וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת סא"ל דולב קידר קיבלה צל"ש בשמו: "זה היה בדם שלו"

24.2.2015 / 21:01

בטקס שנערך בבאר שבע העניק מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, ציונים לשבח ומכתבי הערכה לחיילים שהשתתפו במבצע בעזה. האלמנה, מיכל, אמרה: "אם הוא לא היה מסתער, הוא לא היה דולב"

במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע התקיים הערב (שלישי) טקס הענקת ציונים לשבח (צל"שים) ומכתבי הערכה לחיילים שהשתתפו במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה בקיץ האחרון. אותות ההוקרה הוענקו לחיילים על ידי מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן. בטקס נוכחו גם קציני חיל ראשיים.

במהלך הטקס, קיבלו רעייתו והוריו של מפקד גדוד גפן סא"ל דולב קידר צל"ש בשמו. צל"ש האלוף ניתן לו על דבקות במשימה, חתירה למגע וניצחון משום שהסתער על מחבלים שחדרו לשטח מדינת ישראל במהלך המבצע. "מה שתמיד היה לו חשוב זה להיות בן אדם", אמרה אלמנתו, מיכל קסטן קידר. "אם הוא לא היה מסתער, הוא לא היה דולב. ככה הוא חונך וככה הוא חינך, זה היה בדם שלו". אמו, דרורית, הוסיפה: "כל טלפון שלו זה 'אמא, מה נשמע? מה נשמע?". המילים האלו יחסרו לי לכל החיים. לאבד ילד זה נורא, אי אפשר לתאר את זה".

עוד בוואלה חדשות:
קרי עוקץ את נתניהו: מי שמתנגד לעסקה עם איראן - לא מכיר אותה
אחרי הפיגוע בהר דב: צה"ל הציב בטונדות בצפון רמת הגולן
אב הבית הגיש תביעת דיבה: "שרה ניפחה את ההוצאות - לא אני"

דולב קידר. באדיבות המשפחה
"מה שתמיד היה לו חשוב זה להיות בן אדם". מיכל, דולב ובנם הקטן/באדיבות המשפחה

אלוף תורג'מן סיפר על ימי הלחימה בעזה. "50 ימים ולילות לחם צה"ל במבצע 'צוק איתן'", אמר. "ימים של אמונה מלאה בצדקת דרכנו, הפגנת עוצמתנו הצבאית, ימים בהם הייתה תמיכה ציבורית ללא סייג. ראיתי את המבט בעיני המפקדים שהובילו את המערכה בקשיחות ובגבורה. ראיתי אתכם, הלוחמים בשדה הקרב, בתוך שטח האויב, מבינים את גודל האחריות שמוטלת על כתפיכם. זכיתי לראות מקרוב את מיטב המפקדים והלוחמים".

לדבריו, "עם ישראל יכול להיות גאה בבניו ובבנותיו וגאה בצבאו. מעמד מרגש זה הערב אינו נפוץ במחוזותינו. אני רוצה להודות לחבורת הלוחמים הנפלאה הזו. יש הטוענים שהנוער של ימינו הוא לא מה שהיה פעם ואני אומר – נכון. כל מי שטוען שרמת הנוער הולכת ופוחתת יסתכל על האולם הזה. כאן פגשנו את היחידות הבולטות בעשייתן, בצנעה ואמונה ותחושת שליחות הוספתם פרק במורשת צה"ל".

אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן בערב הוקרה לפצועי צוק איתן. ניב אהרונסון
אירח היום את ראש הממשלה בפיקוד. אלוף סמי תורג'מן/ניב אהרונסון

בתחילת החודש נערך טקס קבלת העיטורים והצל"שים המרכזי על מבצע "צוק איתן". במהלך הטקס, שנערך בבסיס פלמחים שבשפלה במעמד הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף בני גנץ ושר הביטחון משה יעלון, גנץ העניק 11 ציונים לשבח. אחד ממקבלי הצל"שים בטקס הקודם היה סגן איתן פונד, סגן מפקד סיירת גבעתי שניסה למנוע את נסיון חטיפתו של סגן הדר גולדין במהלך המבצע.

(עדכון ראשון: 18:46)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully