וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA לשעבר פטראוס הודה שמסר מידע מסווג לפילגש שלו

4.3.2015 / 5:24

במסגרת הסדר טיעון הודה הגנרל לשעבר ששיקר בעת חקירת האף.בי.איי ומסר לכותבת הביוגרפיה שלו מחברות עם מידע מסווג. העסקה מאפשרת לו להימנע מעונש מאסר וממשפט שבו היו נחשפים פרטים מביכים מהרומן של השניים

מפקד הכוחות הבינלאומיים באפגניסטן, דיוויד פטראוס, עם העיתונאית פולה ברודוול. קאבול, יולי 2011. רויטרס
הביא את המחברות לביתה בעצמו. פטראוס וברודוול/רויטרס

ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית לשעבר (CIA), דייוויד פטראוס, חתם על אתמול (שלישי) על הסדר טיעון עם משרד המשפטים האמריקני במסגרתו יודה שמסר מידע מסווג למחברת הביוגרפיה שלו, פאולה ברודוול, עמה ניהל רומן. על פי מסמכים שהוגשו אתמול לבית המשפט הפדרלי בשרלוט שבצפון קרוליינה, פטראוס מסר לברודוול שמונה מחברות שחורות שאותן כתב בעת שפיקד על הכוחות האמריקנים באפגניסטן. פטראוס היה עשוי לקבל עונש מאסר של שנה לכל היותר, אבל במסגרת הסדר הטיעון, תומר שנת המאסר ככל הנראה לקנס בסך 40 אלף דולר ושנתיים מאסר על תנאי.

מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי פטראוס שיקר בחקירת האף.בי.איי., בה טען כי לא העביר את המידע המסווג לברודוול. כמו כן, לאחר שהתפטר מה-CIA בנובמבר 2011 הוא חתם על טופס ביטחוני שבו הוא מתחייב שלא העביר מידע מסווג, אלא שכעת עולה שבאותה תקופה המחברות עדיין היו בביתו.

פרשת פטראוס - כותרות אחרונות
"ראש ה-סי.איי.אי. לשעבר חשף מידע מסווג בפני המאהבת שלו"
כמה מרוויח ראש הסי.איי.איי שהודח בגין הרצאות?
פרשת פטראוס: ועדת בדיקה להפקת לקחים ב-CIA

ראש ה-CIA, דיוויד פטראוס. Brendan Smialowski, Alex Wong, GettyImages
סירב בעבר לעסקת טיעון. פטראוס/GettyImages, Brendan Smialowski, Alex Wong

על המחברות הוא שמר לאחר פרישתו מהצבא ב-2011, ובאוגוסט אותה שנה הוא כבר העביר אותן בעצמו לבית שבו התגוררה באותה תקופה ברודוול בוושינגטון, כדי שתיעזר בהן בעת כתיבת הספר. על פי המסמכים, המחברות נשארו אצל ברודוול במשך ארבעה ימים, עד שלקח אותן בחזרה לביתו שבארליגנטון, וירג'יניה. במחברות היה מידע על זהויות של סוכנים חשאיים, משמעות של מילות קוד, אסטרטגיית מלחמה, יכולות מודיעיניות, שיחות דיפלומטיות ופרוטוקולים של פגישות בין הדרגים הגבוהים ביותר בבית הלבן לבין המועצה לביטחון לאומי.

עסקת הטיעון אמנם מאלצת את פטראוס להודות באישומים שאותם הכחיש בעבר, אבל מצד שני מאפשרת לו להימנע ממשפט פלילי שבו עשויים להיחשף פרטים מביכים מהרומן המדובר. אחד מתומכיו הבולטים ביותר, ג'ון מקיין, הסנטור של אריזונה מטעם המפלגה הרפובליקנית, אמר בתגובה כי הוא "מאמין שזה הזמן להכריז על העניין כסגור". מקיין הרעיף עליו שבחים, ציין את הקריירה המרשימה שלו ואמר שהוא התנצל והביע חרטה עמוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully