וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הסמים בתיכוני המרכז מסתעפת: "כל נחקר מוסר 10 שמות"

27.2.2015 / 16:10

במהלך דיון בהארכת מעצרם של אחים מהרצליה החשודים כי סיפקו מריחואנה וחשיש לנערים בני 13 יחד עם אמם, הבהירו במשטרה כי היקף הפרשה רק מתרחב. "האם ושני בניה חילקו את העיר לאזורי הפעילות של הפצת הסמים"

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

פרשת הסמים בבתי הספר התיכונים במרכז ממשיכה להסתעף: במהלך החקירה בימים האחרונים כמעט כל תלמיד, מבין העשרות שנעצרו ונחקרו בחשד לסחר בסמים, שולח את חוקריו אל חשודים נוספים. בדיון שנערך אתמול (חמישי) בהארכת מעצרם של האחים אלעזר ודני חדד, החשודים בסחר בסמים באזור הרצליה, אמר השופט ירון גת כי במסגרת חקירת המשטרה "כל נחקר מוסר עוד עשרה שמות של מעורבים חדשים".

מכת הסמים בבתי הספר: "הפך לנורמה, מורים מעלימים עין"

אילוסטרציות בני נוער מעשנים. ShutterStock
"נחקרו מעורבים נוספים שהפלילו את החשודים"/ShutterStock

במהלך הדיון, שמהווה רק חלק מהפרשה הגדולה אשר היקפה פורסם ביום שני לאחר חקירתם של מאות תלמידים החשודים בצריכת סמים, אמר החוקר, רב-סמל מתקדם דניאל אפרגן, כי "נחקרו מעורבים נוספים, שגם הם הפלילו את החשודים בעסקות סחר נוספות". במשטרה מנהלים מצוד אחר אמם של האחים, בחשד כי סייעה להם בהפצת הסמים ומאז מעצרם לפני כשבוע ירדה למחתרת. "האם ושני בניה חילקו את העיר הרצליה לתחומי הפעילות שלהם, כשכל אחד קיבל אזור פעילות של הפצת סמים לתלמידים ולצעירים". על פי חוקרי המשטרה, בחלק מהמקרים סיפקו האחים מריחואנה וחשיש לנערים שהיום הם בני 15 ו-16 מאז היו בני 13.

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
כך תנסה המשטרה לפענח את השוד האלים שהפך לתיק רצח
חשד: השליך את בת זוגו מהחלון וניסה להתאבד בקפיצה
"אין כרגע דבר בחומר החקירה שקושר את ראש הממשלה לפרשה"

אילוסטרציית נערים. ShutterStock
"האם ושני בניהם חילקו את העיר הרצליה לתחומי הפעילות שלהם"/ShutterStock

עד כה, עלתה מכל החקירות שבוצעו במסגרת הפרשה תמונת מצב מטרידה עבור המשטרה, של שיטת הפצה בשיטת הפירמידה. על פי השיטה, הסוחרים הפיצו את הסמים לכמה תלמידים שהיו משמשים כמפיצי משנה או מתווכים, וכך מימנו את צריכת הסמים העצמית שלהם. לפי המשטרה, החשד הוא כי האחים ואמם שימשו כסוחרים בראש הפירמידה, אשר הפיצו את הסמים למתווכים.

בתום הדיון האריך השופט את מעצרם של אחים, וקבע כי "התמונה המצטיירת היא כי מדובר בפרשה חמורה של סחר בסמים, בהיקף ניכר ועל פני זמן ניכר – לרבות לקוחות קטינים". הוא הוסיף כי "מאז הארכת המעצר הקודמת ביצעה היחידה החוקרת פעולות חקירה רבות, חקרה מעורבים רבים ואספה חומרים נוספים. במסגרת זו, אף בוצעו עימותים בין החשודים לבין חלק מהמעורבים האחרים. ככל שהחקירה הולכת ומתקדמת, מתגלים חשדות לביצוע עבירות נוספות".

מריחואנה. ShutterStock
"התמונה המצטיירת היא כי מדובר בפרשה חמורה של סחר בסמים – לרבות לקוחות קטינים"/ShutterStock

מחקירת המשטרה עולה כי ככל שסוחר המשנה מגייס יותר לקוחות חדשים, כך הוא זוכה להנחה גדולה יותר ברכישת הסם מהדרג שמעליו, וכך הוא יכול גם לממן את צריכת הסם שלו עצמו. "אנחנו מזהים מאפיינים של ארגון, כך זה מצטייר מהחקירה", הסביר השבוע פקד חגי סטול ממחלק הנוער של מרחב איילון, המנהל יחד עם פקד דנה בן צבי את החקירה בנושא סחר בסמים בבתי ספר בחולון ובבת ים. "מדובר במאפיינים שרואים בעולם העברייני הבוגר, אבל פה זה כבר בני נוער צעירים מאוד. בנימה אישית, כאב לילדים, אני נחרדתי מההיקף ומהשיטה של הסחר שאליה נחשפנו בחקירה הזו".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully