וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ב. יאיר: יצחק אברג'יל יועמד לדין בכפוף לשימוע

8.3.2015 / 16:00

גם יאיר ביטון, בעל השליטה בחברה, צפוי לעמוד לדין. הוא חשוד שהעביר מיליונים לחברת קש ששימשה את אברג'יל למימון עסקיו. השניים חשודים, יחד עם אחרים, בהלבנת הון, קבלת דבר במרמה ובעבירות נוספות

יצחק אברג'יל מובא לדיון על תנאי מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
העבריין יצחק אברג'יל באחת מהארכות מעצרו/טלי מאייר

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (ראשון) לבאי כוחם של החשודים בפרשת "ב. יאיר" כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע. החשודים הם העבריין יצחק אברג'יל; בעל השליטה ב"ב. יאיר", יאיר ביטון, וכן אנשי חברת "ש.י.נ. גן רווה" - ניסים פינס, שמעון בלולו, חניתה פינס ונפתלי פרץ. הודעה נשלחה גם לבאי כוח החברות "ש.י.נ. גן רווה" ו"ב. יאיר" עצמן.

במסגרת הפרשה, נחשד כי "ב. יאיר" הזרימה עשרות מיליוני שקלים לארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל באמצעות חברת "ש.י.נ", שהתחזתה לחברת קבלן. הכספים שהתקבלו בחברה שימשו בין היתר את אברג'יל, את בני משפחתו ואת מקורביו לצורך תשלום הוצאות שונות בהיקף של כשבעה מיליון שקלים. שישה מיליון שקלים נוספים שימשו, לכאורה, ככספי השקעה בקזינו ברומניה.

בהודעה שנשלחה לעורכי דינם של החשודים נכתב כי החשדות המיוחסים לאברג'יל, לניסים פינס, לבלולו, לביטון ולחברת "ש.י.נ" הם קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירת מס. כמו כן, לביטון מיוחסים גם חשדות בגין עבירות מנהלים בתאגיד ואי גילוי מידע ופרסום מטעה בידי נושא משרה בכיר בתאגיד.

החשדות המיוחסים ל"ב. יאיר" הם בנייה תוך סטייה מהיתר, ביצוע עבודות בנייה שלא בידי קבלן רשום ועבירות לפי חוק התכנון והבנייה וחוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות. כמו כן, מחומר הראיות עולים חשדות לעבירות מס נוספות.

עוד בוואלה חדשות:
המרוץ לכיסא: מי צריך להיות שר החוץ בממשלה הבאה?
מפתח "כיפת ברזל" ואביהו מדינה: מדליקי המשואות
הדייג הפלסטיני נורה למוות - למרות שלא חרג מהטווח

על פי ההודעה, אברג'יל, ניסים פינס ובלולו הקימו ב-2007 את חברת הבנייה, "ש.י.נ. גן רווה", שנרשמה על שמו של בלולו בלבד במטרה להסתיר את זהותם של אברג'יל ופינס כנהנים בחברה. חברת "ב. יאיר" הייתה עד 2006 חברה פרטית בשליטתו של יאיר ביטון, ומאז 2006 הפכה החברה לחברה ציבורית הנסחרת בבורסה, אך נותרה בשליטתו העיקרית של ביטון.

על פי החשד, המיזמים והקשרים העסקיים בין שתי החברות היוו מנגנון שיטתי להזרמת כספים לארגון הפשיעה, בין היתר על ידי מתן הטבות ברכישת נדל"ן והקצאת כלי רכב. המנגנון הזה פעל לכאורה עד 2013, כולל במהלך התקופה שאברג'יל עצמו שהה בכלא בארצות הברית.

יאיר ביטון החשוד בהלבנת הון באמצעות חברת בנייה והעברת הכסף לארגון פשע. מאי 2014. יותם רונן
בעל השליטה בחברה, יאיר ביטון/יותם רונן

על פי ההודעה, מנגנון הלבנת ההון עבד כך: בשנים 2008-2007 חתמה "ש.י.נ" הסכמים עם "ב. יאיר" על בניית פרויקטים באילת בהיקף כולל של כ-40 מיליון שקלים. "ש.י.נ" עשתה זאת כשהיא מתחזה לבעלת רישיון קבלן, אף שפינס - מבעלי החברה - הוכרז קודם לכן כפושט רגל ונאסר עליו לשמש כקבלן. ביטון קידם את חתימת החוזים ואת מימושם על רקע חוב לאברג'יל.

בפנייה שנשלחה נכתב כי רוכשי הדירות שעמם חתמה "ב. יאיר" הסכמי מכר לא ידעו כי דירותיהם נבנו שלא באמצעות קבלן מורשה, וכי אברג'יל ופינס הם מבעלי "ש.י.נ". "אילו ידעו את הפרטים לאשורם לא היו רוכשים את הדירות", נכתב.

החשד: החברות סיכמו על היעדר תביעות ללא ידיעת מחזיקי האג"ח

מחומר החקירה ולה כי גם כשהבנייה לא התקדמה ולא בוצעה בהתאם להסכמים עם "ב.יאיר", שילמה החברה ל"ש.י.נ" ולבעליה את מלוא תמורת החוזים, ואף מעבר לכך, בסכום כולל של כ-50 מיליון שקלים, תוך שבנוסף היא נאלצת לממן ממשאבי "ב. יאיר" את ביצוע השלמת הבנייה ישירות מול קבלני משנה.

נוסף על כך, מחומר החקירה עלה כי "ב. יאיר" חתמה, ביוזמת ביטון, על הסכם היעדר תביעות עם "ש.י.נ", ובמסגרתו הועברו ל"ש.י.נ" שני מיליון שקלים נוספים. זאת, תמורת התחייבות שלה לא לתבוע את "ב. יאיר". החברה עשתה כן מבלי ליידע את ההנהלה, תוך פגיעה בחברה, במחזיקי האג"ח ובציבור המשקיעים בחברה. זאת בעוד ביטון מסתיר את קשריו עם אברג'יל ועם ניסים פינס.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully