וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל האנטישמיות הגואה: מגזין יהודי בברלין יישלח בעילום שם

ירחון הקהילה בבירת גרמניה יישלח למנויים במעטפות לבנות כדי שלא יזוהה על ידי גורמים עוינים. "ישראלים מוכים בברלין רק משום שהם ישראלים יהודים", הסביר ראש הקהילה. אמש קרא השגריר ליהודים באירופה לעלות לישראל

יהודי חרדי למחרת הפיגוע במרכול הכשר – פריז ינואר 2015. GettyImages
יהודי חרדי בפריז אחרי הפיגוע במרכול הכשר/GettyImages

ירחון שמשרשת את הקהילה היהודית בברלין יישלח מעתה למנויים במעטפות לבנות על רקע המתקפות האחרונות נגד יהודים ברחבי אירופה – כך נכתב במהדורה האחרונה של המגזין "יהדות ברלין". "החלטנו לעשות זאת חרף העלויות הנלוות", אמר דובר המגזין אילן קייסלינג לעיתון "טגשפיגל". "זאת כדי להפחית את הסבירות לפעולות עוינת כלפי הקהילה בת יותר מ-10 אלף חברים".

בפתח הגיליון האחרון כתב גדעון ג'ופה, שעומד בראש הקהילה היהודית בברלין: "ישראלים מוכים בברלין רק משום שהם ישראלים יהודים. אנחנו עדיין לא בשלב – ואני מדגיש עדיין- שבו יהודים נרצחים בגרמניה רק משום שהם יהודים, אולם יש לנקוט צעדים כדי להגן על שלטון החוק הדמוקרטי", הסביר ג'ופה. הוא הוסיף כי לנוכח ההתקפות האנטישמיות ברחבי אירופה תוגבר אבטחת מוסדות הקהילה בתיאום עם המנהל הכללי של ברלין ועם המשטרה.

בשנים האחרונות אירע מספר גדול של תקיפות על רקע אנטישמי בברלין. האחרונה שבהן הייתה במהלך חגיגות השנה החדשה, כששחק שפירא בן ה-26 הותקף על ידי צעירים מוסלמים לאחר שניסה לצלם אותם.

צעד זה מגיע על רקע הערותיו של שגריר ישראל בגרמניה, יעקב הדס-הנדלסמן, שקרא אתמול ליהודים החיי באירופה להגר לישראל. הדס-הנדלסמן אמר ל"טגשפיגל" כי יש "גל של אנטישמיות" ברחבי היבשת, במיוחד לאור הפיגועים האחרונים בפריז ובקופנהגן, שבוצעו מתוך מניעים דתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully