וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי בר נגד היועמ"ש: "לכבד את רצון הבוחרים"

גלעד גרוסמן

6.6.2013 / 11:22

ראש העיר רמת גן הגיב לדברי וינשטיין, שביקר את החלטת מועצת העיר שלא להדיח את בר - הנאשם בקבלת שוחד - מתפקידו. "אין להמיר את שיקול הדעת של המועצה בזה של בית המשפט"

ראש עיריית רמת גן, צבי בר, התייחס הבוקר (חמישי) לראשונה לדברי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שאמר כי אינו רואה בעין יפה את החלטת מועצת העיר שלא להדיח את בר מתפקידו. "יש לכבד את רצון הבוחרים, שבחרו בצבי בר לראשות העיר, ואת רצון הבוחרים, שבחרו את מועצת העיר רמת גן, אשר בחרה שלא להדיחו", נכתב בתגובתה מטעם בר לדברים.

לפני כשבוע וחצי הודיע היועץ וינשטיין לבג"ץ כי "החלטת המועצה שלא להעביר את ראש העיר מכהונתו לוקה בחוסר סבירות קיצוני ואינה יכולה לעמוד". עוד נכתב כי התנהגותו של בר "אינה הולמת את מעמדו של ראש עיר ואין הוא ראוי לכהונתו". לטענת היועץ, חומרת העבירות המיוחסות לבר - קבלת שוחד בסכום של כשני מיליון שקלים מקבלנים - מחייבת את הדחתו כבר עתה. היועץ מתח ביקורת על מועצת העיר, אשר ברוב של 16-6 דחתה את הבקשה להדיח את בר, אולם הוסיף כי שר הפנים לא ידיח אותו, מכיוון שהדבר יחייב קיום בחירות חדשות לתפקיד, שהמנצח בהן יסיים את תפקידו תוך חודשיים-שלושה בלבד, אז מתוכננות ממילא הבחירות לרשויות המקומיות.

בתגובתו של בר, שהוגשה הבוקר לבג"ץ, הסביר פרקליטו, עו"ד נבות תל צור, כי ביטול ההבחנה המשפטית בין עובד ציבור לבין נבחר ציבור צריכה להיעשות על ידי הכנסת, ולא על ידי היועץ. עוד נכתב כי בית המשפט אינו צריך להמיר את שיקול דעתה של המועצה בשיקול הדעת שלו. בר טען גם כי החלטת המועצה התקבלה ברוב מוחץ, ולאחר שכל המידע הרלוונטי הוצג בפני חבריה. עוד נכתב, כי עמדת היועץ היא תקדימית, ולכן ראוי שהיא תשמע בהרכב מורחב.

אתמול הגישה מועצת העיר רמת גן את תגובתה לקביעת היועץ. בתגובה, שהוגשה באמצעות עו"ד אילן בומבך, נכתב כי ההחלטה שלא להדיח את בר התקבלה לאחר דיון מעמיק וארוך. חברי המועצה מתחו ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה, שקבע כי ההחלטה אינה סבירה וכי יש לבטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully