וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: קשישה חנקה למוות את חברתה לחדר בבית האבות

26.2.2015 / 11:43

לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, קלרה לוין בת ה-82 הכתה את קרינה בקר בת ה-90 בפניה וחסמה את פיה ואפה. בהמשך, תפסה אותה בצווארה, לחצה עליו בחוזקה, והפילה אותה על הרצפה. הנאשמת בהריגה טוענת להגנה עצמית

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

(הנאשמת בבית המשפט, בתחילת החודש)

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד קלרה לוין, בת 82, בגין הריגת קרינה בקר, בת 90, במהלך עימות שהתפתח בין השתיים בתחילת החודש בחדרם שבבית האבות "בן יהודה" בחיפה. לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד ענבל ברנסון, בבוקר האירוע, ביום שישי ה-6 בפברואר, התגלע ויכוח בין השתיים, לאחר שלוין התלוננה על כך שקיים מחסור באנשי צוות במסדרון בית האבות. בקר, שהייתה שותפתה לחדר, ענתה לה שהיא טועה, וביקשה ממנה לחדול מדיבורים בנושא. אחרי ארוחת הצהריים התווכחו שוב השתיים, סביב אותו הרקע.

בשעה 15:00 גלש הוויכוח ביניהם לכדי עימות פיזי, ובמהלכו, כך לפי האישום, הכתה לוין את בקר בפניה וחסמה את פיה ואפה. בהמשך, תפסה אותה בצווארה, תוך שהיא לוחצת עליו בחוזקה, דחפה אותה והפילה אותה על הרצפה. לאחר מכן, נטען, הזעיקה לוין עזרה באמצעות לחצן המצוקה הנמצא בחדר. עובדי בית האבות אשר הגיעו לחדר מצאו את בקר מוטלת על הרצפה, שכובה על צידה, ובידה סכין. לוין הייתה עם פצעי שריטה ופצעי שפשוף באזור הפנים. לדבריה של לוין, היא עשתה את המעשה כהגנה עצמית, לאחר שבקר ניסתה לדקור אותה במהלך העימות.

עוד בנושא:
בת 90 נהרגה בקטטה עם חברתה לחדר בבית אבות בחיפה
הרצח בבית האבות בחיפה: הוארך מעצר הקשישה החשודה
הרצח בבית האבות בחיפה: "התפתחות דרמטית בחקירה"

בית משפט השלום בחיפה האריך בשלושה ימים את מעצרה של קשישה בת 82 החשודה ברצח חברתה בת ה-90 בבית אבות בעיר. ערן גילווארג
לוין בבית המשפט/ערן גילווארג

לטענת הפרקליטות, שהתבססה על חוות דעת פתולוגית של המכון לרפואה משפטית, בקר מתה כתוצאה מחנק, ככל הנראה בשל הלחץ שהופעל לכאורה על צווארה. אפשרות נוספת שמועלית היא שהמוות נגרם כתוצאה מחסימה של הפה והאף. לצד כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את לוין עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.

עו"ד אודי גנון, פרקליטה של משפחת ההרוגה, אמר לאחר הגשת כתב האישום כי "היינו מעדיפים שסעיף האישום יהיה ברצח, אבל זה היה צפוי. קיבלנו הסברים מהפרקליטות מה הביא אותם להחליט על סעיף ההריגה".

עו"ד לאוניד פרחובניק, שמייצג את לוין מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר: "היא ממשיכה לדבוק בגרסתה כי פעלה מתוך הגנה עצמית במטרה להגן על חייה. טענתה זו אף עולה בקנה אחד עם העובדה שבכתב האישום מצוין במפורש כי המנוחה נמצאה עם סכין בידה ולקשישה נגרמו פצעים וחבלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully