וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: בהינתן אומץ פוליטי – ייתכן הסכם גרעין כבר השבוע

שר החוץ האיראני אמר כי אם "ארה"ב ושותפותיה יבינו שסנקציות והסכמים אינם הולכים יד ביד", תיתכן פריצת דרך במגעים. קרי וזריף ייפגשו היום שוב, שעות ספורות לפני נאום נתניהו באייפא"ק

מערכת וואלה!

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אומר כי טהראן תנסה "ללכת הכי רחוק שאפשר" במשא-ומתן הישיר שהיא מנהלת עם ארצות הברית בשיחות הגרעין. לדבריו, ניתן לגבש הסכם "כבר השבוע", אך רק בתנאי ש"ארה"ב ושאר מדינות המערב יאזרו רצון פוליטי ויסכימו להסיר את הסנקציות מעל איראן".

זריף דיבר בצהריים (שני) עם כתבים בפתיחת המושב ה-28 של מועצת האו"ם לזכויות האדם בז'נווה. לדבריו, "אנחנו מנסים להגיע הכי רחוק, ואנחנו נעים קדימה. הצלחנו להשיג התקדמות מאז הפעם שעברה".

זריף התייחס למפגש שהתקיים בין נציגים בכירים מאיראן וארה"ב בשבוע שעבר בז'נבה, שבסיומו דווח על התקדמות רבה בגיבוש הפרטים הטכניים של ההסכם. איראן ושש המעצמות שואפות לגבש הסכם פוליטי עד סוף חודש מרץ, כדי לניח את היסודות לגיבוש הסכם קבע עד 1 ביולי.

זריף יצא בהמשך למפגש בעיר מונטרה עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי. בערב ינאם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני ועידת אייפא"ק בוושינגטון. בנאומו בז'נווה, תקף בצהריים קרי את מועצת האו"ם לזכויות האדם, ואמר כי עודף תשומת הלב שחבריה מעניקים לישראל פוגע במעמדה. דבריו של קרי מגיעים בשעה שממשל אובמה הודף ביקורת ולפיה הוא אינו עושה די כדי להגן על ישראל, ומעדיף לנהל מו"מ עם איראן.

קרי הוסיף כי אכן "נעשתה התקדמות בשיחות הגרעין", אך הדגיש כי "יש עוד דרך ארוכה והשעון מתקתק", והביע דאגה מהאפשרות שתוכן השיחות יודלף לתקשורת. בשבוע שעבר תקף קרי במרומז את ישראל, ואמר כי "מי שמתרוצץ ואומר שהעסקה אינה טובה, בכלל לא יודע מה כוללת העסקה".

לקריאה נוספת
אובמה הפיל חוק המערב את הקונגרס במו"מ עם איראן
איראן: ההפחדות של נתניהו לא ימנעו את הסכם הגרעין
אובמה בראיון נדיר - בזמן נאום נתניהו בוועידת איפא"ק

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף – מועצת האו"ם לזכויות האדם, ז'נווה, 2 במרץ 2015. רויטרס
זריף, בצהריים במועצת האו"ם לזכויות האדם בז'נווה/רויטרס

בכתבה נרחבת שפורסמה היום ב"ניו יורק טיימס", תוארו מאמציו העיקשים של קרי לגבש הסכם עם איראן, וכמי שנחישותו האישית סייעה להזנקת השיחות. מנגד, מציינים מבקריו של קרי כי דווקא נחישותו לחתום על הסכם משחקת לידי האיראנים, העשויים לנצל אותה כ"הזמנה פתוחה" ללחוץ על ארה"ב לוויתורים נוספים.

הכתבה מציינת כי קרי, בן 71, נכשל במאמציו לגבש הסדר שלום בין ישראל לפלסטינים, וכי שר החוץ האמריקני נעדר כלים שיסייעו לו להביא קץ למלחמת האזרחים בסוריה. לפיכך, הסכם עם איראן עשוי להיות גולת הכותרת של כהונתו כשר החוץ.

ב"ניו יורק טיימס" מציינים כי פגישתו של קרי היום עם הנציגים האיראנים תהיה השמינית בשנה הנוכחית, אחרי שכבר נפגש עם משלחות איראניות בז'נווה, במינכן, בפריס ובדאבוס. על פי הכתבה, במפגשים, הכוללים גם פגישות בסגנון אחד-על-אחד, קרי וזריף מכנים זה את זה בחיבה ג'וואד וג'ון.

בהמשך השבוע יבוא קרי לריאד, וייפגש עם מלך סעודיה סלמאן. בפגישתו עם המלך החדש, ינסה קרי להרגיע את החששות בממלכה הסונית מפני הסכם הגרעין המתגבש עם איראן. לאחר מכן ייצא קרי ללונדון לפגישה עם שרי חוץ ממדינות אחרות במפרץ הפרסי.

לקריאה נוספת
הסכם הגרעין המתגבש: מה דורשת ישראל ומה תקבל איראן?

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי– מועצת האו"ם לזכויות האדם, ז'נווה, 2 במרץ 2015. AP
ג'ון קרי, בצהריים בז'נווה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully