וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המ"פ גרר את החייל על הבוץ ובעט בו": חשד להתעללות בגולני

10.2.2015 / 17:20

טירונים בבסיס האימונים של החטיבה מספרים על אלימות קיצונית, בעיקר מצד מפקד פלוגה. בין היתר, לפי העדויות, המ"פ היכה חייל שהתמוטט במהלך ריצה. המח"ט תחקר את האירוע באופן מעמיק והבהיר למ"פ שהוא צפוי לעמוד למשפט

כוח גולני בתדרוך ע"י מפקד החטיבה, אל"ם רסאן עליאן. יולי 2014. דובר צה"ל
"אלימות פיזית קיצונית". לוחמים מחטיבת גולני במהלך מבצע "צוק איתן"/דובר צה"ל

חשד לאלימות חמורה בגולני: חיילים שמשרתים באחת מפלוגות הטירונים בבסיס האימונים של החטיבה שבאזור בנימינה התלוננו לאחרונה בפני משפחותיהם על מפקד פלוגה, אשר לטענתם מתעלל בהם באופן שיטתי. בחלק מהמקרים, כך לפי החיילים, השתמש הקצין באלימות פיזית קיצונית.

באחד המקרים, כך לפי חייל בפלוגה האמורה, התמוטט אחד החיילים במהלך ריצה בבסיס. לדבריו, המ"פ ניגש אליו, הלם בו באגרופים והצמיד אותו אל הקרקע תוך כדי שהוא שובר לו את משקפיו. בבדיקה שנערכה טען המ"פ כי ניסה לדרבן את החייל ולכן הרים אותו מהקרקע. לטענתו, כשנפלו המשקפיים הוא הרים אותם, הניח אותם בכיסו ונתן לו אותם בסוף הריצה. בסיום המשימה, ריכז המ"פ את כלל החיילים בפלוגה והטיח האשמות בחייל שהשתרך מאחור. מפקד הבסיס ששמע על המקרה הבהיר למ"פ כי מדובר באירוע בלתי מקובל. שלושה ימים לאחר האירוע המ"פ זימן את החייל והתנצל בפניו.

חייל אחר סיפר כי בעת סחיבת אלונקות במהלך "שבוע מלחמה", שהתקיים לפני כמה שבועות, ביקש אחד החיילים להתחלף אחרי שלא עמד בעומס הפיזי הכרוך בכך. לטענתו, המ"פ היכה את אותו חייל וגרר אותו על הבוץ תוך כדי כך שהוא בועט בו. במקרה אחר, סיפרו כמה חיילים, קשר רב-סמל פלוגתי בפלוגה חייל לעמוד, לנגד עיניהם המשתאות. אולם גורם צבאי נוסף הכחיש כי הקצין נכח בפלוגה בזמן שהחייל נקשר לעמוד.

עוד בוואלה! חדשות:
מצוד אחר אם התינוק שננטש: "היולדת כנראה בסכנת חיים"
יריבו של דומרני שוחרר מהכלא – חשש במשטרה מחידוש מעגל הדמים
אהרונוביץ': "שר כלכלה שמדבר על גנבים - שייתן תעסוקה"

אל"מ רסאן עליאן, מפקד חטיבת גולני, אוגוסט 2014. דרור עינב
הגיע לתחקר בעצמו את המפקדים בפלוגה. מח"ט גולני, אל"מ רסאן עליאן/דרור עינב

טענה נוספת שנשמעה מצד חיילי הפלוגה, היא כי לקצין יש תחביב קבוע: לאיים במקלות ובסכין על החיילים. באחת הפעמים, כך לפי העדויות, הוא לא רק איים, כי אם גם תקף לעיני טירונים רבים את הרס"פ, אחד מבעלי התפקידים הבכירים בפלוגה. הרס"פ נזקק לקבלת טיפול רפואי בשל כך. המ"פ הודה אחר כך שהוא שיחק עם הסכין והרס"פ שהיה במקום נחתך ביד בטעות. גם במקרה זה המ"פ ננזף על ידי מפקד הבסיס.

מפקד הבסיס, סגן-אלוף ברק חירם, החל לחקור את טענות הטירונים. בעקבות פניית וואלה! חדשות ולאחר שמפקד החטיבה, אלוף-משנה רסאן עליאן, שמע פרטים על אודות התחקיר, הוא עזב את בסיסו, הגיע לבסיס האמור והחל לתחקר בעצמו את המפקדים בפלוגה. הוא ערך תחקור מעמיק והבהיר למ"פ כי התנהלותו אינה מקובלת וכי הוא צפוי לעמוד למשפט בקרוב.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הטענות כנגד מפקד הפלוגה בבסיס האימונים החטיבתי נבדקו ותוחקרו על ידי מפקד הבסיס וכן בוצע תחקיר מעמיק על ידי מפקד החטיבה. מפקד החטיבה סיכם כי מדובר בהתנהלות חריגה שאינה עולה בקנה אחד עם המצופה מהקצין. כמו כן, מפקד הפלוגה ננזף על ידי מפקד החטיבה ויועמד לדין משמעתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully