וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנסיך הירוק" של חמאס: מטרת ישראל אינה להרוג פלסטינים

1.3.2015 / 18:45

מסעב יוסף, בנו של השייח חסן יוסף, ומי שהיה סוכן שב"כ במשך שמונה שנים הופיע בראיון מיוחד בכנס של השדולה האמריקנית הפרו-ישראלית בוושינגטון. "ישראל היא אור, ערכים ואתיקה. אני לא יכול לדמיין את העולם ללא ישראל"

מסעב יוסף – "הנסיך הירוק" – עם מפעילו בשב"כ, גונן בן יצחק, בסן דייגו, 2010. AP
יוסף עם מפעילו בשב"כ/AP

מסעב יוסף, בנו של ראש חמאס בגדה השייח חסן יוסף, ומי שהיה סוכן שב"כ במשך שמונה שנים הופיע היום (ראשון) בראיון מיוחד עם כתב וואלה אבי יששכרוף, אשר שודר בכנס של איפא"ק, השדולה האמריקנית הפרו-ישראלית, המתקיים בוושינגטון.

"פעם לא ראיתי שהאויב האמיתי של הפלסטינים הוא ההנהגה שלהם, והאשמתי את ישראל בכל דבר", סיפר. "הרבה מאשימים את ישראל במה שקרה בעזה, אבל הם לא מאשימים את חמאס במה שקורה". לדבריו, "גדלתי בסבל כמו הרבה באזור הזה, ותמיד רציתי להבין את המקור של הסבל הזה. כשהגעתי לליבו שלה מודיעין הישראלי, גיליתי שהמטרה האמיתית של ישראל היא לא להרוג פלסטינים".

עוד בנושא
יוסף: "על ישראל לצאת למלחמה בעזה - בהקדם"
"הנסיך הירוק" - בין מפלצת לאדם
יו?סף המספר: "בן החמאס" של מסעב חסן יוסף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעב יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוסף, שהיה כלוא באמצע שנות ה-90' בישראל על ידויי אבנים, עזב בהמשך את דרך הטרור והחליט לעבוד עם ישראל. הוא היה אחד מהסוכנים החשובים שהיו לשב"כ, שירת בין 1999 ל-2007, וכונה "הנסיך הירוק". "נסיך" - בשל היותו בנו של בכיר חמאס, ו"ירוק" - בשל צבע הדגל של הארגון. עבודתו הייתה חשובה ומועילה מאוד למדינה, והיא הצליחה להוביל לחשיפת חוליות טרור, ללכידתם של מבוקשים רבים ולמניעת פיגועים.

יוסף הוסיף בראיון היום: "עשיתי הרבה החלטות לא רציונליות. פעלתי עם הלב, לא עם השכל, אפילו שפעמים רבות הייתי צריך לצאת מ'האזור הבטוח' שלי". לטענתו, "ישראל היא אור, ערכים ואתיקה. אני לא יכול לדמיין את העולם ללא ישראל. התמיכה של ישראל הרימה אותי אחרי שנים שהרגשתי לבד. אני רואה אומה שעברה קטסטרופה כמו השואה, ומצאה את הכוח לייסד מדינה חזקה כזו שמפיצה אהבה ועזרה הדדית, וזה המקום שאליו אני מתחבר, זה לא קשור בכלל לפוליטיקה".

"אל תחכו לקיץ שחמאס יפתיע אתכם שוב. תכו בהם בחורף, כשהם לא מוכנים", אמר בראיון מיוחד לוואלה בדצמבר האחרון. "אם תפתרו את בעיית חמאס בעזה הדבר יסלול את הדרך גם מול הפלסטינים בגדה ומול יו"ר הרשות אבו מאזן, שנוקט עכשיו בשיטות שמזכירות את ימי האינתיפאדה השנייה ויאסר ערפאת. אלה שזורקים כעת אבנים בירושלים ובקבוקי תבערה ועושים פיגועים חושבים שישראל חלשה. דווקא עכשיו על ישראל להפגין עוצמה, אבל גם אחריות, ולהימנע מפגיעה באזרחים כי זה משרת את חמאס".

(עדכון ראשון: 16:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully