וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הילדה שנפצעה בחרמון מאיימים לתבוע את האתר

24.2.2015 / 0:10

שיר שגב בת ה-8 נפצעה קל וכבר שוחררה מבית החולים לביתה, אך הוריה מתקשים להירגע מהחוויה. "פתאום מגיע איזה פסיכי מההר ומפיל שורה של אנשים כמו במשחק", אמרה האם. "יש כמעט אפס סיכויים לחזור משם שלם"

ילדה בת 8 נפצעה בהתנגשות מזחלות באתר החרמון, פברואר 2015. דוברות מדא, מד"א
פינוי הילדה מהחרמון/מד"א, דוברות מדא

הוריה של שיר שגב, הילדה בת ה-8 שנפצעה שלשום (ראשון) באתר החרמון אחרי שגולש סנובורד התנגש בה, מאיימים לתבוע את האתר. היא אמנם נפצעה באורח קל וכבר שוחררה מבית החולים לביתה, אך הוריה מתקשים להירגע מהחוויה. "התחושה נוראית, היה צריך הרבה מזל כדי לחזור הביתה בשלום".

יעל, אמה של שיר, הסבירה: "אנחנו מתכוונים לתבוע אותם כי השארנו שם 1,500 שקל ואני מצפה שאם אני משלמת כל כך הרבה כסף, אז שלפחות נחזור הביתה בריאים ושלמים. אבל מסלולי הסקי שם הם כמו מעלית של באולינג. פתאום מגיע איזה פסיכי מההר ומפיל שורה של אנשים כמו במשחק. מימיני ומשמאלי ראיתי איך שגולשי סנובורד נכנסים באנשים. יש כמעט אפס סיכויים לחזור משם שלם".

עוד בוואלה חדשות:
פיצוי היסטורי לקורבנות פיגועים: "לא רצינו נקמה אלא צדק"
פרשנות | מי בישראל מנסה להצית אינתיפאדה?
נציגי נפתלי פרסמו הקלטה של עובד לשעבר: "הזוג נתניהו משקר"

מטיילים ומבקרים באתר החרמון פברואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
"ראיתי איך שגולשי סנובורד נכנסים באנשים". גולש באתר החרמון/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

האירוע התרחש שלשום בשעות הצהריים כאשר שיר בילתה עם אימה ואחיה בן ה-11. "גלשנו על מגלשיים באזור הרכבל הקטן, שיר התיישבה ואני ואח שלה היינו לידה וחיכינו שהיא תתרומם", סיפרה יעל. "תוך כדי ההתרוממות שלה, הגיע משום מקום ובמהירות רבה גולש סנובורד חסר כל ניסיון ופשוט נכנס בה בעוצמה במותן. כתוצאה מההתנגשות היא עפה באוויר ונפלה למצב של שכיבה.

"המראה היה מזעזע, הייתי בטוחה שהיא שברה כמה עצמות, המכה הייתה מטורפת והיא התפתלה מכאבים", המשיכה האם. "זה קרה אחרי שכל היום גלשתי מאחורי אחיה והעפתי ממנו את כל הפסיכים האלה שגולשים על סנובורד בצורה פרועה ואיימו להתנגש בו. בשיר התנגשו גם קודם לכם, אבל המכות היו פחות רציניות".

אנשי אתר החרמון פינו את שיר לאמבולנס של המקום וזה חבר לניידת טיפול נמרץ של מד"א. הפרמדיקים שטיפלו בילדה החליטו להזניק מסוק ולפנות אותה לבית החולים רמב"ם בחיפה בשל חשש מדימום פנימי בבטנה, תוך שהם העריכו כי היא פצועה באורח בינוני. רק אחרי שהגיעה לבית החולים ועברה סדרת בדיקות הוסר החשש מפגיעה פנימית בבטנה ומצבה הוגדר קל. היא נותרה באשפוז ללילה אחד לצורך השגחה ואתמול כבר שוחררה לביתה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מטיילים ומבקרים באתר החרמון פברואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
"הם לא חושבים על זה שהם פשוט גורפים איתם ילדים"/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

הוריה אמנם נשמו לרווחה אבל לא חסכו בביקורת החריפה שלהם כלפי אתר הסקי. "זה מקומם שהאתר לא טורח לעשות בדיקה ולראות האם לגולשי הסנובורד יש בכלל ניסיון", אמר בכעס בנצי, אביה של הילדה. "הייתי מצפה שאם הם לא עושים בדיקה אז שלפחות יציבו שם פקחים שישמרו על הציבור מפני גולשים מופרעים. בחו"ל מפרידים בין מסלולים לחובבנים לבין מסלולים למנוסים, יש מקומות שגם מפרידים בין גולשי מגלשיים לבין גולשי סנובורד. זאת הרי סכנת נפשות".

אמה של שיר הוסיפה: "נותנים לגולשי סנובורד לגלוש בלי שום ניסיון על מסלולי הסקי". לדבריה, הגולשים "לא חושבים על זה שהם פשוט גורפים איתם ילדים". עם זאת, "הצוות הרפואי וצוות המדריכים של האתר היו מדהימים", אמרה. "בשנייה הגיע המדריך ומיד אחריו הגיע צוות עם אלונקה, כנראה שהם מאוד מתורגלים בעניינים האלה. אבל לא נראה לי שהאתר עושה משהו בענייני הבטיחות".

"האכיפה קשה, אין לנו סמכויות"

שאול אוחנה, מנהל אתר החרמון, מסר בתגובה: "אני גולש כבר 35 שנה ובשום אתר סקי באירופה אין הפרדה של מסלולים בין גולשי הסנובורד לבין גולשי המגלשיים. יש אתרים פרטיים בודדים בארצות הברית שפשוט לא נותנים לגולשי סנובורד להיכנס לאתר. האתרים האלה מפוצצים באנשים והם עושים את זה הרבה בגלל שהסנובורד גורם לנזקים למסלולים".

"אנחנו לא יכולים להדיר סנובורדיסטים מהאתר. זה אתר הסקי היחיד בארץ והרבה מאוד צעירים אוהבים את סוג הגלישה הזה. אבל באתר החרמון כן יש הפרדה בין מי שיש לו ניסיון בגלישה לבין מי שלא יודע לגלוש. בחלק התחתון של האתר יש לנו מסלול שנקרא 'בית ספר'. בנוסף, יש לנו צוותי 'סקי פטרול' שזאת סיירת של סקי שאמורה לתת מענה למי שנפצע במסלול אבל גם לפקח על גולשים שמתפרעים. רק היום הורדנו כמה גולשים שהתפרעו על המסלולים. אבל גם כאן האכיפה היא מאוד קשה, כי אין לנו סמכויות של שוטר או פקח".

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully