וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולים איראנים: המשטר מפעיל מתקן גרעיני סודי ליד טהראן

"מועצת ההתנגדות הלאומית באיראן" הציגה לכתבים בוושינגטון מפות שלכאורה חושפות את מתקן "לוויזאן-3" המוסתר בבבסיס צבאי. לטענת הארגון, גורמים בכירים במשטר חיזקו את ממצאיהם. "אין היגיון להמשיך במשא ומתן"

נשיא איראן חסן רוחאני בביקור בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר, ינואר 2015. AP
נשיא איראן חסן רוחאני בסיור בכור בבושהר/AP

ארגון אופוזיציה גולה מאיראן האשים אתמול (שלישי) את טהראן בהפעלת מתקן "סודי" להעשרת אורניות בסמוך לעיר הבירה, מה שטענתו מפר את התנאים של שיחות הגרעין המתנהלות בימים אלו בין איראן לשש המעצמות. אתמול נמסר כי חלה התקדמות בין הצדדים ושר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי טען אמש כי "מי שמתנגד להסכם עם איראן, כנראה לא מכיר אותו".

"על אף טענות המשטר האיראני שלפיהן כל פעילויות העשרת האורניום שלו הן שקופות, למעשה הוא מפעיל צנטריפוגות מתקדמות באתר גרעין סודי שנקרא לוויזאן-3", טען עלי רזא ג'פרזאדן, סגן מנהל "מועצת ההתנגדות הלאומית באיראן", בפני כתבים בוושינגטון. לדבריו, האתר מוסתר בתוך בסיס צבאי בפרבריה הצפון-מזרחיים של טהראן.

עוד על הגרעין האיראני
קרי עוקץ את נתניהו: מי שמתנגד לעסקה עם איראן - לא מכיר אותה
הסכם הגרעין המתגבש: מה דורשת ישראל ומה תקבל איראן?

הוא הציג לכתבים סדרת תמונות לוויין שנלקחו מגוגל, שלטענתו מחזקים את "המידע שהשיגו מגורמים בכירים בשורות המשטר כמו גם מאלו שמעורבים ישירות בתכניות לפיתוח נשק גרעיני". האתר נבנה ככל הנראה בין 2004 ל-2008 ובתוכו נבנו מעבדות שמחוברות באמצעות מנהרה. "מאז 2008, המשטר האיראני משתמש בסודיות בצנטריפוגות מתקדמות באתר הזה למטרות העשרת אורניום ומחקר", טען ג'פרזאדן. לדבריו, ארגונו חלק את המידע שברשותו עם הממשל האמריקני. הוא הוסיף כי במסגרת הסכם הביניים שנחתם בין איראן לשש המעצמות בנובמבר 2013, לטהראן אסור "להקים שום מתקנן חדש להעשרה" ועליה לספק לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבב"א) את כל המידע על מתקני הגרעין שבשטחה. "זה חסר היגיון לחלוטין להמשיך במשא ומתן", הבהיר ג'פרזאדן.

"מועצת ההתנגדות הלאומית באיראן" היא ארגון גג של חמישה ארגוני אופוזיציה איראניים, בהם ארגון מוג'אהדין חלק, שבעבר הוגדר ארגון טרור באירופה ובארצות הברית, אך בהמשך הוסר מהרשימה. הארגון ידוע בהתנגדותו העיקשת למשא ומתן עם איראן ובעבר חשף את קיומם של כמה מתקני גרעין סודיים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully