וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר תקף העובד: "תיזהר, תעיף את הזבל שהעלית לפייסבוק"

12.2.2015 / 0:30

מור-חן לא האמין כשפתח את תלוש השכר מעיריית בית שאן, וגילה כי שכרו עומד על כ-3,500 שקל בלבד. הוא פרסם פוסט זועם בפייסבוק נגד העיריה. בתגובה, איים עליו ראש העיר בפיטורים והזהיר אותו: "אתה יודע שאני לא דופק חשבון לאף אחד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תכתובת בווטסאפ בין ראש העיר למור-חן/מערכת וואלה, צילום מסך

לפני כשנה החל מור-חן (מוריס) אוחנה, בן 28 מבית שאן, לעבוד כעובד ניקיון בחברת כוח אדם, שעובדת עבור עיריית בית שאן. עבור מור-חן, אב לתינוקת, זו הייתה הפעם הראשונה שבה הוא עובד במשרה מסודרת. במהלך השנה האחרונה, הוא מספר, קרה לא פעם שמשכורתו הגיעה באיחור. מור-חן קבל על כך, אך המשיך להגיע לעבודה מבלי לעורר מהומות.

בחודש שעבר, כשפתח את תלוש המשכורת שלו, הוא חש שהגיעו מים עד נפש. לתדהמתו, שכרו הסתכם ב-3,581 שקלים בלבד, סכום נמוך מזה שקיבל בחודשים שקדמו. בתגובה, החליט מור-חן לא לשתוק, ופרסם תגובה זועמת בפייסבוק, שבה הביע את מורת רוחו מהתגמול העלוב שלו הוא זוכה על עבודתו.

"היום קיבלתי תלוש משכורת. אני רוצה לשאול אתכם: האם זה הגיוני שבנאדם עובד בגשם ובקור האימים הזה בשביל שכר כזה?", פנה לגולשים בעמוד הפייסבוק "בית שאן שלי", שבו מופיעה באופן תדיר ביקורת חריפה נגד העירייה. "אני פשוט מאוכזב, אני לא מוכן לשתוק יותר. הפעם הם הגזימו לגמרי".

עוד בוואלה! חדשות:
יומן בחירות | צפו: משל הבקבוקים של נתניהו במכינה בעלי
התלמיד מת מפגיעת עמוד כדורסל שנפל - המנהלת הואשמה ברשלנות
לחימה בכל מקום למשך 3 שנים: התכנית של אובמה נגד דאעש

ראש העיר, רפאל בן שטרית, נחשף לפוסט הזועם שפרסם מור-חן, וביקש ממנו להסירו. בשלב מסוים הוא אף החל לנהל עמו התכתבות בווטסאפ, שבמהלכה תקף אותו במילים קשות. "אני בפעם האחרונה מזהיר אותך להירגע. תעיף את כל הזבל שכתבת בפייסבוק. אתה תצטער על זה וזה יהיה כבר מאוחר. אתה יודע שאני לא דופק חשבון לאף אחד בעולם. מבקש ממך יפה - וזו פעם אחרונה", כתב, בין השאר, ראש העיר למור-חן. בהודעה אחרת כתב לו: "אתה עומד דקה אחת לפני פיטורים. אף אחד לא יעזור לך ולא יסתכל עליך. אין לך כבוד ולא הכרת הטוב". כשענה לו אוחנה: "גזלו לי את הפרנסה", ענה לו ראש העיר: "איזה גזלו? אתה בבית כל היום".

לא ברור אם על רקע עימות זה, או בשל הצטברות מקרים נוספים, יום לאחר מכן פרסם ראש העיר בפייסבוק פוסט נגד עובדים "שבאים לעבוד, אך לא עובדים", כהגדרתו. "יש תופעה מכוערת שהכרזתי עליה מלחמת חורמה החל מיומי הראשון בתפקיד: עובדי המערכת הציבורית, מקבלי שכר מהציבור, שבאים לעבודה אך לא לעבוד", כתב. "אחרים מתנהגים כאילו הקופה הציבורית היא הפקר ומרשים לעצמם להתנהל באופן מביש ומחפיר. חלק מביעור השחיתות הוא סילוק אותם גורמים שחושבים שהם יכולים להמשיך ולקבל משכורת בלי לתת תמורה מלאה בשמונה שעות עבודה מלאות". לדברי ראש העיר, "נבחרנו על בסיס של שקיפות טוהר מידות וניקיון כפיים אישי וציבורי. לכן, כל מי שתוקף את העירייה ואת מוסדותיה חייב לדעת: נגמרו המשחקים .מי שלא יעבוד לא יקבל שכר. מה לא ברור?".

בינתיים, פוטר אוחנה מעבודתו. בחברת כוח האדם שהעסיקה אותו אמרו במענה לפניית וואלה כי פרט אליו, גם שלושה עובדי ניקיון נוספים פוטרו, בהנחיית העיריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פוטר מעבודתו. מור-חן אוחנה/מערכת וואלה, צילום מסך

מעיריית בית שאן נמסר בתגובה: "מוריס אוחנה אינו עובד עירייה אלא עובד ניקיון מטעם חברה קבלנית. הפסקת עבודתו בוצעה מאחר שהתקבלו תלונות רבות מאוד מצד מנהליו על תת-תפקוד חמור, היעדרות ללא אישור, סירוב לבצע הוראות והימצאותו בבית בשעות העבודה. לאחר שהוזהר מספר פעמים על ידי מנהליו, סגן ראש העיר וראש העיר בעצמו מתוך דאגה כנה לפרנסתו של העובד הוא המשיך במעשיו. בשלב זה הוחלט להודיע לחברת הקבלן על הפסקת עבודתו. העירייה מצרה על כך שהתכתבות פנימית חברית, שבאה ממקום של עזרה לעובד במצוקה, מצאה את מקומה בתקשורת. מדובר בהודעות פרטיות שנועדו לעורר את העובד להפסיק את הנוהג של היעלמות משטח העבודה בשעות העבודה. העירייה לא תסבול תופעה של עובדים שבאים לעבודה אך לא לעבוד. מר אוחנה בחר להשתלח באופן פראי בראש העיר על מנת לסכל את פיטוריו. מאחלים למוריס אוחנה הצלחה בהמשך דרכו".

(עדכון ראשון: 18:30)

  • עוד באותו נושא:
  • בית שאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully