וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: לא ראוי שצבי בר ימשיך בתפקידו

26.5.2013 / 21:05

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי החלטת מועצת רמת גן שלא להדיח את ראש העיר, חרף המשפט נגדו בגין עבירת שוחד, היא "לא סבירה". במקביל, הוארך מעצרו של ראש עיריית יהוד

היועץ המשפט לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע היום (ראשון) כי הוא אינו רואה בעין יפה את החלטתה של מועצת עיריית רמת גן שלא להדיח מתפקידו את ראש העיר, צבי בר - וזאת חרף המשפט המתנהל נגדו בגין שורה של עבירות שוחד מקבלנים בסך שני מיליון שקלים, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט.

האישום נגד בר הוגש בחודש ינואר השנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בר נאשם בכך שקיבל את כסף מזמים, כדי לקדם פרויקטים נדל"ניים בעיר. כתב האישום ייחס לו חמישה מקרים שונים של קבלת שוחד. למרות כתב האישום החמור, במרץ השנה החליטה מועצת עיריית רמת גן, ברוב קולות, שלא להעביר את בר מתפקידו.

"החלטת המועצה שלא להעביר את ראש העיר מכהונתו לוקה בחוסר סבירות קיצוני ואינה יכולה לעמוד", אמר היום היועץ המשפטי לממשלה בתשובתו לבג"ץ בעתירה העוסקת בעניין המשך כהונתו של בר. בהודעה שפרסם משרד המשפטים בשמו של וינשטיין, נטען כי התנהגותו של בר "אינה הולמת את מעמדו של ראש עיר ואין הוא ראוי לכהונתו".

בהודעת היועץ נכתב עוד כי יושרה אישית "היא אחד מעמודי התווך של השירות הציבורי", וכי לאור חומרת העבירות המיוחסות לבר, התקופה הארוכה בה נעברו לכאורה וה"שיטתיות" המיוחסת לו, מדובר בעבירות חמורות ביותר שמחייבות את הדחתו כבר עתה. "שמירת אמון הציבור ברשויות השלטון הינה אינטרס רם מעלה, שבחשיבותה לא ניתן להפריז", נכתב בתגובה. עוד נכתב, כי האישומים נגד בר קשורים קשר הדוק לתפקידו הציבורי, "עד כי ניתן לדמות את המשרה הציבורית אליה נבחר ככלי לביצוע העבירה".

"ננסה לברר את המהפך שחל בעמדתו של וינשטיין"

היועץ הטיל את הדחת בר מתפקידו על כתפי המועצה, אשר יכולה להדיח את ראש העיר ולמנות לו מחליף באופן זמני מבלי לקיים בחירות. וינשטיין סבר כי אין מקום ששר הפנים ידיח את בר, מכיוון שהדבר יחייב קיום בחירות חדשות לתפקיד, שהמנצח בהן יסיים את תפקידו תוך חודשיים שלושה בלבד, אז מתוכננות ממילא הבחירות לרשויות המקומיות.

בעיריית רמת גן הופתעו מהדברים של היועץ, לאור העובדה שבעבר טען שיש לדחות את העתירה. "אנחנו לומדים את הודעת היועץ המשפטי לממשלה וננסה לברר את המהפך שחל בעמדתו, מעמדה שלפיה ראוי לדחות את העתירה, לבין האמירות שהוא כעת מציין בתגובתו", אמר עורך דין אילן בומבך, שמייצג את מועצת העיר רמת גן בעתירה. הוא הוסיף שהעברת ראש עיר מתפקידו הינו צעד חריג ביותר. "מדובר בצעד כנגד רצון התושבים, אשר בוחרים בראש העיר באופן ישיר, בניגוד לשרים אשר מתמנים לתפקיד", סיכם.

כבר לפני שנתיים הוגשה לבג"ץ עתירה הדורשת להדיח את בר מתפקידו. העתירה הוגשה על ידי חבר מועצת העיר רמת גן, ד"ר אבי ליליאן, לאחר שנודע על החקירה שהתנהלה בעבר נגד בר. בחודש שעבר הורו שופטי בג"ץ ליועץ המשפטי לממשלה להעביר בתוך 30 יום את עמדת שר הפנים, גדעון סער, בנוגע להמשך כהונתו של בר. בהתאם לכללים הקבועים בחוק, בר אינו חייב להתפטר כל עוד לא הסתיים משפטו וכל עוד הוא לא נמצא אשם ונקבע כי יש במעשיו קלון.

מעצרם של שני ראשי עירייה אחרים הוארך

בתוך כך, ובעניינו של ראש רשות אחרת, החליט היום בית משפט השלום בראשון לציון להאריך בשישה ימים את מעצרו של ראש עיריית יהוד, יוסי בן דוד, החשוד בקבלת שוחד, במרמה ובהלבנת הון. מעצרם של ארבעת העצורים הנוספים בפרשה הוארך בארבעה ימים.

בן דוד נעצר ביום רביעי האחרון, בתום חקירה סמויה שהתנהלה בתקופה האחרונה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) - בחשד שנטל שוחד מבעלי עסקים ומקבלנים בעיר. לצד קבלת השוחד, בן דוד חשוד גם בהפרת אמונים וברישום כוזב במסמכי תאגיד. עם המעצר, פשטו שוטרי יאח"ה על משרדי עיריית יהוד והחרימו משם מסמכים ומחשבים. בלשים הגיעו גם לבתיהם ולמשרדיהם של יתר החשודים. בין העצורים קבלן, בעלי חברות ובעלי עסקים בעיר. במשטרה חושדים שבמספר הזדמנויות קיבל בן דוד כספים או טובות הנאה בתמורה להטיית החלטות בעירייה, בין היתר מתחום הנדל"ן. ביאח"ה בודקים גם את האפשרות שלצורך קבלת הכספים הקים ראש העיר חברות קש. המידע התקבל בין היתר בעקבות תחקיר שפורסם בערוץ 10.

בעקבות המעצר, קראה התנועה לאיכות השלטון לבן דוד להשעות את עצמו מתפקידו בעירייה וכן מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, עד להתבהרות מצבו המשפטי.

אם לא די בכך, אותו בית משפט בראשון לציון הורה היום להאריך עד ליום שלישי את מעצרם של ראש עיריית אלעד, יצחק עידן, ושל מרדכי כהן, תושב העיר בן 58, עקב חשד לעבירות שוחד, מרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועל פקודת מס ההכנסה. מוקדם יותר היום פשטו אנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה על בתיהם של השניים, ושל כמה עובדי עירייה נוספים, וזימנו אותם לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully