וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

מי בעד חיסול הטרור?

ברק אובמה - נאום מצב האומה 20 בינואר 2015. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שבוושינגטון תיערך היום ועידה שתתמקד בטרור האסלאמי ובדרכים למניעת מעשי אלימות קיצוניים ברחבי העולם. בבית הלבן מבקשים להדגיש כי אין להכתים קהילות מסוימות ולסמן אותן ברמת סיכון גבוהה יותר בעקבות הפיגועים האחרונים. סגן הנשיא ג'ו ביידן נפגש עם ראשי העיריות של לוס אנג'לס, בוסטון ומיניאפוליס, שבהן מתקיימת תכנית נסיונית שמלמדת איך לפעול עם קהילות מקומיות ולמנוע קיצוניות. הנשיא ברק אובמה צפוי לנאום היום בבית הלבן, ומחר הוא ינאם בפני שרי חוץ ופנים משישים מדינות.

ביקור ניחומים

תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה
צילום: אמיר בוחבוט/מערכת וואלה, אמיר בוחבוט

אתם צריכים לדעת שנשיא המדינה ראובן ריבלין יגיע היום לביקור תנחומים ברהט ובחורה. ברהט הוא ייפגש עם משפחות אל-ג'אער וזידאנה שבניהן נהרגו במהלך העימותים האלימים שהתרחשו בעיר לפני כחודש, ובחורה יגיע לנחם את משפחות אבו אל-קיעאן, אל-עוסיבה, אל-נבארי, אל-סיד, אל-אטרש, אבו טראש ואבו שחטה ששכלו את בנות המשפחה בתאונת הדרכים הקשה שאירעה בצומת להבים לפני כשבועיים. מיד לאחר המהומות ברהט שוחח הנשיא עם ראש עיריית רהט, עמו ייפגש גם היום, וביקש לפעול להרגעת הרוחות ולהשבת השקט לאיזור. גם את ראש המועצה המקומית של חורה יפגוש הנשיא, שהכריז עם בחירתו כי מעתה הוא "איש של כולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"התחלתי ולכן אסיים"

אישה מעבירה מסר לחברתה באמצעות מגאפון. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 174 שנה הושמע הפיליבסטר הראשון בסנאט. מה הוא פיליבסטר? תרגיל פוליטי שנועד לעכב הכרעה כלשהי בבית המחוקקים באמצעות שיטות שונות למשיכת זמן. עוד לפני שקראו לו כך, נערך הפיליבסטר הראשון כבר ב-1790. ב-1841 האריכו 22 סנאטורים דמוקרטים את הדיונים בעניין פיטורי מו"לים, והם נמשכו 10 ימים. הפיליבסטר הארוך ביותר נמשך לא פחות מ-74 ימים והוא עסק בחוק זכויות האזרח. בישראל, עוסקים הנאומים הארוכים בדרך כלל בענייני תקציב, ושיאן הפיליבסטר היה חבר הכנסת מיכאל איתן שנימק את הסתייגויותיו מתקציב המדינה לשנת 1993, במשך 10 שעות ושבע דקות.

רונאלדו במבחן

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד מאוכזב. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהערב יתקיימו עוד שני משחקים בליגת האלופות, לאחר שאמש נפתח שלב הנוק-אאוט במפעל. בשוויץ תארח באזל של פאולו סוזה את פורטו, ובגלזנקירשן שבגרמניה יתקיים מפגש מסקרן בין שאלקה 04 לאלופת אירופה ריאל מדריד. הפסד של הספרדים יגביר את הלחץ על מאמנה קרלו אנצ'לוטי. בעקבות הכושר הלא טוב שבו נמצאת הקבוצה והתוצאות הבינוניות לאחרונה, התקשורת הספרדית דיווחה כי נשיא ריאל פלורנטינו פרס כבר התחיל לחפש לאיטלקי מחליף. כריסטיאנו רונאלדו לא כבש כבר שלושה משחקים, וגם הוא צריך לחזור להבקיע כדי להשיל מעליו את הביקורות.

יום מחשמל

סוללות. ShutterStock
צילום:ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את יום הסוללה הבינלאומי. זה אולי נשמע שטותי ולא משמעותי, אבל נסו לדמיין איך היו נראים החיים שלנו בלי הסוללה. מה היה מפעיל את השעון המעורר בבוקר או את השלט למכונית, וכמובן - איך היינו מחליפים תחנות בטלוויזיה מבלי לקום מהספה? מדוע בחרו לציין את ההמצאה הנחוצה הזו דווקא היום? משום שלפני 270 שנה בדיוק נולד אלסנדרו וולטה, ממציא הסוללה החשמלית, שיחידת המתח החשמלי - וולט - נקראת על שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully