וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקח רשות ההגירה תובע פעילה חברתית: "קראה לי נאצי"

חמד סלמה הגיש תביעת לשון הרע על סך 140 אלף שקל נגד אורלי פלדהיים המסייעת למבקשי מקלט. לטענתו, היא גידפה אותו בעת שביצע פעילויות אכיפה בדרום תל אביב ולאחר מכן פרסמה זאת גם בפייסבוק. "ספגנו המון אלימות מילולית וצעקות"

הפגנת הפליטים מתחדשת בגן לוינסקי, תל אביב. ינואר 2014. דרור עינב
הפגנת מבקשי מקלט בדרום תל אביב/דרור עינב

פקחי רשות האוכלוסין וההגירה נתקלים פעמים רבות במהלך עבודתם בקללות, גידופים ואפילו יריקות. פקח אחד החליט שאינו מוכן להשלים עם כך והגיש הבוקר (שני) תביעת לשון הרע נגד פעילה חברתית שכינתה אותו "נאצי" בעת שביצע פעילויות אכיפה בדרום תל אביב, ובהמשך אף העלתה פוסט לדף הפייסבוק שלה שבו השוותה אותו ואת צוותו לנאצים.

הפקח חמד סלמה, אב לשלושה ומתגורר בכפר עין נקובא, מועסק ברשות משנת 2009. "בשנים בהן אנו פועלים ספגנו המון אלימות מילולית וצעקות מאזרחים שהקשו על ביצוע העבודה ועד היום איש לא עשה דבר בעניין", תיאר. "אחרי שצילמו אותי והפיצו את התמונה תוך השוואתי לנאצי, החלטתי שאני אעשה את הצעד שישים לזה סוף. אנשים חושבים שיכולים לעשות כל מה שרוצים ופוגעים באנשים אחרים ולא חושבים שאנחנו אנשים נורמטיביים שעושים עבודה קשה".

עוד בוואלה חדשות:
תיעוד: אורבים לרכבת הקלה בשועפאט ומיידים אבנים
"פרשת המתכות" מוכיחה: השקט זמני, חמאס נערך למלחמה הבאה
כמו דאעש: בוקו חראם ערף את ראשם של שני "מרגלים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את התביעה, על סך 140 אלף שקל, הגיש סלמה לבית משפט השלום בירושלים נגד אורלי פלדהיים, פעילה חברתית ומייסדת "מרק לוינסקי" - ארגון סיוע למבקשי מקלט, בגין שני אירועים שלטענתו מהווים לשון הרע. המקרה הראשון אירע במאי 2014, אז שהה סלמה עם שני פקודיו בדרום תל אביב וביקש מאדם שנחשד כזר להתלוות אליהם לניידת לבדיקת מסמכים. על פי כתב התביעה, סלמה וצוותו לא עשו שימוש בכוח פיזי, נשק או אזיקים. במהלך האירוע התקבצו כ-15 איש סביבם ועל פי כתב התביעה פלדהיים צעקה לעברו "נאצי" וכן קללות וגידופים נוספים. עוד טוען סלמה כי פלדהיים קראה לאנשים שהקיפו את הפקחים, בהם ישראלים ואפריקנים, "חסלו אותם". זאת, בזמן שהיא מתעדת את האירוע. בהמשך העלתה פלדהיים את התמונה שצילמה לעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "גם הנאצים היו אנשים 'נורמטיביים' שמילאו פקודות".

נוסף על כך, פרסמה פלדהיים פוסט נוסף שכלל תמונה של פקודו של סלמה נכנס לחנות, ולצידה כתבה: "נכנסים לחנויות, לבתים, לכל מקום. העיקר לצוד בני אדם. בחסות גדעון סער, השר לטוהר הגזע היהודי יימח שמו וזכרו לעד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת סלמה, יותר מאלף בני אדם צפו בפרסומים הללו. חלקם אף שיתפו אותם כך שהם הגיעו לחבריו ועמיתיו לעבודה, והם אלו שהסבו את תשומת ליבו לכך. בעקבות הפרסומים הגיש סלמה תלונה במשטרה נגד פלדהיים בגין העלבת עובד ציבור, הפרעה לעובד ציבור במהלך עבודתו והסתה לטרור. החקירה עדיין מתנהלת ובינתיים הסירה פלדהיים את הפרסומים על פי דרישת המשטרה.

"אלו דברים שקשה מאוד להסביר לילד בן חמש שבא ושואל למה תמונתי מופיעה באינטרנט לצד כיתובים שונים, או להסביר לאשתי שכל מה שרצתה לעשות באותו רגע היה ללכת לאותה פעילה שפרסמה את הדברים", אמר סלמה. "אני משרת את המדינה, בדיוק כמו חייל צה"ל, ומנסה להיות אדם כלפי כל אדם ולכבד כל אדם ופתאום בא מישהו שקורה לנו 'חיות' ו'נאצים' בקלות בלתי נסבלת, אין לנו דרך אחרת ולהתמודד עם התופעה הזו לכן החלטתי לנקוט בצעד הזה".

"יש גבולות שחייבים לשמור עליהם"

עו"ד עוזי עמית כהן המייצג את סלמה בתביעה אמר כי "אדם שיודע משהו על ההיסטוריה של המאה ה-20 והעם היהודי יודע את ההבדל בין אכיפת החוק במדינה דמוקרטית למשטר הנאצי וקשה לי, כאזרח המדינה, לשמוע שמשתמשים בביטויים ודימויים נאציים לתאר פעולה חוקית של אנשים שעושים תפקידם במסגרת החוק. לדבריו, "בתרבות דיבור, גם כשיש מחלוקת, יש גבולות שחייבים לשמור עליהם וזה גם הבסיס לתביעה זו".

בהתייחסה לתביעה מסרה פלדהיים באמצעות עו"ד גבי לסקי: "מעניין שפקיד ממשלתי פונה לעיתונות עם הגשת תביעה כשעדיף שהמדינה תתעסק ביצירת מדיניות מכילה ומכבדת כל אדם ומתן פתרונות לתושבי דרום תל אביב ופחות ברדיפת פעילים המבקשים להגן על זכויות מבקשי מקלט. כשנקבל את התביעה נתמודד איתה, אך על המדינה לחשוב כמה מעצרי שווא ביצעה וכמה פיצויים צריכה לתת לאנשים שנעצרו בניגוד לדין רק בשל צבע עורם".

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully