וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי בית ספר לחי"ר מתלוננים: "אין לנו מים חמים חודשים"

23.2.2015 / 17:59

לדברי חיילים בביסלמ"ח שבנגב הם נאלצים להתקלח במים קרים או לוותר על המקלחות. "כל יום הסיוט חוזר על עצמו, הולכים לישון עם סירחון", סיפרו. הרמטכ"ל הטרי צפוי לבקר במקום והחיילים תולים בו תקוות

לוחמי חי"ר פועלים בשטח רצועת עזה. דובר צה"ל
לוחמי חי"ר בשטח/דובר צה"ל

חייליים המשרתים בבית הספר למפקדי כיתות ומקצועות חיל הרגלים (ביסלמ"ח) שבנגב מתלוננים זה כמה חודשים על בעיה קשה בתשתיות המים בבסיס. "כל יום הסיוט חוזר על עצמו. אנחנו חוזרים מפעילות ואין מים חמים. הולכים לישון עם סירחון", סיפרו החיילים לוואלה חדשות.

"אנחנו קמים ב-5:00 לפנות בוקר ומתקלחים במקרה הטוב במים פושרים. למה? כי אם אתה פותח יותר מדי את המים החמים אין זרם מים", הוסיפו. הרמטכ"ל הטרי, רב-אלוף גדי איזנקוט, צפוי לבקר מחר (שלישי) בבסיס, והחיילים מקווים שיטפל בבעיה.

עוד בנושא צבא וביטחון:
פיגוע, לא גל טרור: החודש האחרון - השקט בחצי השנה האחרונה
שב"כ עצר חוליה של חמאס בחברון בחשד לתכנון פיגועים
מתחת לאף: אלמונים חדרו מירדן ונמלטו מצה"ל לשטח ישראל

האלוף גדי איזנקוט. דובר צה"ל
יפתור את הבעיה? הרמטכ"ל גדי איזנקוט/דובר צה"ל

מבדיקה של וואלה חדשות עולה כי מדובר בבסיס שהוקם בסוף שנות ה-80, והוא נועד להכיל אלף חיילים בלבד. מאז גדל היקף החיילים וברגעי השיא שלו הוא מארח אלפים. למרות הגידול במספר החיילים לא נעשתה השקעה מתאימה בתשתיות המים הישנות ובחדרי האנרגיה, שאינם תואמים את כמות החיילים.

כתוצאה מכך זרם המים במקלחות חלש כשחיילים רבים מתקלחים באותו זמן. נוסף על כך, כמות המים החמים מצומצמת מאוד ולכן הם נגמרים מהר. כתוצאה מכך אין לחיילים ברירה אלא להתקלח במים קרים.

החיילים פנו למפקדים, ואלה התחייבו לטפל בבעיה, אך לדבריהם חלפו מאז כמה חודשים והבעיה לא נפתרה. "אנחנו הקורבן של המחנה", הסביר אחד החיילים. "חיילים מקורסים שונים הולכים ובאים ואנחנו נשארים עם הבעיה. מזלזלים בנו ובניקיון שלנו. פנינו לכל המפקדים ושום דבר לא השתנה. מפקדים אטומים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

דובר צה"ל: "הבעיה מוכרת"

לדברי גורם צבאי, הוחלט לאחרונה להקצות תקציב מיוחד לטיפול בנושא. גורם צבאי נוסף אמר: "לנוכח הבעיה, הוחלט על וויסות זמני המקלחות בבסיס על מנת למזער ככל שניתן את הפער במים החמים בשעות מסוימות של היום בהן קיים עומס על המקלחות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר בבעיה מוכרת אשר מטופלת על ידי מפקד הבסיס. בחודשים האחרונים מתבצעות בבסיס עבודות תשתית על מנת לשדרג את התשתית הקיימת ולהגדיל את מספר החיילים היכולים להשתמש במים החמים בו זמנית".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully