וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים בגלות: המדליף האמריקני סנודן רוצה לשוב הביתה

4.3.2015 / 0:01

עורך דינו של עובד ה-NSA לשעבר, שחשף את תכנית הריגול הסודית של ארה"ב ומצא מקלט מדיני ברוסיה, סיפר כי הלקוח שלו רוצה לחזור לארצו. "אנחנו עושים כל דבר אפשרי לכדי לפתור את הנושא"

הפגנה לשחרור אדוארד סנודן. ברלין, יולי 2013. רויטרס
הפגנת תמיכה בסנודן בברלין, 2013/רויטרס

פרקליטו הרוסי של המדליף האמריקני אדוארד סנודן אמר אתמול (שלישי) כי סוכן ה-NSA הנמלט, שחשף את תכנית הריגול הסודית של ארצות הברית, טוען כי הוא מעוניין לשוב לארצו. אנטולי קוצ'רנה, שמקושר לממשל במוסקבה, אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים שבה הציג את הספר שכתב על מרשו. רוסיה העניקה לסנודן מקלט מדיני בשנת 2013
במה שגרם למתיחות נוספת עם ארצות הברית.

"אני לא אשמור בסוד את העובדה שהוא רוצה לשוב לביתו", סיפר קוצ'רנה. "אנחנו עושים כל דבר אפשרי לכדי לפתור את הנושא. יש קבוצה של עורכי דין אמריקנים וגרמנים שעמם אני נמצא בקשר". וושינגטון דורשת שסנודן יעמוד למשפט בגין ההדלפות הנרחבות על תכנית המעקב הסודית של הממשל, אך מוסקבה מסרבת להסגיר אותו.

סנודן הוא דמות שנויה במחלוקת במולדתו – בעוד חלק רואים בו כתומך בזכויות האזרח וכמי שחשף מעשי שחיתות, אחרים מחשיבים אותו לבוגד שחשף סודות ביטחוניים. סנודן כבר הצהיר בעבר שהוא יהיה מעוניין לשוב לארצו אם יובטח לו שהוא יעמוד בפני משפט הוגן.

לקריאה נוספת בנושא
"מפחדים מדאעש": נכשלה הצעת חוק להגבלת הריגול בארה"ב
"ה-FBI איתר את מדליף המסמכים המסווגים הנוסף"
חברתו הרקדנית של סנודן חיה עמו: "זוגיות מאושרת"

(עדכון ראשון: 23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully