וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון תל אביב הופסק בשל עומס החום; 90 נזקקו לטיפול

בהחלטה משותפת של המארגנים יחד עם אנשי עיריית תל אביב, עם מד"א ועם המשטרה הוחלט שלא לסכן את הרצים. זאת לאחר שגבר נפגע קשה מאוד וחמישה בני אדם נפגעו קשה ופונו לבתי החולים

צילום: ניב אהרונסון עריכה: מתן חדד

בשל עומס חום כבד, הוחלט הבוקר (שישי) להפסיק את ריצת המרתון בתל אביב. בתום הערכת מצב שקיימו המארגנים יחד עם אנשי עיריית תל אביב, עם מד"א ועם המשטרה התקבלה ההחלטה להפסיק את הריצה מחשש לבריאות הרצים.

קודם לכן, גבר נפגע קשה מאוד וחמישה בני אדם נוספים נפגעו באורח קשה במהלך המרתון. הראשון פונה לבית החולים בילינסון שפתח תקווה כשהוא סובל ממכת חום קשה. מאוחר יותר מצבו השתפר והוגדר בינוני עד קשה. חמשת הנפגעים הנוספים פונו לבית החולים איכילוב שבתל אביב. האחד איבד את הכרתו והתמוטט מסיבה שטרם ברורה. צוות מד"א השיב לו את הכרתו לאחר מאמצי החייאה במקום, ופינה אותו להמשך טיפול. השני התמוטט בשל מכת חום ופונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. ממגן דוד אדום נמסר כי 90 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי עקב ריצת המרתון.

עוד בוואלה חדשות:
"חייל" של דומרני ניסה להניח מטען - ונורה; שוטר נפצע קל
וינשטיין לממשלה: להפסיק לתקצב את החטיבה להתיישבות
הגל הירוק נמשך: וושינגטון הבירה אישרה עישון מריחואנה

מרתון תל אביב 2015. קובי אליהו
אחד הנפגעים במרתון מקבל טיפול ממד"א/קובי אליהו

הילה נוימן ואודי גלבשטיין, פרמדיקים של מד"א שטיפלו באחד הנפגעים, סיפרו: "כ-200 מטר לפני קו הסיום של מקצה ה-10 ק"מ אנשים הזעיקו אותנו לגבר שהתמוטט. הוא היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק. התחלנו מיד בפעולות החייאה תוך שאנחנו מפנים אותו על אלונקה לאוהל הטיפול נמרץ של מד"א הממוקם במקום. בסיוע רופאים ואחיות מבית חולים איכילוב המשכנו באוהל בפעולות ההחייאה מתקדמות עד שחזרו דופק והכר , הרדמנו אותו והנשמנו אותו ופינינו אותו להמשך טיפול בבית חולים".

מלבד שני הנפגעים קשה, צוותי מד"א העניקו טיפול ל-87 נפגעים נוספים. מצבם של ארבעה מהם מוגדר בינוני, והם סובלים ממכת חום. הם פונו לבתי החולים איכילוב בתל אביב ושיבא בתל השומר. מצבם של 83 רצים נוספים מוגדר קל, והם סובלים מחבלות קלות וכאבי שרירים. תשעה מהם פונו לבתי החולים איכילוב ותל השומר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גבר כבן 30 שהגיע לבית החולים איכילוב שבתל אביב במצב קשה לאחר שהתמוטט במרתון תל אביב. ניב אהרונסון
אחד הנפגעים מובא לאיכילוב/ניב אהרונסון

אלון סולר, חבר מועצת עיריית ת"א ומחזיק תיק הספורט, התייחס להחלטה להפסיק את המרוץ." לקראת השעה 10:00 בבוקר מזג האוויר שנמדד היה קרוב ל-28 מעלות, ועל פי המלצות ועדת מורן שהוקמה על ידי משרד הבריאות במזג אוויר שכזה מומלץ להפסיק את המרוץ", אמר. "חשוב להגיד שמדובר בתסריט שהיינו מוכנים אליו מראש. למעשה, רק הרצים האחרונים של המרתון המלא הם אלו שהפסיקו את המרוץ, מדובר במספר קטן יחסית והרוב הגדול של הרצים לא היה מודע לכך, כיוון שכבר סיים המרוץ".

על הרצים שהתמוטטו במהלך המרוץ אמר: "לצערי, זה דבר שקורה בכל המרוצים בעולם. עשינו הכול לפי הנדרש, פעלנו על פי ההנחיות, ולמיטב ידיעתי ניתן להם טיפול רפואי כנדרש. הם פונו לבית החולים ואנחנו כולנו מאחלים להם החלמה מהירה ומקווים שיתאוששו בהקדם".

המרוץ, שבו השתתפו 30 אלף רצים, החל בשעה 6:00 בבוקר והיה אמור להימשך עד השעה 13:00 בצהריים. החל משעות הבוקר המוקדמות נחסמו כבישים וצירי תנועה רבים ברחבי תל אביב, דבר אשר הוביל לשיבושי תנועה באזור. עם זאת, זמן קצר לאחר שהתקבלה ההודעה על הפסקת המרוץ, נפתחו כל צירי התנועה שנחסמו - למעט רחוב רוקח בצפון העיר.

מרתון תל אביב 2015. קובי אליהו
נחים לאחר הריצה/קובי אליהו
מרתון תל אביב 2015. קובי אליהו
אנשי מד"א לצד אחד הרצים שנזקקו לטיפול/קובי אליהו
רצים במרתון תל אביב, פברואר 2015. אבנר בורוכוב,
רצים במרתון תל אביב, פברואר 2015/אבנר בורוכוב
מרתון תל אביב 2015. קובי אליהו
מרתון תל אביב 2015/קובי אליהו
רצים במרתון תל אביב, פברואר 2015. אבנר בורוכוב,
רצים במרתון תל אביב, פברואר 2015/אבנר בורוכוב
מרתון תל אביב 2015. קובי אליהו
מרתון תל אביב 2015/קובי אליהו
מרתון תל אביב 2015. קובי אליהו
מרתון תל אביב 2015/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully