וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שתועדו: מתנחלים שתקפו פלסטינים לא יועמדו לדין

9.3.2015 / 20:36

ביולי 2010 הגיעו מתנחלים לאתר בנייה בכפר בורין, יידו אבנים והכו פלסטיני במוט ברזל. אף על פי ששניים מהם נעצרו ולמשטרה הועברו תמונות, הוחלט לסגור את התיק. השבוע נדחה הערעור. "אין עניין לציבור בהעמדתם לדין"

מתנחלים תקפו תושבי פלסטינים תושבי כפר בורין בשנת 2010 והציתו עצי זית. יש דין, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד מהאירוע ב-2010/מערכת וואלה! NEWS, יש דין

מתנחלים מאזור יצהר שתקפו פלסטינים בכפר בורין שבגדה יצאו ככל הנראה ללא עונש. זאת למרות שבידי המשטרה היו תמונות חלק החשודים וכן עדי ראייה פלסטינים שטענו כי יוכלו לזהות את התוקפים. אף על פי כן, בפרקליטות המדינה קבעו השבוע כי החלטת המשטרה לסגור את התיק ב-2013 לא תשונה.

האירוע התרחש ביולי 2010 כאשר, על פי שני מתלוננים, מספר מתנחלים חמושים ירדו מגבעה לעבר אתר בנייה של אחד מתושבי הכפר והחלו ליידות לעבר הפלסטינים אבנים. בנוסף הוצתו עצי זית רבים באזור. כאשר בעל אתר הבנייה ניגש לעברם בניסיון להפסיק את השחתת רכושו הוא הותקף והוכה בראשו המוט ברזל, איבד את הכרתו ופונה לבית חולים בשכם לקבלת טיפול.

עוד בוואלה חדשות:
חשיפה: חמאס הציע לישראל הפסקת אש לחמש שנים
בנט באולפן וואלה: "לפיד בלם יוזמות שהצענו, והפך אותן למצע"
אלמנת הקצין שנרצח בפיגוע הדריסה ילדה בן - שייקרא על שמו

מתנחלים תקפו תושבי פלסטינים תושבי כפר בורין בשנת 2010 והציתו עצי זית. יש דין, מערכת וואלה! NEWS
אש שהציתו המתנחלים בכפר בורין בתקרית/מערכת וואלה! NEWS, יש דין

לאחר התקרית החמורה פתחה משטרת מחוז יו"ש בחקירה, במסגרתה הועבר אליה תיעוד מהאירוע עצמו - בו ניתן לראות את פניהם של התוקפים, לכאורה. התיק הועבר לתובע המשטרתי באוגוסט 2011. בדצמבר 2012 הוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד החשודים. באות כוחן של שני המתלוננים, עורכות הדין נועה עמרמי ואסנת ברתור מטעם ארגון "יש דין", קיבלו את ההודעה על סגירת התיק רק באוגוסט 2013.

ההחלטה לסגור את התיק תמוהה בהתחשב בכך שבאירוע עצמו נעצרו שני חשודים שזוהו על ידי שוטרים שהגיעו למקום ויידו אבנים. השניים שוחררו לאחר מכן. בנוסף לכך, שניים מהמותקפים שאמרו במפורש כי ם יוכלו לזהות חלק מהתוקפים לא זומנו להצביע על החשודים בתמונות, לא נקראו למסדר זיהוי ולא נעשתה שום פעולה כדי לנסות ולזהות את החשודים המצולמים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"אחרי יותר מארבע שנים יהא קושי לזהות את החשודים"

עו"ד עמרמי וברתור הגישו ערעור על ההחלטה, שבו נטען כי חלק מפעולות החקירה המתבקשות לא בוצעו וכי יש צורך בחידוש החקירה. בתחילת השבוע הן קיבלו תשובה מעו"ד דרורה נחמני-רוט הממונה על הערערים בפרקליטות המדינה, לפיה היא לא רואה סיבה לשנות את החלטת יחידת התביעות ולחדש את החקירה.

נחמני-רוט ציינה במכתבה כי היחידה החוקרת לא עיבדה את התמונות וליחידת התביעה לא היה ידוע מי המצולמים. כמו כן צוין כי היחידה החוקרת התבקשה לבצע השלמות חקירה בנוגע לזיהוי המצולמים, אך התיק הוחזר ליחידת התביעה ללא מסדר זיהוי וללא זיהוי המצולמים בתמונות מאותו אירוע. למרות דברים אלו כתבה נחמני רוט בתשובתה: "במצב דברים זה לאור חלוף הזמן הניכר מהאירוע נראה כי כיום, כעבור יותר מארבע שנים לאחר קרות האירוע, יהא קושי גדול לפעולות השלמה לעניין אפשרות זיהוי מי מהחשודים".

מתנחלים תקפו תושבי פלסטינים תושבי כפר בורין בשנת 2010 והציתו עצי זית. יש דין, מערכת וואלה! NEWS
מתנחלים תקפו תושבי פלסטינים תושבי כפר בורין בשנת 2010 והציתו עצי זית/מערכת וואלה! NEWS, יש דין

בנוגע ליידויי האבנים כותבת נחמני-רוט כי למרות שיש די ראיות להעמיד שניים מהחשודים לדין, הוחלט על ידי יחידת התביעות המשטרתית כי "אין עניין לציבור" בכך, "כיוון שהיה מדובר באירוע של יידוי אבנים הדדי, באין ראיות מי מהצדדים החל ביידוי האבנים".

עו"ד נועה עמרמי, המייצגת את המתלוננים באירוע מטעם "יש דין", מסרה: "רשויות האכיפה שוב ושוב מגלות אזלת יד בכל הנוגע להגנה על פלסטינים. בתיק זה הייתה תשתית ראייתית מוצקה להגשת כתב אישום כנגד שניים מהחשודים. העובדה שפרקליטות המדינה הסכימה עם עמדתנו זו, ובאותה הנשימה קבעה כי אין אינטרס ציבורי בהעמדה לדין, וכן כי בחקירה היו מחדלים חמורים, מדגימה באופן מובהק ובוטה כי אזרחי ישראל המתגוררים בשטחים הכבושים חסינים מפני מערכת אכיפת החוק. מקרה זה הוא עוד הוכחה ניצחת לאפליה הקיימת באכיפת החוק בשטחים הכבושים".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully