וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ישראל תתקוף באיראן - תל אביב תושמד בתוך 10 דקות"

בכיר איראני ונציגו של המנהיג העליון חמינאי במשמרות המהפכה, העביר לישראל מסר מאיים. "הציונים פחדנים, הם לא הצליחו להתמודד עם חמאס וחיזבאללה שכוחם כאין וכאפס לעומת איראן"

רויטרס

(ארה"ב במסר לישראל: "מודאגים מההדלפה המגמתית משיחות הגרעין")

בכיר במשמרות המהפכה של איראן, מוג'תבי דו אל-נור, שלח אתמול (שבת) מסר מאיים לישראל, באומרו כי "אם ישראל תעשה טעות ותתקוף באיראן - תל אביב תושמד בתוך עשר דקות" - כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים.

אל-נור, המשמש כנציגו של המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי במשמרות המהפכה, התייחס בשיחה עם עיתונאים מקומיים לאיומיו של שר החוץ אביגדור ליברמן להתקיף את מתקני הגרעין בארצו. "אילו הציונים היו בטוחים שינצחו במלחמה נגדנו - הם כבר היו יוזמים אותה, אך אין להם את הכוח לעשות זאת - אז הם רק מאיימים". לדבריו, בתוך 7-6 דקות מרגע שייתן חמינאי את ההוראה - יפגעו טילי צבא איראן בלב תל אביב, "עוד לפני שהטילים של הציונים יגיעו אלינו".

עוד ידיעות מהעולם
ארה"ב ניסתה לשתול "אקדח מעשן" בתכנית הגרעין האיראנית
מה הקשר בין רצח צעירה בטורקיה לבין גברים במיני?
לוב: דאעש השתלט על מצבורי נשק כימי של קדאפי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דקות ספורות לאחר שייתן הוראה - תל אביב תושמד". מנהיגה הרוחני של איראן, האיתוללה חמינאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבכיר האיראני המשיך לתקוף את ישראל בדבריו, וכינה את הציונים "פחדנים" שלא מסוגלים להתמודד עם חמאס, בעוד שכוחם של חמאס ואיראן הוא כאין וכאפס לעומת כוחה הצבאי של מדינתו. לדבריו, הצהרותיו של ליברמן נועדו להעלות את המורל הציוני, משום שהירידה ההמונית של ישראלים מהארץ, לדבריו, מאיימת על הקיום הציוני.

לאחרונה הגבירה טהראן את האיומים כלפי ישראל - זאת, בעקבות התקיפה בגולן הסורי בחודש שעבר, שיוחסה לישראל ובמהלכה חוסלו גורמים איראנים, בהם בכיר משמרות המהפכה מוחמד עלי אללה-דאדי, וכן שישה פעילי חיזבאללה, בהם ג'יהאד מורנייה.

בחודש שעבר דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א כי טהראן שלחה איום לישראל דרך ארצות הברית בעקבות חיסול הגנרל. הסוכנות ציטטה את דבריו של סגן שר החוץ, חוסיין אמיר עבדאללחיאן, שמסר: "אמרנו לאמריקנים שמנהיגי המשטר הציוני צריכים לחכות להשלכות של פעולתם". לדבריו, "המשטר הציוני חצה את הקווים האדומים שלנו". אמיר עבדאללחיאן הוסיף כי המסר הועבר לגורמים אמריקנים דרך ערוצים דיפלומטיים ולא פירט עוד.

טקס לכבוד בכיר משמרות המהפכה הגנרל מוחמד אללה-דאדי, שחוסל בתקיפה בגולן הסורי ביום ראשון, טהראן, 21 בינואר 2015. AP
הלוויית הגנרל אללה-דאדי בטהראן, בחודש שעבר/AP

עוד בחודש שעבר הצהיר שר ההגנה של איראן, חוסיין דהקאן, כי ישראל "לא תחמוק מתגובה" על חיסולם של אללה-דאדי ושל מורנייה. דהקאן, שאמר את הדברים בטקס זיכרון לכבוד ההרוגים בנציגות חיזבאללה בטהראן, הוסיף כי איראן תמשיך לחמש את הגדה המערבית ואת הארגון השיעי.

לדבריו של שר ההגנה, "התגובה תגיע בזמן ובמקום המתאימים". עוד הצהיר דהקאן כי "טהראן תמשיך לחזק את ציר ההתנגדות" כדי להתמודד עם ה"יישות הציונית". לטענתו, "ישראל פועלת כל הזמן כדי לפגוע בציר ההתנגדות, ומזימות רבות שתכננה נכשלו".

(עדכון ראשון: 18:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully