וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר רמת גן לשעבר הורשע בקבלת שוחד של 2 מיליון שקל

26.2.2015 / 11:23

בית המשפט קבע כי צבי בר בן ה-78, ששימש כמעט 25 שנים בתפקידו, קיבל כספי שוחד מיזמי נדל"ן, בתמורה לקידום פרויקטים שבהם היו מעורבים. "התנהלותו משולה להליכה על חבל דק ואינה הולמת ראש עיר", קבע השופט. עורך דינו: "האינטרס הציבורי נשמר"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (חמישי) את ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר בקבלת שוחד בסך כולל של שני מיליון שקל. כמו כן, הורשע בר בעבירות של מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט, עשיית פעולה ברכוש אסור והשמטת הכנסות. "התנהלותו משולה להליכה על חבל דק ואינה הולמת ראש עיר", אמר השופט צבי גורפינקל במעמד הכרעת הדין.

האישום נגד בר בן ה-78, ששימש כמעט 25 שנים בתפקיד ראש העיר, התייחס לפעולות שעשה במסגרת תפקידו ובמסגרת חברותו במוסדות התכנון המקומיים והמחוזיים בשנים 2008-2003. לפי כתב האישום, שכלל חמישה אישומים שונים, קיבל בר שוחד בתפקידו כראש העיר מכמה יזמי נדל"ן ברמת גן ובמחוז תל אביב בסך כולל של שני מיליון שקל, במסגרת ארבע פרשות שונות. תמורת שוחד זה פעל בר כדי לקדם את פרויקטי הנדל"ן שבהם היו מעורבים, תוך ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים כעובד ציבור. שלושת היזמים, שאול לגזיאל, חיים גייר ודוד לוי, הואשמו במתן שוחד. יזם רביעי, עמנואל ארביב, הפך לעד מדינה נגד בר.

עוד בנושא:
וינשטיין: לא ראוי שצבי בר ימשיך בתפקידו
"מי שנזקק לחסדי העירייה ידע שצבי בר השקעה בטוחה"
צבי בר נגד היועמ"ש: "לכבד את רצון הבוחרים"

ראש העיר רמת גן לשעבר צבי בר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, פברואר 2015. דרור עינב
בר בבית המשפט בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

האישום הראשון נגד בר ייחס לו קבלת שוחד בסך 224 אלף דולר וקבלת טובות הנאה נוספות מהיזמים לגזיאל וארביב בתמורה לקידום פרויקט "בית ליראור" ברמת גן. על פי כתב האישום, השוחד ניתן באמצעות החזר הלוואה שלקח בר בלונדון. כספי השוחד הולבנו באמצעות העברות כספים במזומן לחברות בחו"ל ומשם לחשבון ההלוואה של בר בלונדון. במסגרת אישום זה הורשע בר בקבלת שוחד ובהלבנת הון, וזוכה מסעיף של הפרת אמונים.

האישום השני ייחס לבר קבלת שוחד מהיזם לגזיאל, שנטען כי העביר לבנו של בר מניות בחברה שהייתה בשליטתו. נוסף על כך, נכתב כי לגזיאל מינה את בנו של בר למנהל בחברה ללא תמורה, וזאת בתמורה לקידום פרויקט מגדלי התמרים המצוי בשטחה התכנוני של רמת גן. כמו כן, נאשם בר כי פעל בניגוד עניינים עקב היותו שותף בחברה אחרת עם אותו יזם בעת שפעל לקידום הפרויקט. במסגרת אישום זה הורשע בר בקבלת שוחד ובמרמה והפרת אמונים. לגזיאל הורשע במתן שוחד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, פברואר 2015. דרור עינב
השופט צבי גורפינקל לפני מתן הכרעת הדין/דרור עינב

האישום השלישי ייחס לבר קבלת שוחד בסך מאה אלף דולר מהיזם חיים גייר, שהיה בעל עניין בפרויקט חילופי שטחים ברמת גן בין הר נפוליאון לבין שכונת השקמה. השוחד הוסווה כהלוואה לתקופה של שנה, שבר לא החזיר במועדה ולא נדרשה ממנו. כמו כן, נטען כי בר פעל בניגוד עניינים במסגרת תפקידיו השונים עקב קשריו החברתיים והכלכליים עם גייר. במסגרת אישום זה הורשע בר בקבלת שוחד, שיבוש מהלכי משפט ועשיית פעולה ברכוש אסור. הוא זוכה מעבירה של הפרת אמונים.

האישום הרביעי ייחס לבר קבלת שוחד בסך 465 אלף שקל וטובות הנאה נוספות מהיזם דוד לוי, בעל עניין בפרויקט "הילקרסט" המצוי בשטחה התכנוני של רמת גן. זאת, בתמורה לקידום הפרויקט והגדלה משמעותית בזכויות הבנייה בפרויקט. באישום זה הורשע בר בקבלת שוחד.

האישום החמישי כלל עבירות מס הכנסה על סכומי השוחד שלקח בר ואי-דיווח שלהם לרשויות המס. בר הורשע בסעיף זה.

ראש העיר רמת גן לשעבר צבי בר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, פברואר 2015. דרור עינב
עו"ד נבות תל צור, מימין, לצד צבי בר, היום בבית המשפט/דרור עינב

פרקליטו של בר, עו"ד נבות תל צור אמר לאחר מתן ההרשעה: "זה יום קשה לצבי בר. את העשייה את והעבר המפואר שלו, שכוללים תרומה למדינה ולעיר, אף אחד לא יכול לקחת ממנו. כפי שעולה בכל אחד מסעיפי האישום, נשמר אינטרס הציבורי ולא הייתה סטייה מהשורה. נלמד היטב את הכרעת הדין ואז נשקול את צעדינו".

עו"ד טל פרג'ון מהמחלקה הכלכלית של פרקליטות המדינה מסר: "זה יום עצוב לתושבי העיר רמת גן ולמי שעמד בראשה. בית המשפט קיבל את עמדתנו כי צבי בר לקח שוחד במיליוני שקלים ידע כל נותן ולוקח שוחד שאנו לא נירתע מלהעמידו לדין". בנוגע לקביעת בית המשפט, שלפיה בר לא פגע באינטרס העיר רמת גן, אמר פרג'ון כי "חוק העונשין קובע שתשלום שוחד גם אם מקבל השוחד לא הזיק לאינטרס הציבורי אין בכך כדי להפחית מחומרת המעשה".

(עדכון ראשון: 10:17)

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully