וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכות של דאעש בסוריה: 1,500 הרוגים ומחסור בלוחמים

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח שמאז תחילת תקיפות הקואליציה במדינה נהרגו 1,465 מאנשי הארגון וכי בחודש האחרון גויסו רק 54 פעילים חדשים - המספר הנמוך ביותר מאז הקמת החליפות ביוני. הכורדים ממשיכים לשחרר שטחים שבשליטת הארגון

לוחמי דאעש (המדינה האיסלאמית) – סוריה, דצמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
פעיל דאעש בסוריה/צילום מסך, יוטיוב

המתקפה האווירית המתמשכת של כוחות הקואליציה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה מתחילה לשאת תוצאות – הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח היום (שני) כי מאז התחילו ההפצצות בחודש ספטמבר אשתקד נהרגו 1,465 מפעילי הארגון הקיצוני, שכבש שטחים נרחבים במדינה ובעיראק השכנה, אך לאחרונה נסוג מאזורים גדולים בשתי המדינות בעקבות הגיחות המתמשכות. כמו כן, 73 פעילי ארגון ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה, נהרגו בתקיפות, לצד 62 אזרחים.

עוד מסר הארגון, שמקום מושבו בבריטניה והוא עוקב אחרי מלחמת האזרחים בסוריה באמצעות רשת של פעילים מקומיים, כי בחודש האחרון הצטרפו לדאעש 54 חברים חדשים – המספר הנמוך ביותר מאז הכריז הארגון על הקמת חליפות ביוני אשתקד. בין המצטרפים רק חמישה אזרחים זרים. מדובר בהצלחה נוספת למאמצים הבינלאומיים לעצור את זרם הלוחמים הזרים שחברו ל"מדינה האיסלאמית" והגבירו את החשש במערב שמא יבצעו התקפות טרור כשישובו למולדתם.

במקביל, הצליחו היום הכורדים להשיב את השליטה על כ-20 עיירות שהיו בשליטת "המדינה האיסלאמית" במחוז אל-חסכה, שבצפון-מזרח סוריה. מיליצית יחידות ההגנה העממיות (YPG) שחררה את העיירות בתום קרבות עזים עם לוחמי דאעש, שבמהלכם נהרגו לפחות 12 מלוחמי הארגון. הכורדים הסתייעו בתקיפות האוויריות של כוחות הקואליציה וכיבוש המחוז מחדש יהווה הישג חשוב – אל-חסכה סמוכה למחוז א-רקה, שנחשב למעוז הארגון, וגובל באזורים בעיראק שבהם שולט דאעש.

לקריאה נוספת בנושא
דעה: תנו לנו מקלט בישראל
כמו הטייס הירדני: דאעש הוביל אסירים כורדים בכלובים
מלונדון לדאעש: מצוד בינלאומי אחר 3 נערות שנמלטו לסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully