וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות אחרי הפיגוע: הרוג ו-2 פצועים מירי מחוץ לבית כנסת בקופנהגן

אלמוני פתח בירי, פגע באדם אחד בראשו ופצע שני שוטרים. לאחר מכן נמלט מהזירה רגלית. אדם נהרג בחילופי אש עם המשטרה בתחנת רכבת סמוכה. טרם התברר אם קיים קשר בין המקרים

צילום: רויטרס, BBC, עריכה: ניב פוקס

(האזינו: הירי לעבר בית הקפה בקופנהגן)

אדם אחד נהרג ושניים נוספים נפגעו הלילה (ראשון) לאחר שאלמוני פתח בירי מחוץ לבית הכנסת המרכזי במרכז קופנהגן, בירת דנמרק. תחנת הטלוויזיה המקומית TV2דיווחה כי המחבל פגע באדם אחד בראשו ופצע שני שוטרים ברגל ובזרוע, שעות לאחר הירי לעבר בית הקפה בעיר. תחנת הרכבת הגדולה, נורפורט, שנמצאת בסמוך לבית הכנסת פונתה. הרשויות הבהירו כי בשלב זה לא ידוע אם יש לכך קשר לפיגוע שאירע בעיר אתמול.

שעות ספורות לאחר מכן, אדם פתח בירי לעבר כוחות המשטרה סמוך לתחנת רכבת סמוכה. על פי הרשויות, הוא נהרג לאחר שהשוטרים השיבו אש ופגעו בראשו. טרם התברר אם קיים קשר כלשהו לאחת מהתקריות הקודמות. משטרת קופנהגן צפויה לערוך מסיבת עיתונאים בשעה 09:00 (שעון ישראל).

"בשלב מסוים, אדם העשוי להיות קשור לחקירה הגיע למקום", נמסר מהמשטרה. לאחר שהשוטרים קראו לו לעצור, "הוא פתח באש ומיד לאחר מכן נורה". כעת נבדקת מעורבותו לכאורה באירועי הירי בבית הקפה ובבית הכנסת.

עוד בוואלה חדשות:
האזינו: היריות לעבר הכנס למען חופש הביטוי בדנמרק
ישראל מזהירה את האו"ם: חמאס מתכונן לעוד מלחמה
דיסקין על סרטון דאעש של הליכוד: "נתניהו איבד בושה"

אזור בית הכנסת ברובע נורברו:

בהצהרה רשמית של המשטרה הלילה נמסר כי היורה נמלט רגלית מאזור בית הכנסת. המשטרה אף קראה לתושבים להישאר בבתים. כשלוש שעות לאחר הירי מסרה המשטרה שהאדם שנורה בראשו מת מפצעיו, אך לא הוסיפה פרטים אודות זהותו. רשת "סקיי ניוז" דיווחה שהמשטרה חסמה לחלוטין את הגישה לאזור הירי ופרסה מחסומים כדי לתפוס את היורה.

אתמול נהרג אזרח ושלושה שוטרים נפצעו מירי לעבר מפגש בבית קפה שעסק בנושא חופש הביטוי בקופנהגן. האירוע נערך על ידי האמן השוודי השנוי במחלוקת לארס וילקס, שפרסם בעבר קריקטורות נגד הנביא מוחמד. לדברי משטרת דנמרק, הירי מוגדר כניסיון התנקשות בחייו של וילקס. הכינוס נערך תחת אבטחה כבדה, בשל האיומים הממושכים על חייו של וילקס, והנוכחים עברו חיפוש בכניסה. לפחות 30 יריות נורו לעבר המקום.

שוטרים מחוץ לבית הכנסת בקופנהגן אחרי הירי. רויטרס
שוטרים בסמוך לבית הכנסת במרכז קופנהגן אחרי הירי, הלילה/רויטרס

משטרת קופנהגן העריכה שהיורה הוא גבר דובר דנית ולבוש בשחור. הוא נמלט במכונית פולו בצבע כהה והמשטרה פתחה במרדף אחריו. המכונית נמצאה נטושה במרחק חמש דקות נסיעה מבית הקפה. עיתון בדנמרק מצטט עדי ראייה שטענו כי החשוד צעק דווקא בערבית, ולא בדנית.

ארצות הברית גינתה את הירי אתמול בבית הקפה וכינתה את האירוע "מצער". דוברת המועצה לביטחון לאומי, ברנדט מיהאן, אמרה שוושינגטון מוכנה לסייע בחקירת הפיגוע וכי גופי חקירה אמריקניים כבר יצרו קשר עם מקביליהם בדנמרק.

לארס וילקס. AP
לארס וילקס/AP

העיתון הדני ברלינסקה דווח כי אחת ממארגנות הכנס בקופנהגן העידה כי וילקס והיא הסתתרו במקפיא בזמן שהאש נפתחה לעבר בית הקפה. "החזקתי את ידו בזמן שהיינו בחדר המקפיא", סיפרה המארגנת, הלנה מרתה בריקס. "הוא שמר על קור רוח. עמדנו שם וסיפרנו בדיחות גרועות. שומרי הראש שלו עשו עבודה מעולה".

"מתקפת טרור"

באירוע אתמול נכח גם שגריר צרפת במדינה פרנסואה זימראיי. זימראיי עצמו כתב מיד בטוויטר: "אני עדיין חי בחדר". נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה את הפיגוע ומסר וכי צרפת תשלח את שר הפנים שלה לקופנהגן בהקדם האפשרי. בנוסף לכך, הולנד שלח תנחומים לראש ממשלת דנמרק, הלה ת'ורנינג שמידט. לורן פביוס, שר החוץ של צרפת, גינה גם הוא את האירוע בהודעה נפרדת וכינה אותו "מתקפת טרור".

הרב יצחק לוונטל, שליח חב"ד בדנמרק, סיפר לוואלה חדשות כי "הגברנו את רמת כוננות האבטחה בכל הקשור למוסדות היהודים בדנמרק. יש תחושה דאגה גדולה בקרב הקהילה, יחד עם זאת אנחנו לא מופתעים. זה משהו שהיינו מוכנים אליו. זה לא הגיע אלינו בהפתעה. יש לנו תכנית פעולה למקרים כאלו. אני חייב לומר שלכל הקהילות היהודיות באירופה יש תכנית פעולה שעוסקת בעיקר בהגברת נוכחות האבטחה".

(עדכון ראשון: 2:40)

כנס ביריות למען חופש הדיבור בקופנהגן דנמרק, פברואר 2015. AP
זירת הירי בקופנהגן, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully