וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך יומיים: חברת החשמל ניתקה את שכם וג'נין

בשל החוב המצטבר של הרשות הפלסטינית, שהאמיר לשני מיליארד שקלים, נותקה האספקה השוטפת לשתי הערים בגדה החל מהשעה 14:00. ביום שני כבר נותקה האספקה ל-45 דקות. שר הביטחון יעלון התנגד למהלך

אנשי חברת החשמל מטפלים בתקלות בעקבות הסופה, 7 בינואר 2014. יותם רונן
האספקה נותקה/יותם רונן

שוב אין חשמל: חברת החשמל הודיעה היום (רביעי) כי החל מהשעה 14:00 היא מגבילה את אספקת החשמל לערים שכם וג'נין, בשל חובות הרשות הפלסטינית וחברת החשמל המזרח ירושלמית לחברה, אשר הגיעו לסכום של כשני מיליארד שקלים. שר הביטחון משה יעלון התנגד לניתוק, בין היתר כשהוא מתבסס על המלצות של גורמים שונים בצה"ל.

בנוסף, לוואלה חדשות נודע כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב פולי מרדכי העביר לפני מספר חודשים מכתב לגורמים הרשמיים, בהם משרד ראש הממשלה, שבו הביע את התנגדותו לניתוק חשמל לפלסטינים.

המקרה מהיום מגיע אחרי ששלשום ניתקה החברה את החשמל בשתי הערים למשך 45 דקות. יו"ר מועצת המנהלים של חברת החשמל הפלסטינית בצפון הגדה, רסאן א-שכעה, אמר אז לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען כי החברה מנהלת מגעים עם גורמים ממשלתיים לפתרון המשבר. על פי מקורות פלסטינים הניתוק השפיע גם על סביבתה של העיר שכם ועל כמה שכונות בג'נין.

עוד ידיעות בוואלה חדשות
"לזוג ממוצע שרוצה לקנות דירה – אין סיכוי בלי עזרה מההורים"
חוקרי מח"ש גיבשו תשתית ראייתית לאישום נגד הסמפכ"ל לשעבר
אחרי רכבת ההרים בסקרים: בנט עובר לקמפיין חיובי

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) מחה על ההחלטה לפגוע בתושבי שכם וג'נין ואמר: "חברת החשמל, שחייבת לכולנו למעלה מ-70 מיליארד שקלים, מחליטה לפגוע באספקת החשמל לרשות הפלסטינית בשל חוב של כ-2 מיליארד שקלים. מחלוקות כלכליות צריך ליישב, אבל לא באמצעות איומים וענישה קולקטיבית. מסתבר שוב שאין דבר כזה 'כיבוש נאור' וממשלת ישראל וחברת החשמל צריכות להבין כי הן לא הפריץ שגובה דמי חסות מנתיניו, וכי אסור להן לפגוע בשרירותיות בזכותם של תושבי הרשות למוצר צריכה בסיסי וחיוני כמו חשמל".

גורם מדיני ישראלי אמר שלשום בתגובה לדברים כי החלטת חברת החשמל לנתק את זרם החשמל לפלסטינים נעשתה באופן עצמאי על ידי החברה, ללא כל קשר לדרג המדיני. כמו כן אמרו בירושלים כי חברת החשמל איימה כמה פעמים בשבועות האחרונים לבצע צעד כזה, וכי הצעד יצא לפועל אל מול התנגדות נחרצת של מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון שגיא קייזלר אמר בתגובה לניתוק: "הבשילו התנאים לתהליך התנתקות כולל ואמיתי בינינו לבין הרשות. אנחנו מבינים כי אם החליטו ברשות לוותר על מוצרי צריכה בסיסיים וביניהם, חלב ואורז (החרמת מוצרים מישראל) אז הם יכולים לוותר על החשמל המועבר ממדינת ישראל". לדבריו, "הגיעה העת שמי שאינו מעריך את מה שיש לו ביד, שיתנתק מהכול ולא רק ממה שנוח לו".

לפניות לכתב דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully