וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה שמה ידיה על "אימת הקבלנים" בפתח תקווה

19.2.2015 / 23:13

דרישת דמי חסות מקבלנים עבור "עבודות שמירה", גניבה מחברת החשמל וכפייה על קשישים להעניק לו רווחים ממגרשים - אלה רק חלק מהדברים שבהם נחשד העבריין יוסי גנגינה, ושסיכלו את פעולות הבנייה בעיר. "קיבל דמי שמירה מבלי שאפילו הציב שומרים"

צילום: חטיבת דובר המשטרה, עריכה: ניב פוקס

חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) מרכז, הצליחו לשים ידם ביום שלישי על מי שנחשב ל"אימת ענף הבנייה" בעיר פתח תקווה, העבריין יוסי גנגינה. על פי החשד, גנגינה היה סוחט קבלנים וקשישים בעלי קרקעות בעיר באמצעות שלוש חברות השמירה שהקים משנת 2006. בנוסף, הוא חשוד שהלבין הון, עבר עבירות של מרמה, הפעיל חברות שמירה ללא רישיון, גנב, העלים מס ועוד. גנגינה כבר הורשע בעבר בעבירות של סחיטת קבלני בנייה ונשלח לשנת מאסר אחת בלבד, אותה הוא ריצה בשנת 2011. מעצרו התבצע בסיומה של חקירה סמויה שניהלו החוקרים בשיתוף עם יחידת יהלום של מס הכנסה, מחלקת החקירות של מע"מ, משרד המשפטים, המחלקה האזרחית בפרקליטות וחברת חשמל.

בשנים האחרונות, פתח תקווה התנהלה כאמור תחת שלטון האימים של גנגינה בכל הקשור לענף הבנייה. כבר יותר מעשור עוקבים במשטרה אחר פעילותו בתסכול רב, עד שלאחרונה החליט מפקד מחוז המרכז, ניצב מוטי כהן, לשים סוף לדבר. נוסף על גנגינה, נעצרו שלשום גם אשתו, ליז, ושני חשודים נוספים. אחד החשודים הוא גדי יפרח, בעלה של בכירה במס הכנסה, דפנה יפרח, שנעצרה גם היא השבוע בעניין פרשה אחרת. אתמול (רביעי), בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של כל החשודים בתשעה ימים. במשטרה מאמינים כי הצליחו לשים יד על רכוש רב שנמצא בחזקת גנגינה, אשר לטענתם, הוא תוצר של מעשי הפשיעה המיוחסים לו.

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
השיא לפנינו: השלג נערם בירושלים - ויירד הלילה מהצפון ועד הנגב
מני נפתלי מסר מידע על פרשות של הזוג נתניהו שטרם נחשפו
"הרב הנהיג כנופיית בריונים שחטפה ועינתה סרבני גט"

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
חברות השמירה פעלו לכאורה על מנת לאבטח אתרי בנייה בפתח תקווה/ShutterStock, שאטרסטוק

מאז שנת 2006, פתח גנגינה שלוש חברות שמירה: "אור מרום", "י.אור ביטחון בע"מ" ו"ש.ק.ד סיור וביטחון". בכל החברות, הוא הציב את אשתו כבעלים, ובאחת מהן הציב גם את גדי יפרח כשותף – אך לטענת המשטרה מדובר היה במינוי פיקטיבי בלבד. חברות השמירה פעלו לכאורה על מנת לאבטח אתרי בנייה בפתח תקווה, אך לדברי גורם במחוז המרכז, גנגינה היה שואל כל קבלן שהיה מגיע אליו, אם הוא מעוניין ב"שקט או בבלאגן". כך, למעשה, גבה גנגינה על פי החשד דמי חסות וכפה על הקבלנים את שירותי השמירה שלו. "במקרים רבים גילינו שהוא קיבל דמי שמירה מבלי שהציב שומרים", אמר קצין במחוז. "הוא פשוט הדביק את המדבקות שלו על גדר האתר".

אך לטענת המשטרה, פעילותו העבריינית של גנגינה לא הסתיימה בעסקי השמירות בלבד. לפי עדויות רבות שאספו החוקרים, בפיקודו של סגן-ניצב רועי ולדמן ורב-פקד ענת קצב, גנגינה השתלט על שטחים בעיר וכפה את עצמו על בעליהם כשותף. בכמה מקרים, מחזיקי הקרקעות היו קשישים שלא היה בכוחם להתנגד לו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פועל באתר בנייה. ShutterStock
פועל באתר בנייה/ShutterStock

כמו כן, גנגינה חשוד כי ייסד כביכול חברות לפינוי פסולת של אתרי בניה, והיה דורש מקבלנים לתת לו את התפקיד במסגרת הפרויקט שלהם. בחלק מהמקרים, הוא גם דרש לקבל את עבודות העפר. לפי החשד, במידה שהוא לא היה מקבל את התפקיד, הוא היה חופר בורות במגרשים המיועדים לבנייה באמצעות דחפורים וממלא אותם בפסולת ובכך מסכל את העבודות במקום, עד שהיו "מאפשרים" לו להצטרף ומשלמים לו על כך. חשד נוסף שעלה לגביו, הוא כי גנגינה גנב חשמל מחברת חשמל בהיקפים גדולים לאחר שחיבר מבנים לרשת החשמל בעיר באופן לא חוקי.

כעת, משגנגינה ושותפיו נמצאים במעצר, ממתינים קבלני פתח תקווה לחדשות טובות שיאפשרו להם להמשיך ולנהל את ענף הבנייה בעיר כרגיל. כמו כן, ייתכן שמעצרו אף יסייע להורדת מחירי הנדל"ן בעיר, וליזמים חדשים שיגיעו לבנות בה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully