וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 18 שנים: סרבן הגט התיר את אשתו וישוחרר ממאסר

4.3.2015 / 17:16

על הגבר נגזרו 5 שנות מאסר, אך לאחר מאמצי שכנוע מצד רב שב"ס הסכים לבסוף להתיר את אשתו העגונה. הרב ויזנר: "אדם שנכנס לכלא על סרבנות פועל מכעס ונקמה. ניסינו לגשר". בנם של הזוג: "הופתעתי מהאכפתיות של הסוהרים"

לאחר 18 שנות סירוב עיקש, שוחרר אחר הצהריים (רביעי) סרבן גט בן 70 מבית הכלא ניצן שבמרכז הארץ לאחר שהתיר את אשתו העגונה. זאת בתום דיון בתוך כותלי בית הסוהר בשיתוף עם נציגי בית הדין הרבני, למרות יום תענית אסתר. האסיר נדון לחמש שנות מאסר בגין סירובו, מתוכם ריצה כחודשיים. במהלך ריצוי המאסר התברר כי האסיר סובל ממחלה קשה בגינה אף אושפז לתקופה קצרה בבית החולים.

הסכמתו להתיר את רעייתו הגיעה לאחר ניסיונות שכנוע של רב שירות בתי הסוהר, גונדר-משנה יהודה יקותיאל ויזנר. לדבריו, "אדם שנכנס לבית הסוהר על סרבנות מתן גט פועל מכעס ומנקמה. זו סיטואציה מורכבת ואנחנו מנסים לגשר ולמצוא פתרון. לשחרר נשים שכלואות בכלא הבעלים שלהן זו שליחות". יצוין כי זו הפעם ה-61 שבה מעורבות של רבנות שב"ס מביאה לשחרור נשים עגונות.

"הוא נתן לה את הגט ובכה, אחרי שהיא קיבלה את הגט היא פרצה בבכי ובמהלך הטקס גם אני לא הייתי יכול לעצור את הדמעות", סיפר הרב.

עוד בוואלה חדשות:
בדרך לשביתה כללית בדרום: המו"מ בכיל התפוצץ
בזכות ההפצצות מהאוויר: כך ספג דאעש מהלומה כלכלית כואבת
מפגן הכוח של דרעי עוד עלול לסמן את סוף דרכו הפוליטית

"אתמול הוא חזר לכלא מבדיקה רפואית", סיפר הרב. "הגעתי לכלא וישבתי בחדר מנהל האגף כשהאסיר הובא בפני. מדובר באדם מסורתי. בכלא הרב נחשב לדמות שהאסירים מכבדים. מבחינתם הרב הוא אוטוריטה, ואני גייסתי את זה כדי להיכנס לליבו. שאלתי אותו: 'למה אתה צריך את כל זה, למה להתעקש?' בשלב מסוים כשהתקדמנו ביקשתי את רשותו להתקשר לאישה ואחר כך גם לחמשת ילדיהם. אחרי שהושגה הסכמה לפנות בוקר פעלתי במהירות שהוא לא יתחרט. למרות שבית הדין הרבני סגור היום בשל תענית פורים הזעקתי לכלא את נציגי בית הדין הרבני, דיין שני עדים, סופר וכן את הרב אליהו מימון, האחראי להתרת עגונות. בחדר הביקורים ביצענו טקס מאולתר כי חששנו שהוא יחזור בו לפני מתן הגט".

לדבריו ילדי בני הזוג בכו בתום הטקס וביקשו להעניק לו משלוח מנות. "סירבתי ואמרתי שזו המשימה שלי ואני שמח שהצלחתי לפני חג הפורים לעמוד בה. 18 שנים של סירוב זו התקופה הארוכה ביותר שהובאה לפניי ואני שמח שהצלחתי לשכנע את האיש לשחרר את אישתו", אמר.

בנם של בני הזוג אמר היום, בעודו ממתין לשחרורו של אביו: "לאחר קרוב ל-20 שנה, בעת הזו נבחר הרב ויזנר כשליח לשים קץ לסכסוך הקשה הזה. הרב הפך עולמות בכדי שזה יקרה לפני חג הפורים. הופתענו מיחס הסוהרים ומהאכפתיות והטיפול במקרה ואנו מודים לכולם".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully