישראל במהלך מבצע "צוק איתן" כפי שנראה בסרטון שפרסם הארגון/צילום מסך

במהלך מבצע "צוק איתן" עשתה הזרוע הצבאית של חמאס שימוש במזל"טים שחדרו לשטח ישראל והופלו על ידי צה"ל כעבור זמן קצר. במהלך המבצע פורסם כי הארגון הקים יחידה קטנה שתעשה שימוש במזל"טים, ואף נודע כי היחידה נפגעה בתקיפות צה"ל.

ניתן להעריך כי הארגון הצליח להבריח בשנים האחרונות מזל"טים נוספים מאלה שנעשה בהם שימוש ב"צוק איתן". הארגון החל לקיים את האימונים בדרום הרצועה, ככל הנראה מאחר והוא מבין שאין לצבא המצרי יכולות יירוט, וכי אם יעשה את האימונים בים או במרחב האווירי הצפוני הוא עשוי להיתקל בכוחות יירוט של צה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
היום ה-7: מזל"ט מעזה יורט מעל חופי אשדוד. דובר צה"ל
יירוט המזל"ט שחדר מעזה במהלך "צוק איתן"/דובר צה"ל

בסוף השבוע שעבר קיים חמאס יחד עם הג'יהאד האיסלמי תרגיל רחב היקף, שבמהלכו תורגלו יציאה ממנהרות ופשיטות על מוצבי צה"ל. חמאס ככל הנראה לא מתאמן בשליחת המזל"טים לקראת עימות מול צבא מצרים אלא מול צה"ל. עם זאת, בשבועות האחרונים עלתה המתיחות בין המצרים לארגון בעזה לאחר שבית המשפט המצרי החליט להכריז על הזרוע הצבאית שלו כארגון טרור.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully