וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בקהילה היהודית בגרמניה: לא לחבוש כיפות ליד מוסלמים

26.2.2015 / 18:10

ג'וזף שוסטר ממליץ לחברי הקהילה במדינה ללבוש כיסוי ראש אחר באזורים שבהם יש אוכלוסיות גדולות של מוסלמים. עם זאת, הוא הדגיש כי היהודים לא צריכים להסתתר. "זה די הלם עבורי"

יהודי בברלין, 2013. GettyImages
1,076 תקריות אנטישמיות בשנה האחרונה. יהודי בברלין/GettyImages

בכיר בקהילה היהודית בגרמניה ג'וזף שוסטר המליץ היום (חמישי) ליהודים לא לחבוש כיפה באזור שבהם ישנן אוכלוסיות גדולות של מוסלמים. זאת, על רקע האנטישמיות הגואה ברחבי אירופה. רק השבוע החליטה הקהילה היהודית בברלין לשלוח את המגזין החודשי שלה במעטות אנונימיות במטרה להגן על המנויים.

שוסטר, שעומד בראש מועצת היהודים המרכזית, התראיין לרדיו מקומי בגרמניה והדגיש כי חברי הקהילה לא צריכים להסתתר וכי רוב המוסדות היהודיים בגרמניה מוגנים. עם זאת, לדבריו, במקומות מסוימים עדיף להם שלא להיות מזוהים כיהודים.

עוד על האנטישמיות באירופה
נשיא צרפת: "האנטישמיות היא כמו צרעת, שתמיד חוזרת"
בשל האנטישמיות הגואה: מגזין יהודי בברלין יישלח בעילום שם

"השאלה היא אם באזורים שיש ריכוז גדול של מוסלמים כדאי להיות מזוהה כיהודי באמצעות חבישת כיפה או שעדיף ללבוש כיסוי ראש אחר", הסביר שוסטר. "זאת התפתחות שלא צפיתי לפני חמש שנים. זה די הלם עבורי", הוסיף שוסטר. הוא הביע את חששו מפני אנטישמיות מזן חדש, שמשלבת השקפות של הימין הקיצוני יחד עם אנטי-ישראליות ועוינות מצד צעירים מוסלמים.

70 שנה אחרי השואה, האנטישמיות נותרה עדיין נושא רגיש בגרמניה בפרט וברחבי אירופה בכלל. מספר הפשעים על רקע אנטישמי עלה בשנה האחרונה ביותר משליש ועמד על 1,076, לפי "קרן אמדו אנטוניו", שטוענת כי מדובר בנתוני הממשלה שלא פורסמו. הפשעים כוללים השחתת בתי קברות יהודיים, ציור צלבי קרס על בתי כנסת והסתה נגד יהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully