וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השתתפתי במסיבות מין, אבל רק 4 פעמים בשנה"

יו"ר קרן המטבע לשעבר דומיניק סטרוס קאהן העיד לראשונה במשפט שבו הוא נאשם בסרסור נשים. מפגינות עירומות זינקו על מכוניתו. אחת הנשים העידה: "הוא חייך - ואילץ אותי לעשות דברים שלא עשיתי מעולם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, דומיניק סטרוס-קאהן, העיד היום לראשונה במשפט שבו הוא מואשם שעמד בראש רשת בינלאומית שסירסה נשים לזנות. הוא הודה כי השתתף במסיבות מין, אך טען כי לא אירגן אותן בעצמו ולא שידל זונות עבור הגברים שנכחו בהן.

בעדותו בבית המשפט בליל, אמר הבוקר (שלישי) סטרוס-קאהן בן ה-65 כי "כתב התלונה הפלילית מעלה את הרושם כי מדובר בפעילות קדחתנית. זה קרה רק ארבע פעמים בשנה, לא יותר מזה. זה לא יצא משליטה".

מפגינות FEMEN במשפטו של דומיניק סטרוס-קאהן – ליל, צרפת, 10 בפברואר 2015. AP
מפגינה עירומה שנעצרה מחוץ לבית המשפט, הבוקר בליל/AP

סטרוס-קאהן, שכיהן גם כשר האוצר בממשלת צרפת, אמר כי הוא בכלל "היה עסוק בלהציל את העולם" בעת המשבר הכלכלי העולמי. לאחר שפרש מתפקידו, בשל אישום בתקיפה מינית, סיפר כי היה שקוע בשיקום תדמיתו הציבורית, עד ששותפו לעסקים התאבד בתל אביב.

המשפט, שנפתח בשבוע שעבר, עוסק ב"פרשת קרלטון", המכונה על שם בית המלון בליל שממנו פעלה הרשת. סטרוס-קאהן עומד לדין לצד 13 נאשמים, בהם מנהל בית בושת בלגי, דומיניק אלדרווירלד, המכונה "דודו הסרסור". המשפט דן בשבע זונות, ש"הושאלו" למסיבות בתקופה שבין מרץ 2008 לאוקטובר 2011.

כתב האישום נגד סטרוס-קאהן: שידול לזנות מבריסל ועד וושינגטון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דומיניק סטרוס-קאהן יוצא מבית המשפט בעיר ליל – צרפת, 2 בפברואר 2015. רויטרס
דומיניק סטרוס-קאהן, בשבוע שעבר מחוץ לבית המשפט/רויטרס

לדברי התביעה, דומיניק סטרוס-קאהן, הידוע בראשי התיבות של שמו, דס"ק, אירגן מסיבות-מין סוערות שבהן השתתפו "עורכי דין, שופטים, עיתונאים ובכירים במשטרה". יחסי מין עם זונות אינם אסורים על החוק בצרפת, אך שידול לזנות וסירסור נחשבים לעבירה חמורה.

סטרוס-קאהן טען בעדותו כי לא היה מודע לכך שהנשים ששכב עמן היו למעשה זונות. אחד מהזונות, מונייה, העידה הבוקר נגד סטרוס-קאהן, וסיפרה לבית המשפט כי הפוליטיקאי המפורסם אילץ אותה לבצע "דברים שמעולם לא עשתה קודם לכן". כתבים שנכחו בבית המשפט סיפרו כי סטרוס-קאהן הובך מאוד מהעדות, למרות שהזונה אישרה כי השניים "לא דיברו על כסף".

נציג בית המשפט ציין בפתח הדיון כי סטרוס-קאהן סירב לעבור בדיקה פסיכיאטרית, בטענה כי התביעה מדליפה את חומרי המשפט לעיתונות. מחוץ להיכל הדיונים הפגינו פעילות עירומות מארגון FEMEN. כמה מהן, חשופות חזה, זינקו על מכוניתו של סטרוס-קאהן בכניסה לבית המשפט. על גופה של אחת מהן נכתב בדיו: "סרסורים, לקוחות, אשם". המשטרה עצרה את המפגינות.

מפגינות ערומות במשפטו של יו"ר קרן המטבע לשעבר דומיניק סטרוס קאהן. צילום: Michel Spingler, AP
מפגינות ערומות במשפטו של יו"ר קרן המטבע לשעבר דומיניק סטרוס קאהן/AP, צילום: Michel Spingler
מפגינות ערומות במשפטו של יו"ר קרן המטבע לשעבר דומיניק סטרוס קאהן. צילום: Christophe Ena, AP
מפגינות ערומות במשפטו של יו"ר קרן המטבע לשעבר דומיניק סטרוס קאהן/AP, צילום: Christophe Ena

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully