וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עין תחת עין": העונש לאיראני שהשחית פני אזרח - עקירת עין

אדם שגרם לעיוורנו של אדם אחר באמצעות התזת חומצה נענש בצורה דומה, אך עקירת עינו השנייה נדחתה בחצי שנה, לבקשת הקורבן. מדובר בעונש חריג גם באיראן. "פעולה אכזרית ונפשעת הדומה מאוד למה שדאעש עושה"

אמנה בהראמי האיראנית, שפניה הושחתו בחומצה על ידי גבר שעמו סירבה להינשא, 2009. AP
אמנה בהראמי, שפניה הושחתו בחומצה על ידי גבר שעמו סירבה להינשא/AP

אזרח איראני שהורשע בהשחתת פניו של אדם באמצעות חומצה שגרמה לעיוורונו, נענש בעקירת עינו השמאלית. העונש שבוצע פשוטו כמשמעו על בסיס עיקרון "עין תחת עין" הוא יוצא דופן גם במדינה שפועלת לפי חוקי השריעה. לפי העיתון המקומי "המשהרי", האדם, שנמצא במאסר בשל התקיפה, עוור רק למחצה בעקבות בקשת הקורבן. בחודשים האחרונים גברה תדירות התזות החומצה באיראן, שלרוב מתמקדות בנשים שהפרו את חוקי הלבוש וההתנהגות השמרניים במדינה.

העונש בוצע ביום שלישי האחרון בבית הסוהר רג'אי-שהר בעיר כרג' הסמוכה לבירה טהראן. עונשו המקורי של האסיר היה עשר שנות מאסר ועקירת שתי עיניו. עם זאת, הקורבן התיר לרשויות לדחות את עקירת עינו הימנית של התוקף בשישה חודשים נוספים. כאמור, סוג זה של ענישה הוא שנוי במחלוקת גם באיראן עצמה וארגוני זכויות אדם מחשיבים אותו לעינוי.

עוד ידיעות מהעולם
שוב: צעיר שחור לא חמוש נורה למוות בידי שוטר בארה"ב
תומך דאעש שתכנן פיגוע בקונגרס: הייתי יורה באובמה ותוקף את שגרירות ישראל
כתב האישום שעשוי להפיל את הסנקציות נגד איראן

"זה נורא", אמר מחמוד אמירי-מוג'האדם, פעיל בארגון זכויות האדם של איראן היושב בנורווגיה לעיתון "ניוזוויק". "זאת פעולה אכזרית ונפשעת הדומה מאוד למה שדאעש עושה, אך איראן עושה זאת כמדינה ובהליך מבוקר מאוד, כשהיא משתמשת ברופאים שהוכשרו לכך. צורת הענישה הזאת לא שייכת לזמננו".

עונש נוסף של "עין תחת עין" היה אמור להיות מבוצע השבוע באדם שזרק חומצה על דאווד רושנאי וגרם לו לאבד עין ואוזן. עם זאת, לדברי "הניו יורק דיילי ניוז", העונש נדחה בשל הקושי באיתור רופא שיהיה מוכן לבצעו. זאת הפעם השנייה שהעונש נדחה לאחר שבחודש ינואר סירב צוות רפואי לנתח את מתיז החומצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully