וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארק באשקלון לא ייקרא על שם דלילה: "דמות בוגדנית ושפלה"

23.2.2015 / 16:24

ועדת השמות של העירייה התכנסה במטרה להחליט על שם לפארק שעתיד להיבנות בעיר. שמה של דלילה, אשת שמשון התנ"כי, עלה כאפשרות. אלא שתושב ששמע על הרעיון פתח במחאה, והאפשרות ירדה מהפרק. "דמות שלילית ואינה ראויה שייקרא פארק על שמה"

שמשון ודלילה. ShutterStock
"יש העדפה ברורה ומוצדקת לדמויות חיוביות". איור של שמשון ודלילה/ShutterStock

ועדת השמות של עיריית אשקלון החליטה פה אחד כי הפארק העתיד להיבנות בעיר לא ייקרא על שם הדמות התנ"כית, דלילה.

לפני כשבועיים התכנסה ועדת השמות של העירייה ודנה בהנצחת אישים בעיר, כמו גם בשאלת שמו של הפארק. הפארק עתיד להיבנות בסמוך לחוף בעיר אשר נקרא כבר עשרות שנים "דלילה", על שמה של אשת שמשון שהתגורר באשקלון. מהסיבה הזו שקלו שגם הפארק יקרא "דלילה".

עוד בוואלה חדשות:
שביתה בערד, הכביש נחסם: מאות מפגינים נגד הפיטורים בדרום
בדיקת וואלה חדשות: הקולות הצפים שיכריעו את הבחירות
"טיסת השוקולד" נחתה בנתב"ג: "מטוס שלם של שיכורים, היה סיוט"

אחד התושבים הביע את מורת רוחו מהאפשרות שהפארק יקרא "דלילה" ופנה לוועדה במחאה. "דלילה היא דמות שלילית ואינה ראויה שייקרא פארק על שמה", כתב התושב. בתגובה לדבריו, אמר בישיבה יו"ר הועדה, חבר המועצה אברהם עשור: "על פי הקריטריונים למתן שמות ניתן לראות כי יש העדפה ברורה ומוצדקת לדמויות חיוביות, אשר תרמו תרומה משמעותית לעם ולציבור במדינה. ישנה הנחיה ברורה שלא לקבוע שם של רחוב על שם אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, ולכן לטענת התושב לא יעלה על הדעת לקרוא שם של פארק על שם דמות תנ"כית שהיא דוגמה להתנהגות רודפת בצע, בוגדנית ושפלה".

בתום דבריו של יו"ר הוועדה, הוחלט לקבל את טענות התושב ולהגיע לישיבה הבאה עם הצעות חלופיות לשמות לפארק המיועד. כמו כן, הוחלט כי שם הפארק לא יקרא על שם אדם כלשהו.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • אשקלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully