וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל מציגה: כיפת ברזל – הגרסה הימית

15.2.2015 / 17:24

אחרי ההצלחה הגדולה שנחלה כיפת ברזל היבשתית במבצעים האחרונים, החברה תציג השבוע בתערוכה בהודו את הגרסה הימית, שמבוססת על אותה הטכנולוגיה. היא מיועדת להגן בעיקר על אסדות גז ונמלים

הדמייה של מערכת כיפת ברזל ימית של רפאל, פברואר 2015. רפאל,
מערכת ההגנה תפעל על אוניות ומבוססת על הטכנולוגיות לפיהן פועלת כיפת ברזל/רפאל

לאחר שמערכת כיפת ברזל הוכיחה את עצמה בשנים האחרונות, בעיקר במבצעים "עמוד ענן" ו"צוק איתן", תציג השבוע חברת רפאל את הגרסה הימית של כיפת ברזל בתערוכה בהודו.

לאחר שיירטה באופן מדויק 87% מהשיגורים אל עבר ישראל בקיץ האחרון, הביעו בעולם התעניינות רבה במוצר. מערכת ההגנה המדוברת, שתפעל על אוניות ומבוססת על הטכנולוגיות הזהות לאלו הקיימות בכיפת ברזל, נקראת C-DOME, והיא תשמש בין היתר להגנה על מתקנים אזרחיים בים המאוימים מגורמים עוינים, כמו אסדות גז ונמלים.

כמו כן, חברת רפאל תציג בתערוכה גם את מערכת "ספייס 250". מדובר בפצצה בעלת טכנולוגיה מתקדמת אשר מונחית באמצעות ראש ביות אלקטרוני-אופטי, ומנגנון המתבסס על השוואה תמונה. הפצצה במשקל 120 קילוגרמים, ולפיכך תאפשר למטוסי קרב לשאת עד 28 פצצות מסוגה. מערכת זו מהווה חלק ממערכות "ספייס" קודמות – "ספייס 1000" ו"ספייס 2000".

עוד יוצגו בתערוכה מוצרים של רפאל המוכרים היטב בישראל –כיפת ברזל היבשתית המגנה מפני טילים ורקטות קצרי טווח; טיל "סטאנר", המיירט של מערכת "שרביט קסמים" להגנה מפני טילים ורקטות המשוגרים לטווח הבינוני; וה"ספיידר", מערכת הגנה אווירית שעושה שימוש בטילי אוויר-אוויר – טילים מונחי מטרה אשר נורים מכלי טייס בעודו באוויר.


עוד ידיעות בוואלה חדשות:
"רקדנו ואז המאבטח נכנס וצעק 'עצרו את המוזיקה - וברחו'"
מילה זו מילה? אחרי שנכשל במרכז, ליברמן חותך שוב ימינה
רשימת המוות של הג'יהאד: איך חיים תחת הכוונת של אל-קאעדה?

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully