וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מתחבאים, אורבים לרכבת הקלה בירושלים - ומיידים אבנים

3.3.2015 / 1:08

אירועים של יידוי אבנים לעבר הרכבת בירושלים אינם נדירים ומתרחשים מדי יום. מקרה אחד תועד והופץ ברשתות החברתיות. "רובם בכלל לא תושבי השכונה. הם באים, זורקים אבנים, בורחים - ואנחנו סופגים את הנזק"

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

כמעט מדי יום נתקלים נוסעי הרכבת הקלה בירושלים באירועים של יידוי אבנים לעבר אחד הקרונות בשכונת שועפאט, ולעיתים כמה פעמים ביום. אחד מהאירועים הללו שאירע ביום שלישי שעבר תועד והופץ ברשתות החברתיות. בסרטון נראים שני צעירים ערבים שלטענת מפיץ הסרטון הגיעו ממחנה הפליטים שועפאט, כשהם אורבים לרכבת שעוברת באחת הסמטאות בשכונת שועפאט. בהמשך נראים השניים רצים לעבר הרכבת, מיידים אבנים ונמלטים. שותף שלישי הוא זה שתיעד את התקיפה.

דורון כהן, סטודנט מפסגת זאב, סיפר על אחד מאירועי יידוי האבנים האחרונים. "נסעתי חזרה מהלימודים הביתה כפי שאני עושה בכל יום ופתאום, ללא כל התראה מוקדמת, שמעתי שני בומים חזקים, השני חזק יותר מהראשון, שנבעו מפגיעת אבנים בשמשות הרכבת", תיאר. לדבריו, "אנשים קצת נבהלו אבל אני שהייתי עד לכמה תקיפות כאלה לא התרגשתי. הרכבת מוגנת מפני אבנים ובקבוקי תבערה אבל אין ספק שהם גורמים לנזקים. בזמן האחרון באמת יש שוב התגברות של האירועים האלה".

עוד בוואלה חדשות:
שי "גורש" מהוסטל ללוקים בנפשם - ומת; "הרשויות הרגו אותו"
בנט לצד נתניהו: "לבני והרצוג יורים חיצים על הגב שלנו"
נתניהו בוועידת איפא"ק: "חילוקי דעות לא יפגעו בקשר עם ארה"ב"

מהומות ויידויי אבנים בשכונת שועפאט,נובמבר 2014. יותם רונן
הפרות סדר ויידוי אבנים בשועפאט/יותם רונן

המתח השורר בשכונה פגע בלא מעט מהסוחרים הערבים המתמודדים עם היעדר לקוחות ישראלים שנהגו פעם לפקוד את השכונה. "עד היום אנו סובלים מכך שהישראלים לא עושים פה יותר קניות", סיפר אחד הסוחרים הוותיקים במקום ובעל חנות מכולת. "הדבר הזה פוגע בנו מאוד. אצלי לבד יש ירידה של 40% במכירות מאז רצח הנער (מוחמד אבו חדיר, י"א) ועוד לא רואים התאוששות ממשית. ישנם סוחרים שמדווחים על אחוזים דומים ואף יותר, זה תלוי בתחום שבו הם מוכרים ועד כמה הוא נסמך על האוכלוסייה המקומית". הוא הוסיף כי "אנו מנסים לדבר עם הצעירים אבל רובם בכלל לא תושבי השכונה. באים כמה נערים מעיסאוויה, זורקים אבנים, בורחים ואנחנו סופגים את הנזק".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עלייה דרמטית בחודש האחרון

המשטרה מרכזת מאמצים רבים לטיפול בתופעה, אך נאלצת להתמודד עם מדיניות מקלה של בתי המשפט בנושא. יום למחרת האירוע המתועד בסרטון נעצר בשכונה נער בן 15 לאחר שיידה אבנים לעבר הרכבת הקלה. המשטרה פעלה בזריזות וכבר ביום שלמחרת הנער הובא לבית משפט השלום בעיר לצד הצהרת תובע. שופטת השלום לא התרשמה והורתה לשחרר את הנער לביתו משום ש"אין עילת מסוכנות". המשטרה ערערה לבית משפט המחוזי שהפך את ההחלטה.

הרכבת הקלה בירושלים. עומר מירון
מקרה אחד ביום. הרכבת הקלה/עומר מירון

מנתונים שהגיעו לידי וואלה חדשות עולה כי חלה עלייה דרמטית באירועי יידוי האבנים לעבר הרכבת הקלה בחודש האחרון, ובעיקר בשבועיים האחרונים. על פי הנתונים, מינואר ועד היום נרשמו 14 אירועים של יידוי אבנים לעבר הרכבת הקלה, ואילו בשבועיים האחרונים הקצב הוגבר והגיע למקרה אחד ביום לפחות. בתגובה החלו במשטרת ירושלים להגביר את פעילות האכיפה בשכונה, לאחר הפוגה ארוכה ממבצע "שומרי החומות", שגובש בשל ההתפרעויות הרבות שאירעו בעיר לאחר רצח אבו חדיר ביולי האחרון, והסתיים באוקטובר.

במהלך תקופה זו תגברה משטרת ירושלים את כוח האדם שלה באלפי שוטרים והוקם צוות חקירה מיוחד על מנת להילחם בתופעה. השוטרים נעזרו במצלמות תצפית שהוצבו על גבי בלונים וביצעו שורה של מעצרים ופעילות גלויה וסמויה.

מאז רצח אבו חדיר ועד תחילת השנה נעצרו 170 איש בבית חנינה ושועפאט ומאה מתוכם הואשמו בפגיעה ברכבת הקלה ובתשתיות ונגד 60 מהם הוגשו כתבי אישום. הפעילות יצרה לחץ מתמיד שהוביל בסופו של דבר להפחתת האירועים. עם סיום המבצע באוקטובר ועד תחילת השנה נרשמו רק כ-15 אירועים של יידוי אבנים לעבר הרכבת הקלה, ממוצע של קצת יותר מאירוע אחד לשבוע.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully