וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההפיכה: ארה"ב סגרה השגרירות בתימן והשמידה מסמכים

11.2.2015 / 1:00

עובדים בשגרירות בצנעא מסרו כי השגריר צפוי לעזוב את המדינה, שעליה השתלטו המורדים השיעים הנתמכים על ידי איראן, עוד היום. הפנטגון: המשבר במדינה פוגע ביכולותינו להילחם באל-קאעדה

הפגנת תמיכה במורדים החות'ים בצנעא, בירת תימן, 03 בפברואר 2015. רויטרס
תומכי המורדי החות'ים בצנעא, בשבוע שעבר/רויטרס
הפנטגון הודה כי התהפוכות הפוליטיות בתימן פוגעות ביכולות של צבא ארצות הברית להתמודד עם הטרור

ארצות הברית תסגור את השגרירות בתימן בעקבות המשבר במדינה – כך מסרו אמש (רביעי) גורמים אמריקניים ועובדים בשגרירות בצנעא. לדברי העובדים, השגרירות החלה להיפטר ממסמכים ונשק במהלך הימים האחרונים והשגריר ואנשי צוות נוספים צפויים לעזוב את המדינה הערבית הענייה עוד היום. ביום שישי הודיעו המורדים השיעים הנתמכים על ידי איראן כי הם מפזרים את הפרלמנט ומקימים ממשלת מעבר.

וושינגטון וצנעא היו בעלות ברית קרובות עד להתפטרותו בחודש הקודם של הנשיא עבד רבו מנסור האדי, שעדיין מוחזק על ידי החות'ים. ארצות הברית מפעילה במדינה תכנית מל"טים ללחימה בארגון אל-קאעדה בחצי האי ערב, הזרוע החזקה ביותר של הארגון הקיצוני הפועלת בדרום המדינה. אמש כבר הודה הפנטגון כי התהפוכות הפוליטיות בתימן פוגעות ביכולות של צבא ארצות הברית להתמודד עם הטרור.

על אף שדוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי סירבה להתייחס לדיווחים הללו, היא הבהירה כי צוות השגרירות הולך ומצטמצם וכי ההגנה עליו נמצאת בעדיפות עליונה. "נקטנו צעדים כדי להבטיח את ביטחונם", מסרה סאקי. גורמים אמריקניים רשמיים מסרו כי לוושינגטון אין יחסים פעילים עם נציגי החות'ים. לטענת העובדים, שגריר ארצות הברית בתימן יבקש מאלג'יריה או מתימן לייצג את האינטרסים של וושינגטון במדינה.

עוד בוואלה! חדשות:
ההפיכה בתימן הושלמה: המורדים השיעים פיזרו את הפרלמנט
מנהיג אל-קאעדה בתימן: "צרפת היא אויבת מספר 1 של האיסלאם"
תימן: הנשיא חתם על הסכם עם המורדים השיעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully