וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיילים בחיל האוויר חיקו את סרטוני דאעש - ונכלאו

25.2.2015 / 0:32

שישה טירונים החליטו להשתעשע ולתעד את עצמם בסרטון חיקוי לאלה שמפיצה "המדינה האיסלאמית". בקטע שהגיע לידי וואלה חדשות, נראים כמה מהם רעולי פנים, כשהם מכוונים נשק לחייל כפות. צה"ל: "רואים זאת בחומרה"

צילום מסך

מפקדת כיתה בבסיס הטכני של חיל האוויר בחיפה שמעה רעשי משחק בנשק מרחבת הטירונים, וכשצעדה לכיוונה נדהמה לגלות שישה מהם רעולי פנים, מחופשים ללוחמי ארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

הטירונים, כפי שניתן לראות בסרטון שהגיע לידי וואלה חדשות, קוראים בערבית ומכוונים את נשקם נטול המחסנית לעבר אחד החיילים, במעין חיקוי לסרטונים שמפיץ ארגון הטרור האכזרי ברשת.

עם הגעתה של מפקדת הכיתה למקום, הופסק המשחק מצד החיילים, ונאמר להם כי הם חרגו מהנהלים המקובלים בצה"ל. מבדיקה שנעשתה בבסיס, התברר כי מדובר בשישה חיילים שנמצאים בתחילת הטירונות, שבסופה היו אמורים להשתבץ כנהגים בבסיסי חיל האוויר.

ששת החיילים הועמדו למשפט בפני מפקד הבסיס, שגזר על כל אחד מהם 30 ימים בכלא צבאי. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל רואה בחומרה אירועים מסוג זה, ופועל על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. מרגע היוודע האירוע לסגל המפקדים בבסיס, הוא טופל במהירות והחיילים נשפטו ל-30 ימי מחבוש".

עוד ידיעות צבא וביטחון בוואלה חדשות
אלמנת סא"ל דולב קידר קיבלה צל"ש בשמו: "זה היה בדם שלו"
משרד הביטחון מודה: הניסוי במערכת "חץ 2" נכשל
אחרי הפיגוע בהר דב: צה"ל הציב בטונדות בצפון רמת הגולן

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully