וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל ניתקה מהרשת כמה ערים בשטחי הרשות

בחברה אומרים כי נקטו בצעד החריג בשל הצטברות חובות בהיקף של 1.9 מיליארד שקלים. הפלסטינים דיווחו כי שכם וחלקים מג'נין נותרו ללא חשמל. לטענת חברת החשמל, זרם החשמל חודש לאחר 45 דקות

אנשי חברת החשמל מטפלים בתקלות בעקבות הסופה, 7 בינואר 2014. יותם רונן
אנשי חברת החשמל מטפלים בתקלות בעקבות הסופה, 7 בינואר 2014/יותם רונן

חברת החשמל ניתקה היום (שני) אזורים בערים שכם וג'נין שבגדה המערבית מאספקת חשמל החל משתיים בצהריים. לפי הודעת החברה, הסיבה לניתוק היא הצטברות חוב של הרשות הפלסטינית וחברת החשמל המזרח ירושלמית בגין החשמל שמסופק להם, חוב שעומד כעת על למעלה מ-1.9 מיליארד שקלים. בחברה הדגישו כי ההפסקה הוגבלה ל-45 דקות וכי בשעה זו חודשה האספקה.

יו"ר מועצת המנהלים של חברת החשמל הפלסטינית בצפון הגדה, רסאן א-שכעה, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען כי החברה מנהלת מגעים עם גורמים ממשלתיים לפתרון המשבר. על פי מקורות פלסטינים הניתוק השפיע גם על סביבתה של העיר שכם ועל כמה שכונות בג'נין.

גורם מדיני ישראלי אמר הערב בתגובה לדברים כי החלטת חברת החשמל לנתק את זרם החשמל לפלסטינים נעשתה באופן עצמאי על ידי החברה, ללא כל קשר לדרג המדיני. כמו כן אומרים בירושלים כי חברת החשמל איימה כמה פעמים בשבועות האחרונים לבצע צעד כזה, וכי הצעד יצא לפועל אל מול התנגדות נחרצת של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי.

ועד מתיישבי השומרון שיגר לפני כשבועיים מכתב לחברת החשמל ולרשות הפלסטינית, שבו הוא מבקש לקיים מפגש משותף כדי להגיע להסדר לניתוק כולל של הרשות מחברת החשמל. זאת, בעקבות הודעת הרשות על כך שהיא מחרימה חמש חברות ישראליות. "סוף כל סוף הרשות הפלסטינית עושה צעד מבורך ואמיץ ואנו חושבים כי הבשילו התנאים לתהליך התנתקות כולל ואמיתי בינינו לבין הרשות", אמר מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון שגיא קייזלר. "אנו מבינים כי אם החליטו ברשות לוותר על מוצרי צריכה בסיסיים וביניהם, חלב ואורז אז הם יכולים לוותר על החשמל המועבר ממדינת ישראל". לדבריו, "הגיעה העת שמי שאינו מעריך את מה שיש לו ביד, שיתנתק מהכול ולא רק ממה שנוח לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully